Införsel av katt till Belgien
Hej,
Maken och jag flyttar till Bryssel efter nyår, för att vara där i nåt år eller så. Katterna ska förstås följa med, och nu undrar jag om nån möjligen sitter på kunskap om vad som gäller för införsel av katt till Belgien?
Bäst är att höra med Belgiska djurskyddet. Vi har hårdare införselkrav till Sverige så kolla upp vad som behövs för att ta in katten hit igen!Det ska vara både rabiesvaccin och godkända titrar etc etc.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Belgien är ett EU land och då gäller samma regler som i alla andra Eu länder. Katten skall vara rabies vaccinerad senast 21 dager för inresa (blodprov är inte nödvendigt men det måste ni ta sen när i skall hem igen) Katten skall ha Eu pass och vara Id märkt.
Tusen tack, Eine och Smirik! Jag ska självfallet kolla en extra gång med belgiska jordbruksverket, men sånt där har en tendens att ta tid där nere…
Jag misstänkte att det var som Smirik skriver, men att jag sen måste kolla så att det finns tillräckligt med antikroppar mot rabies innan kissemissarna får komma hem igen. Men då har jag ju mer tid på mig.
#3 Gossepojkarna!
#4: De vinkar till Fuffens och Hugin - ett par andra gossepojkar. 

…vad kul att flytta till Bryssel….vad mysiga de ser ut….bästa kompisar….