Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 2471 ggr
La_Joz
2007-10-23 21:11
0

Duscha katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det finns väl inget roligare än att duscha sina katter? Eller…

Min sambo passade på att fota lite när vi duschade katterna för nån månad sedan. Visserligen inga kanonfoton, men lite småkul var det i alla fall!

Första bilden: Hm… Vad är det som händer?

La_Joz
2007-10-23 21:14
0

Ok… Ska man hänga så här?

La_Joz
2007-10-23 21:15
0

Stå inte bara där och titta! HJÄLP MIG!!!

La_Joz
2007-10-23 21:16
0

Ja, ja… Tjänar ju inget till. Lika bra att bara hänga kvar…

La_Joz
2007-10-23 21:16
0

Pust! Varför blöta ner mig när du ändå ska torka mig efteråt?!

La_Joz
2007-10-23 21:18
0

Sedan var det Misties tur!

Blöt och gosig kattmage!

aggeelin
2007-10-23 21:19
0

Kul kort - duktig kisse som stod ut så bra - som det ser ut på korten… Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

La_Joz
2007-10-23 21:19
0

Vattenkammad och redo för krogen! Flört

La_Joz
2007-10-23 21:20
0

Nä, matte. Nu vill jag inte mer. Bort med händerna!

Lullan1
2007-10-23 21:20
0

Vad snällt de står och blir duschade!

#7 Vilken blick! Cool

La_Joz
2007-10-23 21:30
0

#6 Det roliga med Isa är att hon tittar på en som om hon bara vill ge mig en puss. När jag böjer mig ner för att pussa henne så ser man hur hon tar sikte på axlarna och försöker hoppa upp. Jag har lite rivmärken på ryggen, men det är smällar man får ta när man är dum och förväntar sig en puss av en duschande katt…

#9 Visst ser hon glad ut!? Oskyldig Flört

[Wiveka]
2007-10-23 21:39
0

Precis så ser de ut här hemma oxå. Wilda låter dessutom hela tiden, "hallå, rädda mig, hallååååååå"

aggeelin
2007-10-23 22:24
0

Jag har ännu bara duschat katter av annan ras - perser var ok- skogkatt mycket värre. Det blir spännande att någon gång "vattna" Charlie, som än så länge är mycket förundrad över vatten. Han fick vatten i ett glas och var mycket rolig när han höll på och upptäckte hur det var att få vatten i nosen.

A-M.H
2007-10-23 22:42
0

…en puss ha ha ha ha..en puss….

..underbara foton…vilken blick hon har "pusstjejen" Kyss

Buffy-co
2007-10-24 01:05
0

Härliga foton!!

Hmm måste kanske träna Mischa att duscha snart…?Fundersam

Aje-T
2007-10-24 15:17
0

Jisses så snälla de är. Karin klöste sönder mig totalt så numer duchas hon inte.

LinusCRX
2007-10-24 15:22
0

vilka fina bilder! Verkar vara mindre livat än här….. Här väntar man nästan på att grannarna ska ringa på och fråga om vi försöker ha ihjäl katten. Linus sjunger rätt rejält, så vi duschar inte så ofta….

AnneAlva
2007-10-24 17:56
0

Hm… du har snälla katter jämfört med oss tror jag La_Joz. Jag är mer inne på #16 beskrivning, ibland tror jag grannarna undrar vad vi pysslar med här uppe…

#10 Ja, vad gällande pussen får du skylla dig själv skulle jag vilja påstå. Min sambo tyckte att det var en bra idé att försöka pussa Isis när vi duschade henne kanske 2:a eller 3:e gången och hon fortfarande trodde att vi försökte dränka henne vilket fick till följd att hon högg honom i underläppen. Som sagt, är man dum så… Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

La_Joz
2007-10-24 21:36
0

Oj då! Har ni fått uppfattningen att mina katter är snälla när de blir duschade? Hm… Min sambo lyckades inte fånga de värsta scenerna på bild, för då var han fullt upptagen med att plocka bort en viss katts klor ur huden på min rygg. Har samlat på mig ett gäng snygga ärr! Mistie är visserligen rätt snäll när hon duschas. Jag behöver bara se till att alltid hålla en hand över hennes rygg. Gör jag inte det så börjar hon sakta smyga iväg för att sedan försöka hoppa ur badkaret. Vilka sötnosar de små liven är…

Dragonrebell
2007-10-24 22:09
0

Fina bilder! Min Tjorv brukar ta badandet med ro. Han finner sig i det mesta matte hittar på!Flört

Men jag har en annan stil med honom. Jag fyller badkaret med ca 20 - 30 cm vatten. Sedan så ställer jag ner en (till en början) protesterande kisse i vattnet. Sedan så brukar han för det mesta stå lungt och stilla medans jag öser vatten över honom med ena handen medans den andra håller i honom lite försiktigt. Han är underligt nog avslappnad i kroppen under större delen av tiden. En gång så kunde jag släppa honom helt och ösa vatten med båda händerna.

Han favoritdel med badandet är att han sedan, efter torkningen, blir "kardad". Det tycker han är SÅ skönt!

Daniella
2007-10-24 22:40
0

vad söta dom är

aggeelin
2007-10-25 00:35
0

Hmm - att duscha min skogkatt är tufft - så det slutade jag med… det krävdes styrka för att hålla honom kvar. Det fick jag göra, för hussen vågade inte, han höll duschen. Persern var lätt som en plätt… honom badade jag i diskhon i bra arbetshöjd och han var helt lugn och mycket glad att bli torkad när det var klart. Och söt, när han blev torkad. Undrar just hur det skulle vara att duscha Charlie…

emiya
2007-10-25 01:44
0

Staaackars missar!Skrattande

Elica
2007-10-25 11:54
0

Hallelujah - jag har inte vågat än… #2 jag läser nog lite annat:-) Inte "hjälp mig" Utan några svordomar om människor som äänu fotar mig i sådan situation! :-))

A-M.H
2007-10-25 12:54
0

..nu låter det som skryt..men alla våra missar badas utan varken tjut eller klor..Alma lilla snorkfröken tycker t.o.m med att det är skönt, gnider sig mot duschmunstycket och bara myser…

..sen måste jag tillägga att Gunvald är ju inte badad än och det kommer ju att dröja innan det ska till…och den pojken tror jag har lite mer åsikter om det hela..eller kanske gillar han det också..ty han är väldigt intresserad av vatten…och räds inte att sätta sig el ställa sig i både varmt som KALLT…ingen hejd på den killen..Räcka ut tungan

[catze]
2007-11-17 18:30
0

jätte fina bilder:-)

kommer ihåg hur det var att bada felix- hemlösa katten jag tog hand om. han lät så ynklig det lät som barn gråt liksom. men han var så snäll klöste aldrig och stog kvar på halkmattan. sötnosen:-)

Mona22
2007-11-18 19:19
0

#24 vi har med snälla kissar.=) .vi duschade våra katter för några dagar sen , åh vad roliga de såg ut sen ;). har ju en exot och huskatt så det har lite mer hår .. men snälla till tusen, vi var båda två beredda på att hålla i kissarna men det gick utan protester ,nåja nästan helt utan protester.

exoten bryr sig inte om hon blir blöt om tassarna. hon skuttar runt i badkaret även om man fyllt det på botten. sen har det hänt att hon nästan hoppat i när man badat med =D

Spotless
2007-11-19 01:04
0

Det tog ett tag innan jag hittade denna tråd, men vilka läckra bilder!

Mina katter låter, men är snälla när de duschas. Visst försöker de fly om tillfälle uppenbaras, de är inte dumma! Men mest är de tåliga och låter mig göra det jag ska. Tyvärr är jag ju förste badare, kloklippare och öronhårsansare hemma hos min mor också och där kan det gå vildare till. Första gången jag badade siamesen Morra fick jag näsan piercad! Blodet verkligen sprutade! Efter det har jag lärt mig att klippa klorna innan bad. ;) Men hon har blivit riktigt duktig och snäll med åren lilla älsklingen Morra. Balinesen Ior har alltid älskat att bada, han sitter så snällt och fint lutad mot badkarskanten. Inte helt olik en liten budda eller kanske mer en säck potatis.

AnneAlva
2007-11-19 05:27
0

#27 Jag verkligen ser framför mig hur Ior sitter i badkaret som en liten säck potatis och bara tycker det är skönt och trevligt. Skrattande Tror du han kan dela med sig lite av den duschvilligheten till våra katter?? Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

RexPect
2007-11-19 15:00
0

Här är en Cornish som skriker "Im wet" när han duschas,

Ja jag vet, jag har visat den i en annan tråd, men den är så kuuul

http://www.youtube.com/watch?v=U7edMV3O2wE