Hur intresset för Cornish startade
Jag har haft katter i större delen av mitt liv, både som barn och vuxen och jag har också varit på kattutställningar, har försökt ställa ut min perser (gick inte alls, han hade för litet huvud) och sen för att det är roligt. Måste då erkänna att jag haft fördomar om sånt som jag inte haft en aning om. När jag varit på kattutställning har jag tittat på de flesta katterna, utom rexarna, av okunskap trodde jag inte de var söta!
På kattens dag förra december, var jag till "kattmatsaffären" som hade flera katter på besök. Bla en röd fin, mjuk, varm som spann mycket. Jag klappade och pratade och klappade och pratade, frågade sen vad det var för sort… Ja, där kom mina fördomar på skam, och jag fick en rejäl tankeställare! Och blev förstås nyfiken på att ta reda på mera om dessa härliga katter! Jag tror att den första cornish jag träffade hette S*Härskarringens Samwise Gamgee, en riktig liten charmör, som lät sig bäras runt i flera timmar 
Jag har sen varit på besök hos flera uppfödare tills jag hittade Charlie. Ikväll hade jag en kompis här, som aldrig träffat en cornish och hon blev helt charmad. Charlie satt hos henne hela kvällen, så jag fick kolla hennes väska när hon gick… Jag är så glad att jag gick på katten dag förra året, så att jag fick möjligheten att lära känna dessa härliga katter! Skickar med ett kort på Charmören Charlie när han sitter hos min kompis och stortriv där…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Se så det kan gå, och vilken tur sen! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Så det var Sam som väckte ditt intresse? Bra gjort Sam! Känner mig lite lagom nöjd och stolt då jag har hans far.
Det måste vara härligt för dig att nu har hittat rätt i och med Charlie!

Underbart! Själv blev jag totalt charmad av en stoooor maskad herre som har den lilla egenheten att köra in sin tunga i munnen på en när man pussar honom på nosen. Gulligt va?
Vilken underbar solskenshistoria! Tack för att du delar med dig av den till oss! 
#2 å kul att hitta Sam´s far här på forumet.
#3 Ja, de har sina sätt att göra sig populära, gulliga pussar du får 
#4 Ja, historien om hur jag mötte "cornishen" är tankeväckande och som sagt, vilken tur! 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Mitt intresse för Cornish Rex kom när jag var på en utställning och såg en blåmaskad pojke med verkligen talande ögon. Trickster's Mirage En Mauve hette han. Glömmer honom inte. Ett helt underbart charmtroll. Har sett honom många gånger efter det. Det var i alla fall han som gjorde att jag blev med Cornish.
första gången jag såg en crx var på nätet.tyckte då att dem såg så extrema ut lite ful söta liksom. och ändå levde jag med 2 siameser då:-). sedan träffade jag en crx hane live. han var underbar,hade precis dem egenskaper jag letar efter hos en katt väldigt nyfiken, kelsjuk och otroligt lekfull med mycket spring på tassarna. sedan dess är jag helt såld. kan inte fatta att jag tyckte att dem såg konstiga ut dem är ju så eleganta,smidiga:-)
ska förhoppningsvis hälsa på hos Anki och hennes underbara kull. få se hur det blir :-)