Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 767 ggr
cherish
0

Julklappar till katterna ..?!

Börjar ju tänka på julklappar till familjen och normalt har jag ju allt klart 1 nov, men nu var det ju typ fyra år sen sist det var så .. *host, harkel*

Hur som helst, några paket är redan inhandlade och nu kom jag på att jag måste ju kunna GÖRA nåt skoj till katterna oxå. Till hunden har jag fått recept på hundkex :) så det ska jag ge henne men ni, kära vänner - ta fram alla era smarta idéer och GE MIG TIPS!!!

Har ju vänner som har katter oxå och jag känner att nåt fint som är hemgjort är bästa presenten att få så kanske de känner likadant … :)

Har ni recept på nåt gott kattgodis, mönster till nån rolig kattleksak elller vad som helst - tipsa!!!

Kram, kram! (jaja, jag vet jag SKA jobba!!)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

kissan78
0

Mitt enklaste tips att göra är att ta en tygbit, sy till önskad form, en fyrkant el rektangel duger gott, sy ihop nästan hela, fyll med ull och gör en innerpåse med kattmynta o stoppa i den också. Enkelt o snabbt, sen kan man ju göra mer 'avancerade' former typ mina 'Kattniner' som nog en del vet hur dem ser ut.

Är man duktig på att sticka så sticka en vanlig rund tub o fyll med samma som ovan, myntakudde o ull.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

ylvan
0

-Gör ett katthus av en eller flera målade pappkartonger med några hål i. Om man gör flera våningar behöver huset stöd av ett hörn eller fästas i bokhylla eller liknande.

-Odla kattgräs i en fin kruka, om man sår nu hinner det bli fin höjd till jul.

-Sy möss av tyg och fyll med bjällra, vadd och kattmynta.

-Tova en mus/fågel eller orm av ull.

EvaG
0

Jag brukar köpa kattmyntamöss och slå in i julpapper. På julaftonen tar jag fram dem och vad fort katterna öppnar paketen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

chikan
0

Jag har bara gett en katt en julklapp en gång. Det var till min huskatt Felicia när jag var liten och bodde hemma hos pappa. Jag hade köpt sådana där torkade fiskar och slagit in i ett paket och lagt under granen några dagar innan jul. När jag kom hem från skolan den dagen hittade jag vardagsrummet som ett slagfält! Felicia hade i sin jakt på de fiskluktande godbitarna rivit runt i julklapparna, haft ner en massa julpynt från granen och hittat sin julklapp som låg halvt uppäten med en massa fiskar och julpapper och snören huller om buller under min säng…

Det var alltså ett tips på vad du INTE ska göra cherish!

LinusCRX
0

#4 Skrattande Jag kan föreställa mig den julpyntningen…

Aje-T
0

#4 oj oj kan tänka mig att du fick lite skäll…..

Mina ska få en ny puff, vi har en redan som är jättepoppis och ursnygg, Dansk design, så jag tänkte att de skulle få en till men lite större i förhoppning att de en vacker dag kan tänka sig att dela säng,