Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 518 ggr
Twiggie
0

En Partykatt!

Jag slutar aldrig att förvånas över hur speciell Fritz är!

Jag har bara erfarenheter av huskatter, perser och abessinierkatter tidigare och hade inte förväntat mig att en cornish skulle skilja sig så astronomiskt i sättet.

Igår stormade bekantskapskretsen in, förfriskade och delvis överförfriskade och vi hade en regelrätt fest i lägenheten. Jag hade gjort i ordning ett litet krypin till kissen som han kunde lägga sig i om han tyckte att det blev för mycket. Vi hade nog väntat oss att han skulle bli lite orolig till en början och kanske hålla sig lite i bakgrungen, men icke! Fritz var partykungen! Han minglade och gjorde sig bekant med alla gäster. Gömställe? Man missar inte en fest!

Vi har en partykisse!

aggeelin
0

Jag kan hälsa att brorsan Charlie är likadan. När det kommer folk gäller det att hålla sig framme på alla sätt. Det gäller också att sitta i knä på gästerna och charma dem på det sättet.

Men igår hade vi besök av "farbror Mollgan" dvs en ca tvåårig skogkatt. Charlie var mycket nyfiken men också lite rätt för den stora röda farbrorn "tänker han också flytta hit", såg det ut som om Charlie tänkte… "det är ju jag som bestämmer här, och då måste ni fråga mig först". Sen när det bjöds på god mat (köttfärs med äggula) tog Mollgan åt sig av maten först och då åt också C från samma fat, med fem cm emellan. Helt ok att äta tillsammans med den konstige farbrorn…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leffe
0

Rexarna är underbara på alla sätt och vis

Twiggie
0

Ja.. Man må ju säga att de är varandra lika, Frillan, och Charlie!

Twiggie
0

#2 Jajjamensan! Håller med dig. Vissa säger att de är lite mer åt hundhållet, men det tycker inte jag. De är inte som katter är mest kanske, men inte heller som hundar. Jag tycker helt enkelt att det verkar som att de har tagit katters och hundars fördelar och bakat ihop till en perfekt kombination. De är övertygade om att alla älskar dem… och vem kan göra något annat?

ScatCat
0

Partykatt! Kul berättelse! Cornishar vill ha superkoll, det är min erfarenhet efter  några år med Cornishar.Glad

RacerDonnans
0

Härligt! Det är en trygg go Cornish ni har!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

JohannaK
0

Det är sant! Våra är likadana! Jag har bara erfarenhet av huskatt och hon var inte speciellt social men dom här två vi bor i hop med skiljer sig nåt så vansinnigt! Jag hade tjej middag för ett par veckor sedan och gissa vilka som satt i centrum (bokstavligen, dom satt mitt på bordet)

EvaG
0

Cornishar är ju otroligt sociala.

Medarbetare på Vilda västern iFokus