Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 246 ggr
AbigailGabble
0

Godmorgon 14/11-2007

Oj, har ingen börjat en Godmorgon-tråd ännu? Då gör jag det! Glad

Jag är spänd av förväntan idag, jag ska till banken och prata om eventuellt lån för en utökning av min verksamhet (jag är egenföretagare, men vill göra nåt helt annat än det jag gör idag, och funderar på att köpa ett existerande företag). Det ska bli jättespännande, och jag är inte så lite nervös. Ni får gärna hålla tummarna för mig! Glad I och för sig vet jag inte om tidpunkten är den bästa, maken fick nyss besked om att han har fått jobb utomlands i minst ett år, så alternativet är att hänga på honom istället. Fundersam Det är mycket nu! Men allt är roliga saker, så jag ska inte gnälla över såna lyxproblem. Skrattande

Jag hoppas att ni får en skön dag allihop, och att ingen är insnöad! (Varken på ena eller andra sättet.) Flört

majsan
0

Godmorgon..Här skriker mina danska töser ikapp..Vill ha kille..Öht..så sovandet blir lite si och så..Mycket snö har vi nu,och kallt är det..Brrrr. längtar redan till våren..

Abigail Gabble: Villket land har han blivit erbjuden jobb??

Ha en bra dag alla

Dolleminas
0

Godmorgon, kallt (-3) tycker jag trött som jag är… skjutsat barnen till skolan och hemma med den yngste (han är ledig) får se om jag lägger mig en stund… sovit dåligt ännu en natt pga min onda fot Ledsen

#0 Det går nog säkert bra på banken.

#1 Då vet du i alla fall vad dom vill Flört, ibland jamar och pratar våra katter och alla gånger vet man ju inte vad de vill…

Fritz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här snöar det oxå (-1) och det är ganska mysigt, även om jag föredrar solen…

Idag hoppas jag att jag får hem min lilla bebis, saknar henne så. Sedan har jag en väldigt klängig Sancy som saknar sin kompis oxå.

Ha en bra dag!

AnnaS
0

God morgon!

Är tokförkyld Ledsen Som tur var så var jag och handlade proviant för en hel sjukvecka igår så jag klarar mig.

Måste sätta ut en ny annons på min blåprickiga kille på Blocket. Har fått spekulanter men båda har dragit sig ur precis i sista stund för att de har hittat andra yngre kattungar Ledsen SÅ trist!

RacerDonnans
0

God morgon. Skall strax iväg på möte. Har haft en tuff start på veckan så jag får planera en lugnare avslutning på den nu. Har ett möte imorgon sen skall jag göra helg.

Tänkte försöka få tid till min hemsida en stund också. Det var länge sen den blev uppdaterad nu.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

Här skiner solen, verkar vara en kall men fin dag. Idag fortsätter broschyrskrivandet till utställningen. För övrigt är allt som vanligt.

Sköt om er, lycka till och krya på er

AnneAlva
0

Godmorgon!

Är sen till sjukgymnastiken för att jag haft en sällsynt gosstund med Thera-tussen nu på morgonen. Det är inte ofta hon kommer och vill krypa upp i knät och när det händer släpper vi allt annat. Skrattande 

#0 Lycka till med bankbesöket idag!

#3 Håller tummarna för att du får hem en pigg och frisk Asti idag!

#4 Krya på dig! Tråkigt med köparna, men du hittar säkert rätt hem till honom snart.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

pallemaxwell
0

Japp, då har man vurpat första gången i vinter. Var på väg till jobbet och plötsligt slog jag runt och landade på knät. Hål på byxorna, blodet spruta…. osv. Blev en timme sen då jag var tvungen o gå hem och plåstra om mig och byta byxor. Som vanligt känns det lite pinsamt att trilla ute på gatan (50 m från mitt hus)Generad och jag kan inte skylla på mina skor då jag hade rejäla gympadojor och trottoaren var nysandad…. ja ja katterna blev glada att jag kom hem igen för lite extra kel på morgonen.

#0 Lycka till på banken

Aje-T
0

Aj aj pallemaxwell, känner igen det där Bambi-beteendet. Förra vintern kanade jag ut en bit på vägen liggandes på rygg. Just då kom en bil och killen som körde blev skräckslage. Fasten det gick bra och jag kom upp snabbt som attan kände jag mig tokdum. Konstigt, det är ju med flit man slänger sig omkull på marken Generad

LinusCRX
0

#8 oj oj oj….. hoppas det gick bra i alla fall.

Skönt att solen skiner idag. Gör att man blir lite gladare. Linus har gått i ide och sover just. Förstår om han är trött efter racet på förmiddagen. Man såg bara ett blått streck som passerade förbi. Ibland undrar man vad som försiggår i de små huvudena…Fundersam

Har precis klarat av ett personlighetstest inför en jobbintervju imorgon. Låter som jag har goda chanser då det är på mitt förra jobb på en annan avdelning och som konsult, vilket blir helt nytt för mig. Till början bara 6 månader, men får hoppas det blir längre. 

Ha en bra eftermiddag och kväll alla!

AbigailGabble
0

Tack för alla lyckönskningar, de måste ha hjälpt för jag får lånet om jag vill ha det. Skrattande Tusan också, nu måste jag ju bestämma själv! Flört Jag hade nästan hoppats att de skulle säga nej, så hade jag sluppit ta nåt beslut om huruvida jag ska följa med maken eller ej.

#1: majsan: Det är Belgien det handlar om.

#3: Fritz: Hoppas att Asti mår bättre!

#8: pallemaxwell: Det där gjorde jag häromdagen. Varför känner man alltid sig så dum? Fort upp igen, och titta sig omkring så att ingen såg en, trots att blodet sprutar och man borde oroa sig för det istället. Flört Hoppas att det känns bättre nu, i alla fall!

majsan
0

Ja,,Gå försiktigt allihop..Det är löjligt halt ute och man är inte riktigt van att stappla runt på is och snö.. Vurpade själv i lördagskväll och har nu en blå och svullen handled..Skrikandes

LinusCRX
0

#11 Vad kul! Lycka till med beslutet. Det blir säkert rätt hur du än väljer. Åh Belgien!!! Då får man äta mycket god choklad och dricka Trappistöl…mums!

AnnaS
0

I alla fall något positivt med att bo i Skåne - man slipper halkan Skrattande Ta det försiktigt ni som bor i norrland (allt ovan Hallandsåsen har jag lärt mig Cool)

aggeelin
0

#5, tuff start… jag vet hur det känns, ibland blir det för mycket och det hinns inte med att äta ody…  det har rört till sig för mig också och jag tänker försöka avsluta lugnare. Sitter just nu och läser en bok om genusperspektiv. Jag går en kurs och vi har som uppgift att göra ettt rollspel om detta. Vi ska spela in ett samtal som vi gör utifrån förutbestämda roller som lottas till oss. Ska bli spännande…

Hoppas småningom på en god natts sömn med sömninga katter, kanske blir det så de har börjat "kvällsracet" tror jag. De har annars varit lite slöa ikväll. Det är varmt och skönt att sova i tvättstugan… på mattes träningskläder (överdragströja i fleece).

Godnatt så småningom alla

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Inlägget är låst för nya kommentarer