Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 465 ggr
majsan
0

Villka P-piller ska man ge

Jag ger Promon , en i veckan men China marsar iallafall..Hur mycket ska man våga ge eller har jag fel P-piller.. Vet att det ska finnas ett annat märke men kommer inte ihåg vad det heter..Någon som vet eller har förslag..??

AnnaS
0

Man kan ge var femte-sjätte dag istället. Det är bättre med en hög jämn dos än att hormonnivån åker upp och ner som den gör nu. Det andra märket har precis samma verksamma substans så det gör nog ingen skillnad.

AnneAlva
0

Vi har haft båda och när vi frågat veterinären så har vi fått svaret att det är innehållet och verkan är densamma, bara olika företag som tillverkar.

Kyra gick på piller innan hon fick kull för hon löpte så tätt, även med piller en gång i veckan löpte hon igenom, så hon fick var 5e dag, det funkade för henne, men det var nästan så hon låg lite på gränsen ändå. Gissar att China kan vara lite likadan? Min tanke med Kyra var att om det inte funkade att ge var 5e dag så skulle vi ta 1-2 snabba kullar och sedan kastrera henne, för det känns inte som ett liv att gå omkring och marsa hela tiden. Hoppas det löser sig!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Rexjen
0

Vi ger piller två gånger i veckan. 1/2 på tisdag och 1/2 lördag, det funkar bra.

majsan
0

Jag har hört att vissa honor fått pälsavfall av promon och att det blivit bättre när de bytt till den andra.. det skiljer ju en hel del mellan kvinnliga p-piller fast de är för samma mål..

[Wiveka]
0

Vi använder Perlutex vet 5mg en gång i veckan. men kan ge 0,5 tablett 2 ggr i veckan om vi tycker att det fungerar bättre, enl vet.

Hanna-H
0

Vi går också en halv tablett vid två tillfällen i veckan i stället. Det kan ju vara värt att pröva före man börjar ge en hel tablett oftare. Det ger en jämnare dos och det märks på honornas humör, och de börjar inte bli smått löpiga och "kråmiga" då och då som de annars blivit tidigare.

smirik
0

vi ger promon varje 5 dag och det funkar sådär men det är i all fall bättre än inget, har provat med ½ tablett 2 gånger i veckan men då löp iris konstant.