Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 381 ggr
Buffy-co
0

Pawpeds uppfödarutbildning..

Ville bara berätta att jag ju går den just nu och har lite att göra med den..(även LinusCRX går den ju..)
Vi har möten via chat då vi gör grupparbeten- ett nytt grupparbete per vecka och även en individuell uppgift per vecka.

Första startdagen förra onsdagen strulade kommunikationen på sajten vi är på..då skulle alla chatta med varandra..Men sedan har vi mest mötts i grupperna (tre i varje) och då har de grupper jag varit med i mötts på msn-det funkar jättebra-och jag tror att alla kommer köra denna metod.

Vi får lite info på sajten förs att läsa igenom (jag skriver ut det för det är lätttare attt plugga in från papper tycker jag…)och sedan får vi uppgifter som ska lämnas in..

Kursen kommer vara i 6 veckor-och detta är alltså den första-så vi är lite försökskaniner.

Jag hoppas kunna hänga med på allt-är själv inte i så bra form just nu..men än så har det inte varit betungande-mycket jag kunnat innan än så länge.

Ja-tänkte att ni som inte kom med och undrade om kursen kunde få lite info om den!!

De flesta utom jag och LinusCRX har Maine Coon..lustigt då jag ju har blivit lite frälst på just den rasen.

Fritz
0

Låter spännande! Väntar på när nästa kurs ska börja….

Lullan1
0

Intressant! Tack Buffy-co att du delar med dig! Glad

LinusCRX
0

Buffy-co om du behöver hjälp säg till, så ska jag göra mitt bästa.

Tycker att innehållet i kursen så här långt är bra och instämmer med att det är mycket man redan känner till.

Lite barnsjukdomar i webbplattformen som används, men nu funkar det bra. Lovar en mer utförlig feedback när vi börjar närma oss lsutet.

Spotless
0

Kul, ska bli skoj att höra vad ni tyckte om den.

Buffy-co
0

Tack tack!!Skrattande
Jag är ju inte alls pigg just nu så jag kanske hör av mig om extrahjälp….men denna veckas enskilda uppgift var mycket lättare än förra veckans..Den var inte svår men bökig..särskilt när jag inte är van vid att rita-skissa  saker på datorn..

Snart kommer vi nog i samma grupparbets-grupp!Glad

LinusCRX
0

#5 Det skule vara jättekul att hamn i samma grupp. Chansen borde vara stor ,-) Jag gjorde ingen skiss för jag ahr inte riktigt de möjligheterna här. Jag hoppas det funkar i alla fall.

Buffy-co
0

Tyvärr beslutade jag i dag att hoppa av-jag är inte frisk och orkar inte med detta just nu..
Inte för att den var så betungande..men för mycket för mig som jag mår nu.
Och jag är faktiskt mycket besviken på innehållet..

Trodde det skulle vara lite mer kattlära,kattens språk,genetik osv. men det kommer väl i senare kurser..
Nu handlade nästan allt i innan katten kommer-vad det kostar första året, vad man ska tänka på osv.. det var inte så givande och jag orkar inte med det som jag mår nu..Dessutom var det mycket petitesser man påpekade vid svaren-självklara tyckte jag..

Men-lycka till nu LinusCRX du är ensam rexmänniska nu bland alla coonisar..(förutom en tjej som började med Cornish men numera är Maine coon uppfödare..)

LinusCRX
0

Oj vad tråkigt att höra Buffy-co! Men det är ett viktigt beslut för dig och det är bra att du tänker på dig i första hand. Jag tycker själv att nivån är för låg, men precis som du säger så kommer det intressanta antagligen i senare kurser. Vi kanske är i fel åldersgrupp Skrattande

Buffy-co
0

Ja det är lite trist..de blev inte så glad heller trots att jag förklarade att jag är sjuk..
Men om det varit frågor som avel,genetik,kattens språk osv.som man kunde ligga och läsa in-då hade jag nog orkat med det bättre-trots att det i sig då vore svårare uppgifter..
Det var detta pyssel med alla priser på brädor och skruvar,muttrar osv som man skulle leta reda på och som jag ej orkade åka runt och ta reda på..,skissa ritning till rastgård osv,samt  jämföra försäkringsavtal osv..Det gjorde att jag tappade orken..
Jag har lite annat att tänka på just nu..

Tråkigt och inte var särskilt uppfödarinriktat..
(Detta tex "inför att köpa katt"..osv..alla vi som var med var erfarna kattägare- de flesta dessutom uppfödare..så..jag skrev också lite konstruktiv kritik om innehållet till dom inför nästa kurs..sånt jag vet att de i grupperna höll med mig om..)