Phoebe är i Finland!
Igårkväll lämnade jag över Phoebe till den väntande hanens Spikes ägare som jag träffade på SKs utställning! Där fick jag träffa Spikes pappa Topi som var en snygg herre med FANTASTISKT psyke! Jag stod med honom i famnen nästan hela tiden vi var där, han pussade mig och kramade mig och bara myste - vilken kille! Träffade även AMH, Monica och Buffy där - kul att ses - och AMH fick mig att tappa hakan då hon helt plötsligt började snacka finska med Spikes ägare! *asg* Sak vi nog inte visste om AMH innan! *ler stort*
Jag var som ett nervvrak när jag vinkade av henne, fick försäkran från en av Sannas finska vänner att jag inte skulle oroa mig och att Sanna tog väl hand om sina katter … och sen åkte hon … Åh jag grät! Kände mig som en svikare som skickade iväg henne till Hakkapelitta-land! Till människor som inte kan ett ord svenska och Phoebe som inte förstår finska … åh stackars hon …. Tack ni som tröstade mig via sms, det värmde verkligen!!!
Har idag fått brev från Sanna där hon berättade att det var kraftig blåst på sjön och de flesta katterna blev åksjuka men för övrigt gick allt bra. Hon har nosat på Spike och han är jätteintresserad men hon spelar lite "hard to get" - heja gumman!! ;) Nä inte ska han tro hon är en lättfotad svenska inte!! *fniss* Hoppas få foton ganska snart. Hon får börja bo i Sannas sovrum och då är jag lite trygg för då vet jag att hon får sova nära en mänsklig kropp … *ler ömt* Ska uppdatera min sajt med mer information och bilder så ni ska få se vem han är oxå, Phoebes fästman … :)
Förresten - vi åkte och uppvaktade Anne igår oxå jag och Jenny och blev bjudna på jättegoda kakor och tårta. Tack så mycket vännen! Att vi fick träffa era bebbar var verkligen grädde på moset - det hade vi inte förväntat oss! De är supersöta och vår favorit är absolut Leonidas - fotbollskillen! *ler ömt*
I övrigt hade jag en härlig helg i goda vänners lag - som vanligt! *ler stort*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Åhh vännen!! Förstår att det känns jättejobbigt att skicka iväg sin älskling sådär men tänk vilka vackra småkrullisar hon kommer ha i magen när hon kommer hem! Du får sysselsätta dig med massa saker så går tiden fort tills ni får hämta hem henne!
Kram
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Usch då att de skulle få dåligt väder på resan. Skönt att de är framme och att hon fixade det bra. Hon låter som om hon har ett härligt häftigt äventyr och du får se det så. Självklart saknar hon dig, men det händer så mycket spännande för henne nu så för henne går tiden snabbare än för dig. Vet precis hur du känner och jag brukar känna likadant.
Tack för dina rapporter, kändes som om jag var där lite och jag fick ju på något sätt vara med på ett hörn i allt som hände. Kram på er och ser fram emot bilderna. Även för mig är det ju extra spännande att få följa henne nu framöver då hon ju har mina linjer med sig. Det skryter jag gärna med (hoppas jag får göra det) då jag gillar henne så!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Hörru, du träffade faktiskt mig också!
Håller tummarna för Phoebe och att hon blir dräktig nu där i öst 

Phoebe har det nog bra i Sannas och Spikes sällskap och så kommer hon hem och är go och rund om magen!
Tack för att ni kom förbi och grattade mig igår, det var jättekul att träffas igen! Leonidas hälsar.
Kram!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Säger som kissan78, tänk på alla små mysiga krullbebisar som hon kommer hem med! Underbart, eller hur?
Förstår att du längtar efter henne, men hon kommer nog att ha det bra i Finland, hon kanske t o m jamar på finska när hon kommer hem? 

Förstår att det var tufft..jag var ju allmänt förvirrad där i går…sjuk som jag var också..
A-M.H förklarade sedan hur det var-varför du var där!!Blev så överraskad när jag såg dig!
Men..se det som så att nu får Phoebe ut och se lite av den stora vida världen..även om Finland inte är så långt bort- men nog så långt när man skickar iväg sin lilla älskling på egen hand!!
Det går nog bra ska du se-och jag tror säkert de tar väl om henne!!
Spännande sedan..

Kan bara hålla med Cherish att fikat var något utöver det extra, och så många sorter dessutom! *mums!* Kul att träffas igen och att vi fick träffa bäsarna var för häligt, en riktig bonus. Jag är totalt förälskad i van-killen som hade så häftigt vitfläck, ser ut som ett fotbollshuvud, hur cool som helst 
Håller med om att det var kul att träffa forumfolk, även om jag inte hänger här så ofta
Är lite besviken att jag missade dig AnnaS, hade ingen aning om att du var där, borde ju fattat det då din kisse var där ju.
Nu är det bara att hålla tummarna för massor med fina Phoebe-Spikebäsar i olika kulörer ;-)
Tack alla, jag blir så rörd när jag läser allt ni skriver! Och Anna - FÖRLÅT!! Jag VET ju att jag träffade dig för vi pratade ju. Jag berättade ju för Jenny om det och hon blev ju så pjutt över att hon aldrig fattade att det var du …. ;) Förlåt! 
Jag VET att hon får det bra i Sannas omvårdnad, hon är en sån supergullig tjej och verkar ha såå mysiga katter! Hon kommer att vara tjock när hon kommer hem, och jg hoppas att hon är det pga dräktighet oxå *fniss* för jag fick mail i morse om att de faktiskt paras och att de antagligen fick till nåt … ;) Hon hör av sig igen och jag hoppas på foto denna gång! *iiiiiiii* Om det stämmer med kattkalendern jag såg så blir det bebbar 16 januari om dagen idag är dag 1. :)
Kram på er!
www.shaneequas.com
Vad kul, då vet hon hur man ska roa sig med en kille utan matte
, hoppas resan gick bra hem ifrån Stockholm… nu har vi också fått snö… sätter in en bild jag knäppte igår när det snöade som värst med "lapphandskar"…

I bussen var det tal om man ska tala svenska åt Phoebe eller om hon fattar finska ;D
Aino mådde också illa i båten, spydde ett par gånger. Oj så jag hoppas att Phoebe blir snart med barn och Spike lyckas i det här med att bli pappa… och de får flera snygga paddor… :) Det var super att se Cherish och rexjen och få ett par ansikte till namnen här på CRX iFokus :) Nästa år blir det säkert nästa resan till Sverige för mig och Aino :) Hoppas vi får det möjligt att komma hälsa sen på Phoebes krullbebisar!
*skrattar* Ja Tuuli, jag funderade själv för Sanna pratar ju inte svenska (fast jag vet ju att hon pluggat det) men jag tror att kattiska är internationellt språk iaf .. jag får väl plugga lite finska tills hon kommer hem. *fniss*
Åh vad kul det skulle vara om du kunde hälsa på oss här hemma till våren, Tuuli!! Jenny åker nog upp en helg i februari-mars tror jag så du kan väl hänga på då. ;)
Kram!
www.shaneequas.com
Kom på en sak nu när jag läser om språket o katter. Chino är ju från Belgien o ibland tycker jag han fattar väldigt dåligt vad jag säger så jag pratade med honom på franska o då blev han väldigt 'alert' i lyssnandet! Har ju glömt bort mkt av franskan men sa att jag älskade honom o så där o han blev till sig!
Bara lite halvt ot sådär! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Oh, vad spännande!!! Håller tummarna (ja jag kan göra det nu, gipset är borta
) för att det blir bebbar! Blir väl dessutom maskade kissar *mmmm*
.

Cherish:Hoppas att kärleken sprudlar på andra sidan havet..Ska bli kul att se kort på den finska fästmannen,,
Tänk ändå vad vi gör för våra katter.. Åka till ett helt annat land för att få sig ett nyp
När man berättar för andra som inte är så katttokiga som oss tror de vi har tappat allt förstånd

#15 Grattis på ettårsdagen med älsklingen!! Visst går tiden fort?!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Nu är jag hemma och jag är så glad för din skull cherish!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.