Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 196 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-11-07

God morgon. Uppe med tuppen. Idag ska jag äntligen till Karolinska ortopeden. Nu får jag väl veta hur lång väntan är för operation.

Sköt om er idag

Sewena
0

Snön kommer smygandes i små flingor o det ser kallt ut.. Men här inne har jag liten fest idag..Jag har haft mitt stamnamn i 1 år och min blåa kull fyller 1 år idag!! Tänk vad tiden går, undra om man får uppleva 10 år som uppfödare eller om man har annan hobby….

Leffe: Slå näven i bordet o överdriv smärtan!! Min svärfar väntar på höftoperation o har nu väntat i 2 år. Fick nyss papper på att alla prover o röntgen ska göras om….hur glad tror ni han blev?

Ha en bra dag….

Dolleminas
0

#0 hoppas du får hjälp fort…

Här är det ca -7 grader ute, gissa om man känner sig liten när man måste skrapa rutorna på "folkabussen" (kupévärmaren gick bara på halvfart…) när man bara är 156cm över havet…. Ungarna fick ju lite kul i vart fall Flört, nu börjar dock solen titta fram så det verkar bli en fin dag.

Ha en trevlig onsdag allihop!!!

Natali
0

#0 Jag hoppas också att det går bra, att du inte behöver vänta så länge.

Själv ska jag äta lite piller, så jag orkar med dagen. Skall på banken o ta ut lite pengar (sälja lite aktier så det tar ju en dag innan pengarna kommer). Sen åker jag i väg med mamma röd till hennes nya hem.

Skall nog se om jag hinner/orkar jobba lite mera på min nya sida. Vill lägga ut den nästa helg…

Kyligt ute, +3 grader. Längtar efter snön nu, så det blir ljusare.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

Godmorgon.Tvättar idag, det blr mycket tvätt med 8 vuxna katter och 7 kattungar..Det är lite svalt ute, ingen vinter än.Lycka till med det ni företar er!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LinusCRX
0

God morgon!

#0 Hoppas verkligen att du får en tid inom kort. Håller tummarna

Här visade sig termometern på minussidan idag…burr!

Sashimis
0

God Morgon!

#0 Hoppas att du inte behöver vänta så länge.

Idag är det -8 grader och väldigt vackert med is/frost/snö i gräset och solen lyser. Ska försöka fota kattungarna som blir 5 veckor i morgon. Får väl se hur det går.. Sen ska jag jobba några timmar ikväll.

Leffe
0

Nu har jag kommit hem. De konstaterade att jag hade väldiga besvär och troligen kommer att få lite förtur och då blir tydligen väntetiden för operation 3-6 månader. Hur länge får man vänta utan förtur?

AlexH
0

Godförmiddag.. Hemma med vilande son :) han hade nässelutslag igår så han har sovit dåligt inatt.. men Lill killen fick gå på dagis så har jag och Manne en dag ihop så får han gå imorgon istället..

Nu har jag helt plötsligt 4!! lägenhetr jag ska titta på, den första imorgon. så jag hoppas att alla andra inte dyker upp *hehe* så jag har en chans på en av lägenheterna! helst 5an men jag nöjer mig med en av 3orna åxå.. de är stoora mellan 92-98 kvm!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

kissan78
0

Goddag!

Idag är jag på strålande humör!! Var länge sen…

Hoppas alla får en underbar dag idag trots div sjukdomar o andra sorger!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Buffy-co
0

Go dag!!

Äntligen..nu är snickarna klara med tätningen av mina fönster -helt ljuvligt ska det bli att slippa kalldraget som varit de 2 vintrar jag bott här(herregud-redan snart 2 år-och jag som inte börjat fixa iordning alls knappt..men jag har ju varit sjuk så..)

Nu är jag tvungen att städa- tvätta golven..som jag eg.inte orkar just nu..för som vanligt (vad trodde jag???) så gick hantverkarna  in med skorna på sig (vet ej om de tyckte det gjorde detsamma här..pga hunden..Katterna var ju i badrummet -Mischa ligger fortfarande kvar där haha..hon gillade värmen därinne..la in extra bäddar åt dom-nu vet jag att de trivs därinne iaf..)
Dessutom smutsade dom självklart ner nytvättade kökstrasmattan,,*suck* blir så trött på sånt -men jag borde ju lagt undan den..
Jag ville bara ha bort dom när de var klara och sa att "jag ska ändå städa nu" -men en av dom sa " men vi städar efter oss här"..ok visst-de dammsög spånet i v-rummet..men de såg inte alla svarta märken efter skorna!Morr..

Ha en så bra dag ni kan allihop!

La_Joz
0

God kväll!

Leffe, stackare… Men det var väl ändå skönt att du får förtur! Stackars dem som inte får det… Fundersam

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Det är så skönt att lägga sig tidigt ibland. Nästan lite lyxigt på nåt sätt! Jag är lite slut efter den här veckan (som inte ens har gått halvvägs än). Har varit på två undersökningar som jag varit lite nervös inför, men inget som inte envisa jag klarar av! Nu är det två normala arbetsdagar kvar, och sedan åker min sambo, katterna och jag ut till Tjörn på en minisemester över helgen. Så skönt!!

Ha en härlig kväll allihopa!

God natt!

A-M.H
0

God kväll !

Tänk..idag ledsnade jag på att min chef inte tar tag i en viss ung tjej på jobbet med attitydproblem…var faktiskt riktigt förbannad för nu orkar jag inte se "attityderiet"…ähum..mer..vilket jag självklart sagt till vederbörande också..så chanslös har hon inte varit….men chefen verkar inte ha tillräckligt med "stake" (sorry) hon  är en hon…helt resolut sa jag då att okey problemet är ditt och vill du  inte ta i det..då slutar jag…inget hot..men jag tänker inte använda min energi till löjlig strid…mina kollegor är förtvivlad..men chefen var inte tillräckligt chef..så nu finns ingen återvändo..jag slutar ..senast till årsskiftet…Glad

…sååå vet ni nån som behöver en narkossköterska..så finns en ledig….jag är faktiskt ganska duktig….Skrattande..effektiv och social…

Ha en bra kväll !!

La_Joz
0

#12 Wow!! Det är vad jag kalla mod! Att verkligen stå för sina åsikter och mena allvar med det man säger. Min mamma sa också upp sig efter att hon klagat på att vårdtagarna blev illa behandlade på det äldreboendet hon jobbade på. Strongt!

Du kommer säkert inte ha några problem att hitta nytt jobb. Hade jag haft ett sjukhus hade jag anställt dig direkt! Lycka till!

emiya
0

Godkväll!

#0 Lycka till, Leffe, skönt att du i alla fall står i kön nu! Ja, väntetiden är lång, ett par år är inte ovanligt (utan förtur, alltså).

#10 Typiskt hantverkare! Hade sotare här för ett par veckor sen… en studie i svart….

#12 Lycka till, A-M H! Tufft av dig! Hoppas att du snart hittar ett nytt jobb!

#13 La_Joz, ni får gärna ta till vänster när ni kommit över broarna på söndag! Glad

La_Joz
0

#14 Jag satt precis och tänkte på dig! Jag hoppas verkligen vi får till det så vi kan hälsa på under helgen. Ni är inte hemma nåt under lördagen? Vi kommer säkert ta oss en tur in till "stan" då, och det hade varit kul att träffas! Söndag kan bli lite tufft. Vi ska hjälpa min pappa att lägga golv, och sedan kör han hem oss sent på kvällen. Jag ska se om jag kan fjäska lite med honom, så kanske vi kan låna bilen en stund på söndagen om inte lördagen passar för dig.

EvaG
0

God natt. Vad skönt att du äntligen är inne i "systemet".

Medarbetare på Vilda västern iFokus

emiya
0

#15 PM:ar dig!

Buffy-co
0

#12 Ok…så då är läget som det är!Jag sa också uppmig så där på stående fot en gång i tiden-då en knäpp klinikare skulle tvinga mig att gå på låst avdelning innan jag kände mig mogen för det..jag jobbade på Danderyds psyk. som nyutbildad mentalskötare..
Men-när jag inte fick gå kvar på den öppna alkoholavd. som jag trivdes på och som ville ha mig kvar där-utan skulle tvingas att gå på låst psykosavd.-då sa jag just " jamen- då säger jag upp mig då.."i samma mening som att jag förklarade att jag ville gå kvar på alkohol..och hon sa nej.(de utbildade skulle gå på låsta avdelningarna var hennes åsikt - ok..visst-bra..men alla borde vara utbildade..Man skämdes som personal inför patienterna kan jag säga..)
Hon tappade hakan till knäna tanten..
Det var en underbart skön känsla..på den tiden fanns mycket jobb också så det var inget problem-men det var skönt att säga ifrån, bl.a just för att hon trodde att jag aldrig skulle göra det - hon trodde hon kunde styra över folk hur som helst..som kasperdockor.
Kan tillägga att massor av utbildade mentalskötare slutade då i smma veva-de fick ta in outbildade..detta pga en dålig klinikare som ej såg till personalens bästa..(klinikare hette förr den som var ansvarig för personaltillsättning osv. på en klinik)

Men A-M.H jag är inte orolig för att du ska bli arbetslös - jag är övertygad om att du snart har nytt jobb igen!!
Så mycket tycker jag mig känna dig- bara av det vi pratat med varandra i telefon!Flört
Hurra för att du stod på dig!!!!
Dåliga chefer (tyvärr är det ganska gott om sådana) ska inte få en att må dåligt!!

Aje-T
0

Oj, A-M.H jag blir verkligen impad av människro som vågar gå sin egen väg! Go girl!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer