Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 793 ggr
Natali
0

Godmorgon 6 nov.

Hittade inte någon godmorgontråd?

Jag ska ta tripp till banken. Sätta in lite pengar och sen åka till nästa bank o se om jag har några pengar där. Så jag hoppas att mina pengaproblem löser sig. Men måste hålla inne med det ett tag.

Kallt ute, men snön är borta. Nu vill jag ha snö. Ikväll kommer nån som kanske ville ha Pirri Pirri. Annars ska jag passa på o vila lite.

Ha en bra tag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dendrobiums
0

Godmorgon!

Idag blir det att jobba hela långa dagen. Sen blir det massa mys med kissarna ikväll. För sambon är på kurs…

Ha en bra dag allihopa!!

aggeelin
0

Godmorgon!

Mulet idag. Jag tycker om hösten. Eftersom det ofta är mulet och grått har jag inga andra förväntningar och kan då istället bli glad åt en solskensdag! Hösten ger inga besvikelser!

Ska jobba hemma på fm, katterna hjälper gärna till Glad

Ha en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

kissan78
0

Godmorgon!

Ska på ett möte med FK o min läkare o har inte kunnat sova inatt… Känner mig så orolig för vad dem ska hitta på.
Möttes dock av glada nyheter så här på morgonkvisten! ;)

Ha en bra dag alla!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

majsan
0

Godmorgon ..tvättar nu och ska sedan på utvecklingsamtal med min 11 åriga son..Förrut hette det kvartsamtal..Ha alla en bra dag och ta hand om er..

pallemaxwell
0

Palle har varit dum mot Ella inatt så till slut fick jag stänga in henne med mig i sovrummet och Mäski och Ella fick resten av lägenheten. Det är inte så kul när de bråkar Gråter för Ella skriker som om hon håller på o dö och Palle står som en "hämdens ängel" över henne och spänd som en fiolsträng. Får köpa mer feliway…..

Jag är jättetrött idag…

LinusCRX
0

#5 Oj, vad trist! Hoppas det lugnar ner sig. Förstår att du är trött.

Sitter och jobbar på grupparbeten på Kattkursen. Samtidigt som jag söker jobb…alltså det gamla vanliga ;-)

Vädret är grått och trist, så det känns lite urkigt idag. Nu ska jag gå och fixa en hemgjord latte…mums!

Ha en bra dg alla!

Fritz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag eller vad det nu blir…

Här är det full rulle! Asti och Sancy springer runt som galningar men roligt har dom. Majsan sitter och tittar på dom och undrar vad dom håller på med men så får hon oxå ett ryck och flyger iväg efter dom.

Annars idag så ska jag tvätta, otroligt vad mycket tvätt man kan åstakomma på två personer (och 4 katter).

Ha en bra dag!

Leffe
0

Jag kommer att sitta och skriva broschyrer som ska användas på vår utställning den 17 november.

Sköt om er

KaCee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godagens alla.
Här är det lugna gatan idag. Sitter med min svarta lilla Hattrick i knäet och slösurfar lite. Så mysigt!
Ska väl pallra mig ut på en långprommis med hundarna i det gråmulna vädret senare på em.
Kusin-Vitamin kommer och hjälper mig att fota 6-veckorsbilder på småkrullen med! Så snart kommer nya bilder på de små liven!

Har förresten bestämt att min maskade lille hane Hole-In-One inte ska exporteras. Så han söker ett kärleksfullt hem här i sverige. Skickar med en bild från förra veckans fotografering.

Dolleminas
0

#3 Det går nog bra på mötet…

#9 Låter mysigt i regnrusket Flört, hälsa kusin vitamin från mig…

Själv har jag varit på stan (tänkt på en jobbintervju, men den personen var sjuk så jag fick prata med nån annan, vi kände dock båda att det kändes bra så nu får vi se…) passade på att titta på lite julklappar och dyl…

AnneAlva
0

Godmorgon!

Satt uppe till sent inatt och pillade med hemsidan, men jag tror den ska vara okej nu. Bortsett från ett kodningsfel i programmet som jag inte kan göra något åt, funderar på hur jag ska kunna komma runt det, men det är ingen katastrof. Istället för att komma tillbaka till "Kattungar" när man kollat på bilderna på nya kullen så kommer man till "Tidigare kullar", ganska irriterande fel, men inget som låser sig eller något annat märkligt, får försöka komma runt det på något vis helt enkelt.

#0 Hoppas de som kommer och kikar idag vill ge lille röd ett nytt kärleksfullt hem!

#3 Skickar lite stärkande kramar din väg, lycka till hos FK!

#5 Vad trist att de ska på och bråka med varandra, hoppas det löser sig. Är någon av dem kastrerad? Om inte kan det vara ett tips för att få dem att hålla sams. Hade samma problem här, nu är båda kastrerade och kommer (för det mesta) ganska väl överens.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

pallemaxwell
0

Nej, ingen är kastrerad då jag tänkt para båda men vi får se. Jag får nog säga att det blivit bättre men ibland vaknar Palle på totalt fel sida och är en riktigt sur bitch då inget duger. Det enda som hjälper lite är att vara i mattes famn. Men tyvärr jobbar jag heltid och då är hon dubbelt sur när jag kommer hem men så är jag väl en curling matte också Generad

Sewena
0

Regn o rusk o sjuklingar att ta hand om…o då är det inte mina barn som är sjuka..

Min man ligger på sjukhuset sen en vecka o de hittar inte vart hans smärta i ryggen beror på. Det sista de ska prova på torsdag är epiudralbedövning (ursäkta stavningen). Fråga mig inte hur det ska fungera men så är det iallafall. Har även fått reda på att min pappas cancervärden(skelettcancer) har stigit så han är inte heller pigg o på bästa humör..Tur att man jobbar inom vården så att man vet vad de pratar om och att man kan "koppla bort" känslorna för stunden..men de kommer ju när man är ensam..

Vad ska man göra, nån som vill byta ett tag så att jag kan ha semester med mig själv?

Annars har dagen varit ganska trevlig..

RacerDonnans
0

#0 Hoppas allt löser sig. 3# Hur har det gått idag? Du får gärna skicka ett PM och berätta. Vet ju hur det är då jag sitter med på flera rehabsamtal i månaden. En del handläggare är jättebra och en del andra riktigt dåliga tyvärr.

#13 Jobbigt. Önskar jag kunde lasta av dig lite. Själv har jag varit hemma med hostigt febrigt barn idag men jobbat mer än normalt ändå så hon har inte varit så glad på mamma som alltid suttit i telefon och knappt haft tid att fixa lite mat.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

#14 Kan skriva här då det gick rätt bra faktiskt! :) Känner mig lättad, handläggaren var jättetrevlig o både hon o min läkare var överrens att inte stressa in mig i arbetslivet utan att jag skulle få chans att bli friskare först!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RacerDonnans
0

#15 Vad skönt. Risken är så stor för bakslag om det går för fort och man stressas in igen. Ta en dag i sänder och se till att sköta om dig.

kissan78
0

#16 Tack det ska jag göra! Vi ses väl snart! Kommer ju upp nästa helg om allt går som planerat.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

#17 och det ser väl både jag och du fram emot Glad (hoppas alla andra tycker likadant…)

Natali
0

#15 Vad bra att det känndes skönt.

Och va bra att du fick roliga nyheter i morse… Flört

Själv har dagen varit bra. Lite trött för sov lite dåligt. Men har klarat av dagen. Pengar är på väg, så det går nog bra (Håll koll på min hemsida om ca en vecka….*fniss fniss* Nu är det jag som har en hemlis…..).

Nu i kväll kom det ett par o kollade på de små röda. Och de tingade Pirri Pirri! Så hon flyttar så snart jag får besiktningstid… =)

Min man har varit i väg o hämtat en trägårdstraktor med plogblad och snöslunga, så nu är snöröjningen i vinter fixad.

MartinaH
0

Godkväll!

Kämpar på med min gipsade arm och det går faktiskt bättre och bättre. Men disken börjar lagras på höjden…får nog ta tag i den imorn… Annars är det fullt upp med diverse uppgifter som ska göras och lämnas in och redovisas. Tänkte jag skulle hinna klart med iaf en uppgift ikväll…men så hamnar man på något vis här…hrm… 

#19 nä va taskigt nu blev jag ju riktigt nyfiken juh! Har man sagt a får man säga bFlört

Natali
0

#19 Nä inte än. Vill avvakta tills det är mera klart. Jag kan i alla fall avslöja så mycket att jag håller på att omdesigna hela min hemsida! Om utifall att allt går som jag vill….

Om jag kunde så skulle jag ha kommit o diskat åt dej! *Men du ska ju nödvändigtvis flytta så långt bort-skyll dej själv* Räcka ut tungan

kissan78
0

#20 Jag vet jag vet!! ;)

#19 Vad roligt att Pirri Pirri blivit tingad!

#18 Självklart ser vi fram emot att få våldsgästa Östersund med omnejd!! Lite glädje i livet är inte helt fel!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

#22 Det är lite roligt att veta något som ingen annan vet va? *LER RIKTIGT STORT*

RacerDonnans
0

#18 Det ser jag också fram emot självklart. Det var en glad överraskning som jag missat!!!! Ni får göra ett stopp hos mig på turne´n.

Dolleminas
0

#22 Jodå bara vi kommer i närheten så blir det väl påhälsning både här och där antar jag… frågan är väl snarare om vi hinner med kursen pga alla tänkta stopp Flört, men det tror jag nog… vi har inte gjort upp resrutten än, det överlåter jag till Kissan även om det blir jag som rattar…

Inlägget är låst för nya kommentarer