Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 338 ggr
cherish
0

Glad - och nervös

I fredags var jag iväg med vår 15-åriga huskatt Chinchin för vaccinering och hälsokontroll. Hon har verkat lite tufflig sista tiden så jag var lite orolig. Vetten var jättenoga, kollade ögon och tänder och öron, kände och klämde överallt och när hon skulle lyssna på hjärta och lungor hade hon problem - Chinchin spinner ju i princip jämt, högt lixom … *ler* Men till slut så. Hon sa att hon var frisk som en nötkärna och i fiiiin kondition med tanke på åldern. :) 700 g måste hon banta, hon vägde 3,7 kg och då har hon ändå gått ner nästan 1 kg!  :) Så det blir snart Orijen för hennes del med.

Sen var det dax för inskrivningen av antikroppsresultatet i Phoebes pass och det var lätt fixat … NU är det bara några dagar kvar tills vi åker ner till Uppsala (och Rexjen) och hon ska vidare till Finland … *iiiiii* Jag är jättenervös, tänk om jag glömmer nåt så de inte får med sig henne in i Finland eller nåt annat .. Har skrivit packlista här så jag ska packa på onsdag och torsdag. Fram tills dess är det massor som ska fixas så jag kan vara borta i lugn och ro ….

Så jag lär nog tyvärr fortsätta vara lite frånvarande här …

Ha det gott!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Spotless
0

In i Finland kommer hon alltid! Men värre vore det väl om hon inte fick komma tillbaka? Näe, inte meningen att göra dig nervös, skojar bara! Det går bra, du har ju ordnat med EU-pass och titertest. För visst ska hon "bara" på parning? Inte meningen att hon ska bli kvar i Finland?

Natali
0

Det kommer säkert att gå bra. Jag börjar bli lite nervös också. Ska ju typ bli "mormor" nu…..Det ska bli så spännande!

Skrattande

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MartinaH
0

Vad skönt att Chinchin var frisk!

Håller tummarna för att allt går som det ska nu framöver med resa och allt. Så spännande!

RacerDonnans
0

Härligt att höra om Chinchin. Är övertygad om att allt går bra och tänker på er. Förstår att du inte har tidatt träffas just nu så jag avvaktar tills du hör av dig.
Kramis!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

Härligt att höra att Chinchin är piggelin!
Förstår att du har fullt upp med allt det sista inför resan! Hoppas hon kommer hem med en hel drös små krullisar på jäsning!
Kram vännen!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

AnneAlva
0

Får se om vi kan klämma in någon lite fika eller kattgosstund när du ändå är i kvarteret (bokstavligt talat!). Skrattande Skönt att höra att Chinchin är frisk och kry, du ska se att du fixar allt lekande lätt inför resan, inget att oroa sig för. Kram!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

KaCee
0

Åh, så spännande!
Är bara papperna i sin ordning så ska du se att det kommer att gå väldans smidigt. Lycka till med parningen med!!!

cherish
0

Tack alla vänner för lyckönskningarna!

#1: Jag fick ju skrämselhicka när jag läste det du skrev, men sen skrattade jag! Har tagit kopia på titerresultatet idag som jag ska bifoga passet. *pust* Bara för säkerhets skull ….

#2: Jaaa mormorsrollen har du väl inte haft förut! :)

#3: Tack för tumhållningen, förstår att det är svårt nu när du är gipsad! *blinkar*

#4: Nej, det är lite chokat denna och nästa vecka, men sen hoppas jag att vi kan träffas!!

#5: Jo, jag är så rädd att glömma nåt … men VI träffas ju nästa helg! Kram!

#6: Ja jag hoppas vi ska kunna baka in en träff av något slag. Vi åker nog iväg till SKs utställning på lördag em iaf och jag åker hem kl 14.45 på söndag. Kan kanske bli rätt tajt … det är ju någon som fyller år den helgen. *harkel, host* Eller HUR???? ;)

#7: Jag hoppas jag ska ha dem i ordning *pust* och jag ska kolla med Rexjen så att allt är med!! Det är sååå spännande!! :)

Kram till er allihop!!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

#8 Ehm… kanske… du får väl komma på födelsedagsfika då. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex