Godmorgon 5 nov
Godmorgon!
Sitter på jobbet efter en hemsk helg. Tänkte att jag skulle berätta vad som hänt i helgen.
På lördagsmorgonen så ringde kvinnan som köpte S*Dendrobium's Fleckerii. Hon har haft problem länge med henne och ringt mig dag som natt. Det har varit riktigt kämpigt att ta hand om alla hennes tårar och olycklighet över att katten inte ätit, druckit, busat, tvättat sig eller kelat.
Hon var hos veterinären och de kunde inte se något fel på katten. De gav henne Hill´s A/D (blötmat) som hon skulle försöka ge henne. Hon åt inte det heller. Så jag började fundera på vad det kunde vara för fel. Veterinärernas nästa steg var att gå ner i magen och kolla om någonting var konstigt..
Som sagt så ringde hon i lördags och grät och var helt förtvivlad och sa: Nu orkar jag inte mer, jag oroar mig hela tiden. Kan du ta tillbaka henne. Jag åkte på en gång fick med mig underbara kusinen! Tusen tack!!!
När vi kom fram hade hon gjort i ordning alla papper. Vi tog katten och for.
Direkt vi kom hem så gav jag henne torrfoder och vatten. Hon åt hur mkt som helst, busade och kelade! Helt underbar. Så nu ska hon få bo hos oss tills hon mår riktigt bra och då ska hon få ett nytt bra hem!!
Hon har inte ens hört av sig för att höra hur det går.
Så nu undrar jag vad ni tror att det beror på att lilla kissen har varit såhär hemma hos henne?
Ha en bra dag! Nu ska jag jobba vidare.
God morgon!
Usch, vad jobbigt…Oroar mig lite för hur kissarna ska må när de flyttar nästa vecka. Har ingen aning om hur man gör övergången så smidig som möjligt. Vi har köpt varsin liten filt på Ikea som de använder nu och som de sedan får med sig till sin nya familj…….
Idag och imorgon blir det planeringsdagar för den fackliga styrelse jag helt plötsligt blivit invald i. Det ska bli jättespännande!!
Ha en riktigt bra dag!

Du gjorde helt rätt att hämta hem Gracie..Hon blev ju sönderstressad av sin förra ägare..Vill se kort på mitt barnbarn..du måste visa hur hon ser ut den lilla stumpan..

Godmorgon!
Sitter redo att åka till träningen så snart sambon kommer hem från sin tenta. Har beundrat kattungar på morgonen och tröstat Lethe som tycker att kattungarna är det hemskaste hon någonsin träffat. Knaskatt.
#0 Bra att du fick hem henne igen, något måste ju varit fel hos den förra ägaren, Gracie trivdes ju uppenbarligen inte alls där. Hoppas det går bättre nästa gång. Hon är ju berårande! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God morgon!
Idag har jag fått för mig att det är söndag! Det beror nog på att jag har tagit ledigt från jobbet idag, då jag ska in på en undersökning i eftermiddag. Har inte ätit nåt sedan kl 12 igår, så jag är utsvulten!!! Just nu vill jag äta allt som bara går att äta!!
#0 Jobbig situation! Men det är ju skönt att hon är hemma hos er igen, och äter å busar som en frisk kattunge ska göra!
#3 Så de har kommit nu! Så spännande! Jag har inte varit inne på några dagar nu, men jag ser att du har skrivit en tråd om att det har kommit! Ska genast ge mig in där och läsa!
Ha en skön dag allihopa!

#0. Skönt att hon är hemma hos dej igen, hon är nog lycklig att du "hörde henne". Hoppas du hittar ett bättre hem till henne, något var ju uppenbarligen fel…..
ps. Hon är ju helt ljuvlig…
#0 Bra att köparen gick med på att du/ni hämtade henne, hon trivdes kanske inte eller så kanske hon kände sig ensam.. vem vet …
Själv har jag varit på utvecklingssamtal med äldsta pojken och dessutom hunnit med strömavbrott och akupunktur hos sjukgymasten (lite stickigt men skönt…rekommenderas!!)
#0 Det var nog tur att du tog hem den lilla

Ja, det känns jätte bra att ha henne hemma igen och se att hon mår bra! Hon äter som en tok och är helt underbar!
#6 Det var förra ägaren som sa att du måste nog ta tillbaka henne, jag tvekade inte en sekund! Så de blev att köra 70 mil (t&r) och hämta henne!
Tack för alla svar :)

Lite nyfiken på hur det fungerar rent praktiskt. Får köparen tillbaka sina pengar då? 70 mil är ju ändå uppåt en 1000-lapp i bensinpengar, (eller nåt, jag har ingen bil=ingen koll) Härligt med en så ansvarfull uppfödare! Eloge!

#9 Köparen får tillbaka 40% av summan. Självklart har jag räknat in en del av bensinpengen.. men inte allt..
Så länge hon är hemma och mår bra så skiter ja rent utsagt i pengarna ;)
Tack så mycket RexPect!
Jag svarar nog i fel tråd… men det är Angående frågan om kattungen som återkommit pga att den inte åt… Jag ser att din fråga är varför katten inte ätit.. osv. Min upplevelse av en ny kattunge (har haft några stycken… ) är att en nyinflyttad kattunge, inte äter så bra de första dagarna. Det är mycket nytt att upptäcka, många intryck och det kan ta bort "signaler" om att det är dags att äta. Varefter kattungen blir hemma (har snokat runt, bekantat sig med folk och fä), hunnit varva ner lite efter alla intryck - så brukar katten äta. Då är frågan: har den person som hade kattungen varit "stirrig", eller vad jag ska kalla det, så att kattungen aldrig kunnat varva ner? Kan hon ha stört kattungen så att det blivit svårt med det mesta? Eller är det som någon annan skriver, att det är mest i hennes huvud som det varit problem… ?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11 Tror nog faktiskt det mest var hennes huvud som var problemet, tyvärr. Av vad jag förstått iaf…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#0 Bra att du hämtade henne, kram till dig
Godnatt till er alla!

#11 Ja, det satt nog bara i huvudet precis som kissan78 skriver.
#13 Ja, det känns så skönt!!!

Man hoppas att människan inte bokasr en ny katt nu, hos någon annan. Även om jag förstår att integritet är viktigt borde kanske ni som förder upp ha en privat svartlistnings-sida, den har damen kanske skulle ha en äldre trygg katt istället, eller ingen katt alls…