"Tidig" god morgon 4 Nov.
Ehh god morgon. Nu kan jag inte tänka mej annat än att jag är först. Har en sak som jag grubblar över, och försöker hitta sätt att få ihop lite "egna" pengar, som inte påverkar famlijens ekonomi, lite snabbt. Känns lite hopplöst men har inte tänkt o ge upp.
Det regnar ute nu, i går morse var det snö. Skulle nästan vara trevligare nu om snön låg kvar.
I går såg ag o sonen råttatoij. Jag skrattade så tårarna trillade. Men idag ska jag forstätta ställa i ordning på bokyllan som vi precis har skrivat upp. Och sen fortsätta hitta snabba pengar lösning.
Har tänkt o se om jag kan måla en tavla på Saga, för att ev kunna erbjuda att måla av husdjur. Men måste se om jag får till det nog bra först. Var ett antal år sedan jag målade nu, och är väldigt självkritsik.
Nåja, Ha en bra dag, och godmorgon till en underbar söndag! (Hoppas jag att ni har alla i alla fall!)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Jag hakar på fylgias tidiga gomorron nu innan jag ska lägga mig, tyvärr har jag inga direkta snabba tips, sen beror det väl på hur mycket du tänker på (penningbelopp), gubben min spelade på hästar men fick endast tre rätt….

Jag får väl också lov att säga god morgon innan jag går och lägger mig. Idag när jag vaknar ska jag bara mysa med kattungarna och inte göra så mycket annat.
Jag säger god natt
Godmorgon!
Sälja lite grejer på Blocket eller Tradera brukar vara bra om man snabbt vill ha in lite pengar, man har ju i regel en massa prylar som man egentligen inte behöver om man rannsakar sig själv!
Kan du sy? Sticka?Baka till kalas/catering?jag förmodar du måste lägga ner en massa jobb för att få ihop lite extra, men det är det värt för att få egna pengar.Måla låter ju bra!
och , javisst ja:God morgon!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Godmorgon alla.. Har idag ingenting på schemat men det är skönt..ska bara gosa katt och krama mina barn..
Ha det så bra
Godmorgon,
Kissarna busar, väninnan på besöker över helgen diskar (jag har så bra väninnor!) och maken lyssnar på musik. Och jag kollar snabbt vad som har hänt här.
Här är vi trötta, jag fyllde år igår och ställde till med brunch för 25 personer. Det var väldigt kul! Men på kvällen var vi lite möra, så då fick det bli en hyrd film och rester framför tv:n.
Jag har inte heller några bra idéer för snabba pengar, tyvärr. Hoppas att du kommer på nåt bra, Fylgias!
Snart blir det en promenad i det vackra höstvädret, sen blir det nog ännu en soft dag i soffan…
Ha en skön söndag!
Godmorgon!
Sängen var varm och skön, så det var svårt att komma upp. Att gå och lägga sig låter skönt, ni som ska göra det. Men jag har tidigare jobbat natt så jag vet att det inte alltid blir så skön sömn, särskilt inte en söndag när andra i familjen är hemma.
Vi ska titta på ny soffa, köksbord idag. Kommer att flytta till sommaren (1 juni) och behöver börja fundera hur det ska se ut. Katterna sitter i handfatet och glor på en liten vattenstråle, så de har söndagskul
. Sen ska jag träna yoga ikväll, härligt!
Skön söndag på er alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Idag är det dags att åka tillbaka till Lund utan mina missar :-( Jag kommer aldrig bo där "på riktigt" förrän jag hittat en lägenhet och tagit dit missarna… Men just nu verkar det hopplöst att hitta lägenhet… Får hoppas det löser sig nu vid terminsskiftet och ett gäng studenter flyttar förhopningsvis.

Gomorrn..
Sol ute i dag-skönt..trots denna bedövande trötthet..men i morrn ska jag äntligen ta ytterligare prover och hoppas de kommer på någon anledning till det negativa provresultat jag fick.
#9 Ha det bra nu veckan-det är bara några dagar tills du ser dom igen nu iallafall-snart är det fredag igen..det ska bli så spännande med utställningen!!
OCH kul att träffa en del av alla trevliga forumvänner-även om jag velat vara piggare då!!
För jag SKA dit..om jag så ska krypa in i bilen..vi får höras nu i veckan!
Så det blev inget med det lilla krypinet under tak?(Jag älskar ju vindlgh så jag tyckte den lät mysig..trots dålig planlösn.)
I dag kommer systerdottern hit på besök..hon går kurs i Foto denna terin på heltid-hoppade av högskolan ett tag för att ha roligt!!Hon har nu ett projekt då hon fotat gamla hemma i sin "hembygd"-gamla bönder och fiskargubbar mm.. och nu ska hon även fota mormor,hemma hos henne när hon ändå hälsar på.
Jag passar ju inte in i detta tema
…men jag ska be henne ta några bra foton på mig ändå..Bra att ha..
Men- sen i kväll (hon ska sova över hemma hos mig..)så ska hon få fota Mischa!!!Det blir en utmaning (hon vet inte om detta ännu!!
) att fota en lekande kattunge..men hon har ju en bra systemdigitalkamera..
Sedan tänkte jag att hon ska få ta några finare porträttfoton av henne och även på Buffy-gubben..
Ska bli kul!!
Alltid upplyftande att träffa syskonbarnen-som nu blivit stora..24 och 25..De är det närmaste egna barn jag kommer.
Ha en så bra dag ni kan allihop!

God morgon !
5 rätt o 21 kr på hästarna..ja du Natta vet inte om jag kan rekommendera att spela på hästar….
..men plöstsligen en lördag eftermiddag…det är väl de tman tror/hoppas annars hade man väl gett upp…
Däckbyte på ena bilen idag..min måste vänta …ty de däcken är på förvaring..bekvämt…på sitt sätt..
Ska förbi o titta på ett bostadsområde en bit härifrån där en stor trea på 101 kvm är ledig. Vi bor hyfsat (86 kvm)…men…..jag vill kolla området (samt kika i trappuppgångarna) innan jag anmäler mitt intresse….Sambon suckar uppgivet…
Grattis i efterskott Abigail_Gabble !!!!
Ha en härlig söndag !!!

#10 Jag kommer inte att ha någon misse med mig på fredag utan det är bara Mischa
Ingen vindslägenhet och nu i efterhand så är det både positivt och negativt… Lägenheten var ju så där, hela huset var i dålig ordning men läget och hyran var toppen!

Efter en och en halv veckas förkylning som "totaldäckade" mig och min sambo är jag nu på bättringsvägen igen. Månne det var den förkylningen flera av er här haft…..??
Idag har vi beställt biljetter till England - hurra! Ska fira jul med dottern och hennes familj i Hastings! Längtar såå!
#7 Grattis i efterskott!

Godkväll.
Har inte varit någon god kväll för mig alls…Skar mig i lillfingret när jag lagade mat och fick åka in på akuten. Blev ett ganska djupt sår och det blödde rejält, och det satt så olyckligt att jag var tvungen att gipsas för att läkningen skulle gå snabbare
. Tur i oturen att jag inte hade hett sönder någon sena…Så nu ska jag gå med gips upp till armvecket i en vecka och ta stygnen om två veckor.
Jag som har en massa saker som behöver göras
. Typiskt.

#14 ojojoj vad maximalt. Trist. Vet hur det känns att inte kunna göra allt man behöver och bli stressad av det.
Sköt om dig.
Här rullar allt på för fullt och jag börjar komma tillbaka till verkligheten efter en vecka i Umeå med intensivt studerande.
Kram på er alla!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#14 Nämen OJ då. Hoppas att det läker ordentligt. Det var inte bra. Tur att du har två fina hjälpredor! =)
Själv har jag faktiskt varit ute idag. Sonen lekte med grannbarnen, så kom jag ut och fick frisk luft. Så har jag dammsugit lite också. Nu ska jag nog ta och sätta mej framför tv´n. Om min karl är färdig med sitt. Så har jag faktiskt köp chips o dipp. Osså lite läsk. Fastän sånt inte är bra, så är det bättre att man bara tar det en gång per vecka i alla fall.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.