Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 716 ggr
smirik
0

God morgon 2 november

God morgon

I dag skall vi handla målning och lite möbler och mattor. Det lite tomt och ekar i rummen. Katterna busar fortfarande nästan 24 timmar i dygnet och vi öser på med mat för dem blir så hungriga hungriga.

Åh vad det är skönt att vara tillbaka i Sverige - känns som att komma hem.

Ha en underbar dag alla

ScatCat
0

Idag är man ledig medan Rexmamma jobbar med bokslut. Sitter med en spinnande Sessalie under morgonrocken……..undrar om det blir nåt gjort idag.Fundersam

LinusCRX
0

God morgon!

Här blir det inet mycket gjort mer än lite träning hade jag tänkt och gosa Linus. Han är i en väldigt gosig period just nu. Det ksa gosas 24 timmar o m dygnet och det är bara mysigt.

MariaT
0

God morgon!

Avslutade min kväll igår på jourcentralen och ska tillbaka till läkaren idag igen, har huvudvärk så jag knappt lyffter huvudet Gråter
Trodde jag hade bihålsinflammation när jag åkte in men icke då, läkaren mummlar nått om nervsmärtor och det låter ju trevligt. Ja ja vi får väl se när vi kommit dit

Ska till min älskade mormmors grav idag och lägga på kransen och tända ljus, det känns som det kommer bli en tuff dag.

Men hoppas ni alla andra får en bra höstdag.

Fritz
0

God morgon!

Idag ska jag städa, ska ha lite kalas här imorgon.

#3  Krya på dig!

Ha en bra dag!

[Wiveka]
0

God morgon!

Sitter på jobbet och väntar på att patienterna ska dyka upp…..var kvar på en akutoperation till 21 igår kväll. Så lite seg är man ju. Har fortsatt beredskap hela helgen så det blir nog att komma tillbaka till jobbet när man väl kommit hem.

Ska oxå iväg till kyrkogården senare i eftermiddag/kväll.

Ha en härlig höstdag!!

Strawberrygirl
0

God morgon!

Fredag idag, en ledig helg behöver jag efter den här veckan. Sitter också med månadsbokslut som ska vara klart senast måndag.. styrelsemöte nästa vecka…

#0 Härligt att ni är "hemma" igen, jobbigt med flytt men så roligt när allt är klart!

#3 Låter som du har en mindre rolig dag framför dig, ska till min pappas grav i helgen, det är 22 år sen han dog men det är fortfarande lika jobbigt att gå dit. =(  Låter dessutom rätt otäckt med nervsmärtor, jag håller tummarna för att det är något som inte ger några allvarliga problem.

A-M.H
0

God morgon !

Äntligen fredag…ledig fredag !!

Ska iväg på mammografi, ja ni vet en sån där man blir erbjuden efter att man uppnått en viss ålder. Lite nervöst förstås men absolut ingen undersökning jag vill avstå ifrån.

Säger än en gång välkommen hem till smirik….härligt med stooort boende..verkar vara lätt att få tag på lägenhet i Malmö..eller var det en "dyr" historia…som det är i Sthlm…

Alex svar till gammalt god morgon..hoppas verkligen ni får en lägenhet här i Vårberg/Skärholmen..tjoho då kan jag vara hundvakt.. (o Sturevakt)…så jag vågar mig ut i den stora skogen….du måste tala om så fort du vet besked. Skrattande

Scat_Cat..du får nog inte mycket gjort..se till att du åtminstone kommer ur morgonrocken tills Mia arbetat färdigt…Flört

Maria T… låter inte bra med din huvudvärk, jourcentralen läkare mumlar om nervsmärtor tycker jag h*n ska remittera dig vidare till en neurolog…..raskt… 

Ha en jättebra dag !!

majsan
0

Ska sitta med hemsidan i helgen och hoppas att den snart blir klar.

3#Hoppas att du kan få svar på vad det är men av vad du sa igår så verkar du ha fått en läkare som lyssnar..Jag åker till Skövde i helgen och hinner jag så tittar jag upp till dig.

Ha en bra dag alla

pallemaxwell
0

I morse när man kom ut ur duschen stod ett gäng byggarbetare på balkongen och glodde in i vardagsrummet. I fönstret satt alla 3 katterna o glodde ut på byggarbetarna (de håller på o renovera balkongen)…. Det såg lite komiskt ut, särskilt när de såg mig i morgonrock med handduksturban och hajade till…

Leffe
0

God dag. Precis vaknat!!!! Halva dagen har gått och det när det är så soligt. Gör väl inget speciellt idag mer än att lägga in ett nytt landskaps vandrarhem på gruppen "Katt på hotell".

"3 Kolla upp huvudvärken ordentligt.
Själv när jag har huvudvärk (sådan som går över) brukar jag se positivt på det - det är enda tillfället jag vet att jag har ett huvud.

Sköt om er.

MariaT
0

# 4 & #6 Tack!

#7 Ska iväg nu 13,20 och ta en massa prover, fick morfintabletter igår men det tar bara udden av värken men det är alltid något. Hoppas den läkaren jag träffar idag är lika bra som honom jag hade igår.

#8 Ja du vet ju var min brevlåda bor, vi höres sen när jag kommer tillbaka

#10 Så sant, så sant. Man vet ju att man har ett huvud i alla fall Glad

AlexH
0

Godmiddag! :) #7 ja jag ska nu på två olika visningar i vårberg och vi ligger på kö på ytterligare två lägenheter där.. så jag hoppas på en lägenhet inom nära framtid! Jag kommer med glädje mottaga hund och kattvakt vid behov.. Min äldsta tjej är snart 7 år och jag har aldrig frågat om hundvakt speciellt inte mina föräldrar för de var emot att jag skaffade hund.. så envis som jag är så frågar jag inte dem även om de nuförtiden erbjuder sig *hehe*

Idag har jag röstat på en faraohund i USA som är med och fightas om en "beautytitel" i chicago.. vill ni får ni gärna gå in och rösta på Nuon och hjälpa honom att vinna.. man får rösta hur många gånger man vill bara man uppdaterar sidan emellanröstningarna så den hinner regga röstningen

http://redeye.chicagotribune.com/red-beautifuldog23,0,4244585.story

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

ScatCat
0

#3 Huvudvärk - usch!

#9 Cornishar ser nog lite mysko ut i "nybörjares" ögon. Kul!

Morgonrocken är av och huset någorlunda städat inför morgondagen. Solen värmer och fyrfotingarna rusar ut och in i rastgården. Vår Maya med den ymmiga pälsen är gärna ute långa tider, precis som sin morfar Peleus. Med dödsförakt kastar hon sig genom kattluckan ut i höstkvällarnas regn och rusk.

LinusCRX
0

#9 Kan se de tre katterna sittandes i fönstret och säga "vaffö gör di på dette vise?" och byggjobbare som undrar om de ser i syne eller har tjejen verkligen tre aliens???? Skrattande

#3 Hoppas det ordnar sig med huvudet! Jag hade en gång sådan spänningar i nackmusklerna så att de låste sig, så då fick jag inte upp huvudet från kudden i sängen plus rrejäl huvudvärk. Kan det vara något sådant? Hoppas de hittar orsaken.

pallemaxwell
0

#14 hade jag haft en kamera i närheten så…. Det hade blivit en superbildFlört

Anna77
0

Krya på huvudvärken MariaT

Idag ska jag laga mat åt en bekant (kors i taket, händer typ aldrig!) Hoppas maten blir god *skratt* Soft hemmakväll (där hemma) Ska åka dit snart…tar 2 timmar att komma dit..

Ha en fin fredagskväll!

smirik
0

Krya på dig maria T - det låter inte så bra men hoppas det löser sig snabbt.

Jag får be om ursäkt - det finns tyvärr inte mer på Ikea för vi har köpt allt som finns Flört

AnnaS
0

Äntligen på väg! Ska spendera helgen i sommarstugan med alla katter! Det är 3 veckor sedan jag träffade dem och jag har SAKNAT dem så MYCKET!

Hoppas alla ni med krämpor blir bättre snart, hoppas läkarbesök och dylikt ger er bättring!

Sitter på tåget och skriver det här med mitt mobila bredband, visst är tekniken fantastisk!!

Leffe
0

God natt och det snöar i Solna

Inlägget är låst för nya kommentarer