Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 909 ggr
AnneAlva
0

Kyra är dräktig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyra hade, när jag vände uppochner på henne i morse, tydligt hallonrosa tuttar! Nu börjar det lååånga väntan… Glad

Far: FIN*Alchemist Remus (d 09)

Mor: S*Godreign's Hekate (b 03)

Nedsläpp förväntas till den 4:e november och färgerna förväntas bli svart och blått för hanarna och honorna blir paddor.
Eventuellt också choklad. Alla troligen med vitfläck och utan mönster.

Och så naturligtvis bilder på de stolta blivande föräldrarna! Mamma:

Inlägget ändrat av Lullan1

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnneAlva
0

Och pappa:

S*Godreign's Cornish Rex

Strawberrygirl
0

Vad spännande! Grattis! Håller tummarna för att det blir många fina bebisar!  Cool

Anna77
0

Underbara vackra Kyra och fina pappan, åhh det kommer bli helt underbara krullbäbisar!!!!

Jättegrattis!!!!

Buffy-co
0

Grattis!Vad kul..

Så snygga föräldrar!Självklart fin Kyra-men även
jättefin pappa-var bor han??

Sashimis
0

Vad roligt! Det måste ju bara bli snygga bäbisar med de föräldrarna! Nu är det bara att vänta då..

AnneAlva
0

Tack för lyckönskningar och gratulationer! 

#4 Han bor hos fodervärd i Stockholm, fick ynnesten att köpa honom av Eeva (Kmedist) från Alchemist katteri i Åbo, Finland. Tack Eeva!

S*Godreign's Cornish Rex

kissan78
0

Woaw vilken kille!!!! Åhh jag är kääääär! Kyss
Kyra är givetvis jättefin men jag har en förkärlek för stora vackra hanar! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

Grattis vännen. men du får inga andra honor än sköldpaddsfärgade….Och inga röda eller creme hannar…det blir nog bra ändå med de fina föräldrarna

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LinusCRX
0

Åh, vad spännande. Kyra är ju jättefin och med en så'n stilig pappa måste det bli kanonsöta bebbar!

Rexjen
0

Grattis! Lär bli snygga bäsar med dessa två snygga föräldrar!

Labolina_73
0

Åååå vad roligt… :-) Grattis..

Själv har jag en skogis som jag hoppas är dräktig oxå… Rosa tuttar javisst men man kan ju aldirg vara helt säker.. :-)

6 nov blir det för henne då..

Bild på maja…

//Linda

MonicaLagerquist
0

Grattis till den väntade kullen.Det lär nog bli utan mönster också med tanke på att ingen av föräldrarna är mönstrade.

Stolt ägare till tre La permer

chikan
0

Vad roligt, grattis! Och som sagt (i godmorgontråden) - jag kommer ju garanterat att våldgästa dig framöver. Oskyldig

smirik
0

GRATTIS Anne - vad roligt - hoppas allt går bra och det blir många fina bebisar SkrattandeSkrattandeSkrattande du får pussa lite extra på Kyra från oss

majsan
0

GRATTIS GRATTIS..kommer bli jättevackra kissebarn..

Anne: Hur har det gått med det vi talades vid om häromdagen..Nyfiken..

AnneAlva
0

Tack alla! 

#8 Dumma lathund! Där får man för att man inte har lyckats lära sig hur man utläser vilka färger det blir… *mutter* Får be Leffe, Lullan, LaJoz eller RacerDonnas ändra lite åt mig. *ber snällt* Oskyldig

#15 Du har fått PM om det. Glad

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Grattis Anne och Kyra! Det kommer att bli alldeles underbara små krullisar, det är jag säker på! Kyss

Lullan1
0

#8 Varför blir det inga röda hanar Eine, Snygg-Steve är ju röd? Vill någon förklara för mig som är helt novis på området… Generad

Eine
0

#18 Hannar får alltid mammas färg. Kyra har inget rött i pälsen alltså kan hon inte få röda hannar, Visst är det enkelt!?Med en padda däremot, kan man få röda grabbs!

AnneAlva
0

#19 Så hanarna kan bli choklad men det är inte lika lätt för honorna för då måste pappa katt bära chokladanlaget? Vet att jag har hört det minst tusen gånger förut, men det sätter sig liksom aldrig fast ordentligt mellan varven. *suck*

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Honorna kan bli choklad-Paddor, det är fullt möjligt om pappan har choklad(e.lila) i stamtavlan.!Om han inte bär på choklad eller det inte slår igenom i kullen, räknas Kyra som *svart*. Alla ungar blir dock chokladbärare.

Vi ska ta oss en stund vid tillfälle, så ska jag förklara och du får fråga allt du vill!

AnneAlva
0

#21 Tack, låter bra det, får göra en egen lathund! Skrattande

S*Godreign's Cornish Rex

Spotless
0

Nu har jag tjuvkikat, det finns choklad i fjärde led bakom Remus. Båda katterna har blått i stamtavlan så det är inte helt omöjligt att du får en skön färgpalett framöver. Möjligheten finns alltså för svart, blått, choklad och lila, alla honor blir som Eine redan sagt, paddor. Med lite tur får du även maskat i den här kullen.

Grattis och lycka till!

Lullan1
0

Tack Eine, då förstår jag!

rexmamma
0

Grattis! Inget är som väntans tider Skrattande (på gott och ont)

AlexH
0

Grattis mu hoppas vi på bilder fram i november!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

#23 Det finns "gömd" choklad längre fram i stamtavlan också då hans far troligen är chokladbärare, ett av hans kullsyskon är choklad nämligen.

S*Godreign's Cornish Rex

Kmedist
0

Grattis Anne! Steve  Kyss

Anna77
0

Grattis även till Labolina_73 !!

Denna kommentar har tagits bort.
cherish
0

Grattis vännen, pussa Kyra!!! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Nu är det snart dags! Spännande!

La_Joz
0

Ja, just det ja! Den här tråden har jag missat helt. (som många andra trådar där i juli-september då jag hade fullt upp med livet utanför iFokus…).

Hur går det för er, Anne.S och Kyra?

Rexann
0

Vi väntar med spänning……

AnneAlva
0

#33 Jodå, det går bra. Kyras mage är stooor och bebisarna förväntas komma på söndag. Stackars liten, hon går och kånkar på sin mage och lägger sig ner och vilar med jämna mellanrum varhelst hon står. Man riktigt ser hur de lever rövare därinne, det liksom kokar innanför skinnet på henne. Livliga små rackare! Glad

#32, 34 Mycket spänning… Igår var jag i upplösningstillstånd, idag har jag sansat mig något. Generad 

Bifogar en bild, men på bilden ser hennes mage väldigt nätt ut, det är den inte…

S*Godreign's Cornish Rex

AnneAlva
0

Ni får en till bild att jämför med. Glad

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0

Skrattande Vilken hängmage! Antingen är det stora bäbisar eller så är det många bäbisar. När är det nedsläpp?

AnneAlva
0

#37 Den 4:e november, alltså på söndag. Men jag tror att hon kommer att föda tidigare än så, hennes mamma var alltid tidig och de rör sig så mycket så att jag tror att de kan sätta igång processen lite tidigare.

S*Godreign's Cornish Rex

Sashimis
0

Vilken mysig jättemage hon har! Du måste lova att berätta och visa bilder så fort de har kommit hälsar Nefflan (som väl blir halvmoster eller nåt sånt?)

LinusCRX
0

#38 Hon tycker nog det ska bli skönt att slippa jättemagen…antar jag. Då kanske det blir ett Halloween-tema Skrattande Hoppas att allt går bra och självklart ställer jag mig till skaran som vill ha rapport med bilder Skrattande

smirik
0

Stort grattis Anne - det blir ettt gäng snyggingar  Skrattande

AnneAlva
0

#41 Det hoppas jag också! Ett helt fotbollslag helst! Eller…? Nja, kanske inte då… Glad Men några stycken blir bra.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Wow vilken mage! Hon är jättefin!

majsan
0

Oj villken mage.Blir nog många vackra bebisar..Skrattande