Sjungande katt?
Saga har börjat med en roligt grej. Tänkte höra om nån annan katt gör lika.
Min mammas hund börjar yla när syster spelar på pianot. Har sett det på tv tidigare, meninte kännt nån som har gjort så. Men nu har jag det.
Nu har djur sjungandet utäkats ytterligare då med Saga. Jag har ju radion på oftast här i köker när jag sitter vid dator/diskar/lagar mat osv. Så måste jag alltid sjunga. Det får mej lixsom mej att må bra. Nu bara några dagar sedan har Saga börjat. Så fort jag sjunger lite, så kommer hon nära nära, och jamar hon med. Nyss så kändes det som om hon ville in i munnen. Förut trodde jag det bara var en viss låt, men nu börjar det vara hela tiden.
*Fniss*
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Så sött!
Enya gör samma nästa så när jag visslar, då kommer hon springande jamar o stryker sig mot ansiktet, jag tror hon vill ha tyst på matte!
Brukar glömma av mig ibland o visslar när jag sitter vid datorn men då kommer stumpan i full fart, även om hon är på övervåningen.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Ska genast börja med sångträning här hemma, för sjunga är roligt… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag varken sjunger eller visslar. Men när moblen ringer sin melodie går Elica allt då och då och biter den. Hörde från en kompis, att det ända som hon hade hört från mobilen min var kattjamande….

Vad sött!
Just visslandet är Lethe helt galen i, hon ska, som Fylgias beskriver, "in" i munnen för att kolla vad det är som låter och ifall man kanske kan få tyst på det.
Isis ser det som en signal för henne att komma om man visslar, då springer hon och jamar hela vägen fram. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Vad gulligt!
Jag är ju totalt omusikalisk, jag sjunger inte ens när jag är ensam hemma, så jag vet faktiskt inte hur mina missar skulle reagera… *ler*

#5 jag vet ju inte hur musikalisk jag är….Hör ju att det inte låter bra ibland, men fick endå en 4:a i musik. Men jag sjunger inte framför anndra människor. Jo min man och min son.
(Har dock en hemlig dröm om att kunna sjunga…Min far var musikal geni…).
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag hade ju min Elvis som spelade fyrhändigt piano ofta och gärna. De jag har nu kommer och "klagar" vid vissling men ibland kan Evita faktiskt hjälpa mig när jag hårdtränar någon sång. Hon väntar tills jag sjungit den tillräckligt många ggr så hon kan den.
Kul att höra att lilla Saga också är musikalisk. Kanske det kommer från Elvis då både hon och Evita har honom bakom sig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Haha..kul!!Har bara haft en hund som började skälla när jag sjöng..jag fick inte sjunga för honom tyvärr..och jag kan faktiskt sjunga,skulle vilja sjunga i kör igen….men det spelade ingen roll haha..Som tur är får jag sjunga för nuvarande djur-de är tysta..
Smilla kan dock skälla om jag "blir lite högljudd-fånar mig och dansar och så.."då skäller hon av glädje och dansar runt..-något hon även gör på kommando - dansar alltså..

Palle går igång på min mobiltelefonsignal. Så fort den börjar spela sticker hon dit ställer sig och skriiiker och tittar på mig och om jag inte är tillräckligt snabb så petar hon på den med tassen. Vilket kan resultera i att den åker ner i golvet och har jag otur så åker batteriet ut men då blir den ju tyst till Palles förtjusning.
De andra två katterna springer mest runt och jagar varandra nu för tiden. De lyssnar inte på något utan är oftast så uppe i sin lek att de inte märker något av sin omgivning.
*asg* Åh så kuliga katter ni har! :) Har faktiskt inte kollat det där men däremot så upptäckte jag en grej när jag var förkyld för ett tag sen .. när jag snörvlade eller snöt mig kom Phoebe rusande och om jag snörvlade flera gånger på raken högg hon mig i näsan till slut efter att ha kelat med mig så hon trillat omkull! Åh så kul vi haft åt henne ….!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Har som tur är inga musikinstrument hemma