Cornishar på cornishen

Tjusig extra utsmyckad cornish!!!
Länge sedan jag såg en sådan fin gammal cornish förresten!
Och-självklart extra snyggt med 5 cornishar ovanpå den..!!
Den måste vara stabil den där..

Snyggt!

..ha ha ha..fyndigt…
Perfekt utsiktsplats!!
Vad fint! Ni borde bygga en stege upp så de kan ta sig dit för egen maskin i fortsättningen! 
#1: Vi har bara flugviktare!
#5: Dom kan klättra i gardinerna! 
Ja, att jag inte tänkte på det! 
Åh, vilket fint gardinpynt!
Peter och Anthon hälsar till sina morsor, och önskar nog att de också hade en sån där bra utsiktsplats. De får ju nöja sig med ett alltmer skevande klätterträd. 

Ha ha ha!! Kan bara föreställa mig hur det är att komma hem till er som gäst, och komma in i vardagsrummet å se fem katter ovanför fönstret! 

Haha, vilken tjusig dekoration! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#10 Håller med! Otroligt tjusigt!

Jättefina bilder… men varifrån kommer ordet cornish - den där över fönstret? Akdemis ordbok känner inte till det…. frågar en dum utlänning:-)
#12: Det stavas egentligen kornisch. Men det blir ju inte lika kul då… ;-)

Snygga cornishar på vacker cornish! =)

#13 Tack! Nu lärde jag mig igennågott nytt;-))… Började just titta på egna fönster och tänka att det kunde vara kul för katter med en sån…
Både tjusigt och läckert…

De är så roliga o goa era katter *fniss* klockren bild. Ella hälsar till syster och tjocka släkten. Mäski har lärt henne att klättra upp på tvättpelaren nu. Men hon kommer inte ner
så då sitter hon o tjuter i högan sky tills jag kommer och erbjuder henne en axel som mellanlandning.

Men så härliga dom är!! Astrid gjorde sitt första försök (oss veteligen) att ta sig upp på gardinstången via soffan igår…men misslyckades…Jonas såg orolig ut och funderar på hur han ska lösa detta så hon inte skadar sig :-D

Underbart, det är väl klart att de ska sitta på kornishen, de vet ju inte hur det stavas ;-)

Jag gick en möbeltapetserar kurs där det pratades om kornisher, och minns jag rätt (jag lyssnade inte så noga, hade ingen cornish då, annars skulle jag ha reagerat) härstammar denna panel från Cornwall presix som våra gull-monster..ska oxå goooogla.
Jag älskar den där uggle-loooken som katterna får när dom får möjlighet att "se ner" på oss…..
Vi får nog falla till föga och fixa en uppgång plus nedgång till kornischen. På andra sidan rummet finns bokhyllor på båda sidor om fönstret. När någon vän får extra fart under tassarna så hamnar han/hon ibland på den kornischen. Sitter där och ser lite förvånad ut……Hur kunde det bli så här? Men jag blev av med förföljaren i varje fall!