Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 3987 ggr
Leffe
0

Bilder till november månads Cornish

Tema: "Gapande katt" 

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - november 2007 tema "Gapande katt"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 oktober. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan 

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

medde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min "söta" Elza!! Grata som riktiga, Vit till färgen, 1½ å ung. Kommentar varför. Hmmmm ni ser ju hur go och rar hon är!! Skämt o sido . hon är helt underbar katt som alltid vaggar och spinner min lilla tös till sömns vaje kväll.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Aje-T
0

Skam den som ger sig. Här kommer Mauritz, S*Spoless Opus Mauritz, choklad och vit hane 1,5 år gammal. Han är verkligen en mycket social och arbetsam pojke som gärna kommenterar allt som händer här hemma, om han inte sitter och filosoferar för sig själv eller leker med syrran.

AnnaS
0

Katten heter S*Jazz-Annas Nanatsu och kallas Azrael, han är svart och på fotot är han ca 2 månader. Bilden visar ett riktigt gigantiskt kattungegap, precis som önskat Skrattande

medde
0

# 3 Vilken bild, Vilken katt Räcka ut tungan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MariaW
0

S*Bimise's Meushi Svart bicolour snart 3 år.
Sara visar på bilden tydligt vad hon tycker om att matte kommer fram och fotar henne när hon gosar med sin dotter (som snabbt försvann ur bild, bara svansen sysns)Glad

Lullan1
0

Jag måste ju självklart ha med min lilla Findus (Spotless Noa) i novembertävlingen!

I likhet med #2, som också är en Spotlesskille, så visar han upp sitt vackraste grin! Skrattande

LinusCRX
0

Vilka härliga gap!!! Vikla huggtänder en del visar upp.

Jag har inte lyckats fånga en sådan bild….än Linus tittar bara på kameran och är helt oförstående och sitter bara snällt och ser söt ut, men man kanske måste spjälka upp med en tändsticka Skrattande Skam den som ger sig! Hoppas kunna visa upp något innan månaden är slut.

Spotless
0

#2 alltså, detta är ett av de i särklass mest bedårande gap jag någonsin sett! Önskar tillägga att jag inte är partisk på något sätt. ;)

#6 mitt favoritflin! Blir glad varje gång jag ser bilden! Åter igen, inte partisk what so ever! ;)

AnneAlva
0

#3 Alltså, jag bara älskar den där bilden! Han är ju så bedårande söt med sina upp-puffade morrhårskuddar och hopknipna ögon. Det är lite av en sån där akvariemal (fisk alltså) över gapet tycker jag. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Dolleminas
0

Skickar med en bild jag fått från uppfödaren, det är min katt Alma som visar garnityret… (då var hon liten…) ibland vill hon visa samma smile fortfarande…

Fritz
0

Min lilla hulligan vill oxå vara med. S*Duxford's Apocalypse tycker att han är SÅ farlig men är världens gosigaste kisse…

Fickludd
0

Här är min lille buspojk Mysli (S*Rex Dandy Tygra the Architect, CRX d09, 1,5 år kastrerad pojk) när han biter sönder mina tapeter!

Han borde bli månadens cornish eftersom han alltid ser till att hitta på dumheter för att roa, eller reta, matte!

Dragonrebell
0

Ok. Ingen cornish, inget deltagande, men jag måste bara få visa! 

Kan bara inte motstå. Har en underbar bild på min nu avlidne huskatt Gustav!

Ras: Huskatt med lite angora(tror vi).

Var en helt underbar kisse med hjärtat på rätt ställe. Inget ont i den katten. Kelsjuk som få och muskulös herre. Ca 6 kg bara muskler. Han hann bli 18 år.

Dragonrebell
0

Ok. Här kommer mitt riktiga bidrag!

Tjorven.

IC S*Racer Donnans Great Armstrong

Fertil hane

CRX n

Född: 13/11 - 2004

Han borde vinna eftersom han är ett yrväder utan dess like och dessutom ännu mer pratsam än självaste Martin Luther King! Och det är inte lite!;)

chikan
0

Fuffens brorsa Struntens Nick Nolte tycker att det är lite så där att vänta på att domaren ska komma någon gång på Fräsets kattutställning 30/9 2007, och talar om detta mycket tydligt för matte Anita och alla andra som vill höra. Därför tycker han att det inte är mer än rätt att han åtminstone får bli månadens cornish i november!

Nick Nolte är född i november 2006 och är en chokladvit (om jag inte minns helt fel) herre med juvelerna i behåll. När vi var och tittade på kullen och fastnade för Fuffens så gick Nick Nolte under benämningen "snyggingen", vad han kallas till vardags vet jag inte. (Jag har frågat ägaren om lov att lägga in bilden.)

Lullan1
0

#14 Vilken underbart grym bild på Tjorven! Kyss

kissan78
0

#15 Åhh Nick är en sån snygging!!! Kul att få se honom på bild här på iFokus!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

JohannaK
0

S*Rexmyntas Miss Saigon, hemma kallas hon Alice (sprallis), blå vit hona som fyller 1 år den 8 oktober! Detta är en kockren gap bild som bara måste bli månadens bild! Cool

Buffy-co
0

Hahaha..underbar bild..ser ut som att hon sjunger arior!!Kyss(medans svartingen bredvid försöker sova..Cool)

acas
0

Hejsan!

Jag vill gärna bidraga till månadens katt med min Sally när hon var kattunge och vi just hade hämtat henne hem till oss. Hon såg själv ut som en liten piprensare, men när hon fick syn på hunden så visade hon tydligt att hon inte gillade det hon såg!!

Sally heter egentligen CH S* Shangri-La Karma och är född 040604

Jag heter Anna Carin Ahlander och har S* Lexingtons katteri!

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

pallemaxwell
0

Grabbarnas Paulina

Visar gaddarna i snygg pose Flört

LinusCRX
0

Yihaa! Jag har lyckats! studsmatta

Varsågod en bild på Linus gaddar Skrattande. Han ser ju helt livsfarlig min lilla sötpluttenos. Hans blick efter bildtagningen sa "jisses…".

Lovar jag använde inga tändstickor till att spjälka upp hans gap…

Bilden föreställer S*Wairam's Alladin (Linus),.a0924, hane och 1 år 5 mån precis idag!

Varför vi ska vinna? Tja egentligen inte så viktigt, men det är ju enda (!!!!) bilden på Linus gaddar Skrattande

pallemaxwell
0

Bimsie´s Maxwell

Pratar med någon utanför fönstret

Glad

pallemaxwell
0

Bimsie´s Ischi no Nagare "Ella"

Visar tungan Flört

pallemaxwell
0

Oj, glömde lite info

Grabbarnas Paulina kallas Palle svart/vit tjej född 2003-06-03, Jag tycker det är en klockren bild av henne Flört

Bimsie´s maxwell Silverdröm kallas Mäski och är ns2133 och är född 2006-06-03. Är en fertil hane med koll på det mesta vad han ser utanför fönstret vet jag inte riktigt….

Bimsie´s Ishi No Nagare kallas Ella och föddes 2007-05-21 hon är grå och världens mysigaste katt. Detta är en typisk min för henne Flört

Anna77
0

Vilken underbar tråd!!!!!!!!!!!!!!!

# 6 Favoriten!KyssKyss Findus

Buffy-co
0

Oj vad många häftiga foton..alla har ju jättfina foton..

Men favorit är nog i just detta tema kattungarna #3 (Ser ut som han skriiker!) och #24…med sin underbara tunga ute..
Fullkomligt bedårande båda två..

#18 är också en helt underbart kul bild som säger mycket..hahaha

(älskar ju även Findus i #6 också - blir på gott humör varje gång jag ser honom som Lullans avatar-han skrattar ju helt klart…eller hur?Flört)

Oj-vad svårt det blir för juryn!!

pallemaxwell
0

#22 Linus Kyss

Lullan1
0

#27 Tack! Glad

LinusCRX
0

#28 Dina egan sötnosar är bedårande också!!! Fattar du att Linus kan se så grym ut…. jag är helt oförstående, min lilla snälla ponke…

pallemaxwell
0

Tycker kortrt på honom är grymt häftigt, Ta med kameran på Söndag…

AnnaOAstrid
0

# 3 I´ll like!!!

JohannaK
0

Skit! Jag glömde ju skriva vem den svarta polaren är på bilden! PR S*Brave new curl computer god (Rossi)

AnnMarie
0

Här är en liten 3 veckor gammal Cornish Rex flicka. Hon heter Marion, CRX n 03 född 15/9 - 07.

AnnMarie
0

Detta är "Gubben" dvs. S*Härskarringens Samwise Gamgee, CRX d 02, nu nästan 11 månader gammal.

Spotless
0

#34 ser att du "lyssnar" på visa mig! Skrattande Grejt!
#35 den här bilden är jätteläcker, jag blir glad när jag ser den, en klar favorit! Kyss

EvaG
0

Man måste gapa av beundran för dessa gapiga bilder.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Elica
0

Nu har jag fått den första ens lite gapande bilden av mina katter!

Askis såg en fågel utanför fönstret och började "hacka" tänder av jägariver.

Jokikatin Ascanio heter han, och är världens bästa päronformade kastrat, ett år och sju månader gammal.

Natali
0

Vill visa en bild på min "bäbis" Figge. Alltså IP & CH S*Racer Donnans Figaro. Skulle ta en närbild av honom, och missade totalt att han gästade. Fick se det när jag laddade in korten. Skrattande

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AlexH
0

Här kommer bidrag nr 1 från S*Pontemontes nuvarande kull.

En underbar gäspning från S*Pontemonte´s Timon, kallas just nu för Timon han är blå hane 7 veckor nu.

anledning till att välja detta kort… :) Han är ju Sture´s pojk! *fnissar*

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

chikan
0

#40 Vilket gap!!

PiaW
0

Jag har visst inte tagit en enda bild på didi när hon gapar Generad
Men jag har en bild på lillmissen som ska flytta hit.
Bobo´s Annika Bengtzon heter hon, ska vinna för att hon är så ruskigt söt. *partisk*

rexmamma
0

Och här kommer lille Anthon's stora gap. Han har så söta rynkor på nosen :-)

På söndagar heter han S*Weminas Anthon Berg

Elica
0

AAnthony tycks vara en ricktig linslus! Akta4 att han inte vinner 4två gånger i rad - nosrynkorna gick rakt in i hjärtat:-)

Lullan1
0

#44 Underbar!

Eine
0

S*Djäknens Sancy,lilasköldpaddspotted/vit tjej född 10 juli, 3 månader på bilden.Uppf Eine Palm.

Ett tjejgap ska även ha en  söt tunga.Dessutom är hon en oerhört snäll och rar liten hona i ovanlig färg, uppfödd av en CRXiFokusare och har flyttat till en annan CRXiFocusfantast!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Fritz
0

#48 Så söt hon är min lilla tjej!

Gittan
0

Fina bilder!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Elica
0

Här är sen en gap av Elica (Likka, Kääkkä). S*LillOyhas Elica, född i november 2006. Hon är chokoladsköldpadda med vit (reggad som smoke därpå - men är det nog inte - blir färgbestämd inom några veckor). Steriliserad hona……. Och varför skulle just hon bli månadens cornish? Som en mycket förnäm liten fröken vet hon precis at det inte hör till goa maner att gapa i sällskap! Jag fick muta Ascis (den rödvit pojken) att öpna hennes mun för fotot. ;-) Och när man nu sen är fräck nog att ännu publicera sån oförskämt foto av världens mest civilicerad Lady - då förtjänar hon minsann att bli prisad för det! ;-))… Den svarta är Elicas "skugga". Lilldemonen (DRX) Dewina*s Cheap Monday.

[Wiveka]
0

S*Pontemonte´s Anthea skrattar ut sin mamma Wilda (S*Källbos Carisma)

Anthea är den snällaste katt jag nånsin träffat och är nu en fantastisk mamma till fem kattungar.

KaCee
0

Här är S*KaCee Cat Guylian aka Gallain när han var 4½ vecka gammal… och bara liiiiite trött! Flört

Leffe
0
Elica
0

#54 Jösses hur söt!!

AnnMarie
0

Bidrar här med en gapare till. Detta är Måns, en 5 veckors Cornishpojke. Färgen är Chokladmaskad Harlekin (CRX b 02 33) och han måste se något väldigt kul (eller tråkigt)

rexmamma
0

Jag tror att En bild på Theia (S*Bimsie's Theia Energy) kan passa också.

Hon är så söt i vanliga fall, men när hon gäspar ser hon ut som det tvättäkta rovdjur hon är.

AnnMarie
0

#58  Cool

Lullan1
0

Här kommer en bild på Doris, när hon gäspar sin morgongäsp!

Lullan1
0

Hihi! Skrattande

Se vad man hittar när man letar, en bild på Jissa när hon just ska ta ett stadigt bett om brorsans öra! (Anne.S hjälp mig med namn), Den andra brorsan, Pyret, ligger underst och filurar!

LinusCRX
0

#61 Jisses en hel hög med gapande katter Skrattande Härlig bild! Gillar Doris morgongäspning också. Hon visar ju upp allt i gapet…

Leffe
0
AnneAlva
0

#61 Det är Acherons öra hon försöker äta upp. Räcka ut tungan

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

Tråden är nu låst och juryn kommer att arbeta

Inlägget är låst för nya kommentarer