Godmorgon 24 oktober!
Vilken vacker himmel det var i morse när jag åkte hit….alldeles rosa och intensivt blå…vackert!!!
Ha en bra dag där ute!!
Kör försiktigt, det kan vara halt!

God morgon.
Värsta värk dagen idag. Har varit igång många dagar nu, och sovit för lite. Så ska gå i vila sen.
I går när jag kom hem sa min man:
-Vi bor för nära IKEA….!!?? Vad då, vi har ju faktiskt 20 mil dit, kan inte förstå vad han menar….
Ha det bra idag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God morgon!
Vintern börjar verkligen krypa närmare. Jag har dragit mig för att boka tid för däckbyte. Känns som det är viner på allvar då…men det kanske är lika bra, så det inte blir som förra året när hela Stockholm blev överraskade "oj är det vinter?"
Det har varit bokat i början på veckan så idag ska jag ta mig i kragen och se om det finns nya jobb att söka och ta och städa i lägenheten.
Kitty shake'n igår var ingen hit här, men kanske för någon annan så här kommer receptet: 1 burk tonfisk, 2½ dl laktofri mjölk och ½ tsk Marmite (finns på the English Shop, de har en webbutik) Marmite är något slags jästextrakt - finns säkert någon svensk variant… segt som sirap var det. Mixa allt till en tjock slät shake. Kan serveras varm eller kall allt efter årstid.
Linus betyg är
(vad har du gjort med tonfisken….)

God morgon!
Ska in med Majsan till vet om en stund, hon blir inte bättre på sin cortisonbehandling.
Ha en bra dag!
God morgon!
Två av mina kattungar ska flytta till Kalmar! Nu börjar det kännas lite konstigt att alla fem flyttar om ca 3 veckor. Det kommer att bli TYST här hemma……..Tänk vad många trevliga människor man träffar när de kommer och tittar på kattungar, även om de inte köper någon. Alla kattungarna blir ambassadörer för Cornish då ingen av köparna har rasen förut.
Ha en härlig dag! Solen skiner över Stockholm

Här är en frostig morgon men solen skiner..Nappis och Yamyam har haft romantik i två dagar och två nätter men nu verkar det vara över..Satt och räknade ut att det blir dygn 65 på julafton..Hmm..
God förmiddag. Idag fortsätter arbetet med albumen och Pawpeds. Tack till er som skickar in bilder. Har fått mail att de uppskattas av "Cornishintressenter". Ni är marknadsförare av Cornish Rex. Tyvärr tar det sin tid att lägga in bilder. Gör ju allt manuellt.
Sköt om er idag
Godmorgon! Wiveka åhh vad roligt! är ALLA bokade nu? till och med lilla theo? jag får se till att komma regelbundet nu innan de reser så jag hinner gosa nog mycket.. det är ju lite långt att åka till kalmar för att nosa på barnbarnen ;)
Här är det jobbsök som gäller.. så dagen blir framför datorn..
Själv ska jag sova nu. Började nattskiftet i går natt. Hoppas ni får en så bra dag som möjligt.
Godmorgon allihop! Idag firar jag och maken 10 år tillsammans och 9-årig förlovningsdag .. OCH han ska ut med jobbet ikväll!
Han hade helt glömt vilken dag det är … så - som kompensation får han faktiskt bjussa mig på lunch och det är JAG som väljer mat! *hehe* Nädå, jag är inte alltför ledsen faktiskt, vi åker över till Finland och firar mer då i samband med att vi hämtar hem Phoebe. Men jag lovar, det kommer att kosta honom - mycket! *skrattar*
Är fortfarande rejält förkyld, öm i kroppen efter IKEA-vandringen igår (Fylgias: maken tyckte jag handlat LITE *fniss*) och skulle nog velat ligga under täcket .. jag är nog dum som är på jobbet …. *hrm* Ser väl hur långt jag orkar, men det var tur jag kom hit för det var massor att göra!
Fritz: Hoppas vetten hittar på nån lösning så Majsan blir bättre ….
Wiveka: Grattis till att fått alla bebbarna tingade! Kan förstå att det blir tomt … Jag längtar tills Phoebe får sina bebbar så jag får uppleva allt det ni uppfödare berättar om! :)
Leffe: TACK för allt jobb du gör!!! *kram*
Ha en bra dag alla ni andra!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Halloj alla väner!! Är precis i startgrroparna för att fara till stan i en massa ärenden (brukar samla lite på hög när jag "likväl" måste fara…)
Ha en trevlig dag allihop!! (även om det betyder krya på er en del av er…)
God dag! Grått men härligt ute.Vaknade utvilad och med ett gäng katter i ansiktet..*slick slick vakna matte!*
Sköt om er idag.Gör något bara för din egen skull!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#5 & 7 Om ni åker till Kalmar måste ni hälsa på mig och mina busar…

God middag!
Strålande klart och ganska kyligt höstväder här! Jag älskar den här luften! Träden tappar sina löv väldigt fort nu, det rasslar överallt till katternas förtjusning!
Strax på väg ner till Kungälv, det blir pubkväll med Reumatikerföreningen ikväll och jag ska hjälpa till med dukning m m.
#1 Jag har bara 4 mil till Ikea
Kan man bo för nära? :))
#3 Hoppas att det ordnar sig för Majsan!
#11 Jag gör saker varje dag bara för min egen skull!
Ha en härlig dag! Och jag håller med #0 - kör försiktigt!
God eftermiddag!
Jag är LEDIG idag! Underbart!!! Har äntligen tid att göra allt-det-där-som-man-aldrig-hinner-att-göra
Känns bara som en extradag, perfekt!
Sitter dock här och klurar över allt jag behöver göra innan flytten, någon mer "nyflyttad" kanske kan hjälpa mig?
Jag har gjort flyttanmälan, ringt elbolaget och ordnat med flytt av telefon och bredband. Men sen då? Är det nåt mera jag måste komma ihåg att inte glömma bort? 
Har ni morgontidning? I så fall ska de ju också meddelas. I övrigt är mitt bästa tips: Mängde av flyttkartonger! :-) Det är så himla mycket lättare att ha riktiga lådor att lägga ALLT i, de kan staplas, vilket inte bara är bra vid själv flytten utan också före och efter - tyvärr brukar man ju varken packa ner eller upp på bara en dag… ;-) Vi köpte en massa begagnade på Blocket, och sålde dem efteråt för nästan samma pris.
Ska ni ha flyttbil? Det ska ni kanske inte, ni flyttade väl inte så långt? Annars brukar man behöva boka dem i god tid om man flyttar i ett månadsskifte.
I övrigt: Skaffa många vänner som kan hjälpa till att bära. :-D
#15 Tack! Morgontidningen hade jag ju precis glömt bort! Flyttbil behöver vi ingen, min pappa har ett jättestort täckt släp på sitt jobb som vi ska få låna (inklusive pappa och starka bröder) 
Krya på er alla sjuklingar!
Hoppas Majsan blir bättre snart Fritz!!
#14 Ha en härlig ledig dag Lullan1!!! kommer inte på något du glömt..
Strålande sol idag! Önskar alla en fin dag!

Ja du har ju fått detta tips att ha många och riktiga flytttkartonger!!
Ett annat tips är att packa böcker i (dubbla) papperskassar istället för lådor-de blir så svintunga och kassarna är lättare att bära-men går inte att stapal lika bra..Men det kanske ej gör något om ni flyttar själva och kör flera gånger..
OM du har gamla vinyl-lpskivor(haha..jag är en gammal musikfreak som har hundratals..) är det samma där att de blir svintunga i flyttkartonger-bättre i kassar!
Överhuvudtaget-köp hem en hög med papperkassar-det är bra till en del annat också!
Ett tips om man flyttar själv är om du har mycket glas-som vinglas osv. samt smala vaser..(gjort detta när jag flyttade själv-skulle ej våga med flyttgubbar-de ska ha allt i flyttkartong)
Jag hämtade kartonger på systemet!!Vinkartonger-de är kanonbra att bara ställa ner glasen i!!Man behöver inte slå in dom ens utan bara plocka ner och upp!!rent och fräscht.
Man kan få dessa gratis på systemet!
Kommer ej på annat just nu
Nu ska jag sova och säger
GOD NATT!!!!