Kattboken 2008!
Tänkte bara tipsa om Kattboken 2008 som finns att beställa för 159 kr + frakt. Den verkar bra, och jag har beställt ett exemplar.
"200 sidor med almanacka med 1 vecka per uppslag, faktasidor, årsöversikt, branschregister, vägkartor, katttips, utställningsdatum, kattjournal där Du fyller i avmaskningar, vaccineringar, etc."
Jag såg också att den har kommit i kattversion. Funderar på att införskaffa den också.

Jag har redan beställt den och har även haft Hundboken.
En otroligt intressant bok som innehöll(Hundboken): Vägkartor, Goda råd inför valpköp, adressbok,Hundjournal,Träning/Tävlingsdagbok,Almanacka, Årsöversikt, Rasklubbar-föreningar, Utatällning o tävlingskalender, Örter för din Hund, Fästingar,Avmaskning,Funderar du på avel?, Tävla med din hund,Alfabetiskt företagsregister, mm..
Undra hur det blir med Kattboken??….
hm utställningsdatumen… antagligen SVERAK.. då är de inte intressanta för mig.. eftersom jag inte får ställa för dem - köper den gärna när IDPs utställningsdatum finns med ;)
#3 Men då får ni IDP medlemmar (eller annan ansvarig) se till att de kommer med nästa år?
För vi vet ju inte vilka datum som står, eller hur? Det är ju bara ett antagande att det bara är sveraks datum som finns med…

När jag skrev "Utställningsdatum" så var det för SKK, alltså HUND. Jag vet ju inte hur KATTBOKEN är utformad när det gäller utställningsdatum. eftersom den är helt ny..
Ps. Stora bokstäver betyder inte att jag skriker, vilket det kan betyda i andra sammanhang….utan jag bara poängterar vilken bok jag citerade

Någon som har en hundbok och som vet (kan visa) hur veckorna ser ut?
#5 Så här står det på sidan om Kattboken 2008. Citerar
"200 sidor med almanacka med 1 vecka per uppslag, faktasidor, årsöversikt, branschregister, vägkartor, katttips, utställningsdatum, kattjournal där Du fyller i avmaskningar, vaccineringar, etc."
Jag antar att det är Sverak.. för när det gäller hundboken så har de avtal med SKK om deras utställningar och SKK skulle inte godkänna att svenska hundklubben hade sina datum med där.. SKK får betala för att vara med i almanackan… därför misstänker jag SVErak eftersom deras ekonomi till att sponsra en sådan almenacka är större än IDP…
Om jag minns rätt så är ett uppslag (2 sidor) = 1 vecka men jag är inte hundra.. KAn vara så att en vecka vågrätt per sida… har inte kvar min gamla kalender…
#8 Jag har mailat och frågat, får se om jag får nåt svar! För visst hade det väl varit jättebra om alla utställningar, sverak som IDP hade varit med?