OT skall vi leka?
Är ni friska på en liten rolig lek?
Det går ut på att dem som vill vara med fotoutmanar varanadra. Alltså till exempel vill Lullan delta så jag utmanar henne och säger Lullan jag vill gärna se ett foto av den fulaste present du har fått någon gång eller ett foto av utsikten från ditt fönster eller dina fötter eller … det är endast fantasien som sätter gränsen.
Kopiera listan nedan och skriver er på om ni har lust att leka med. Sen skickar jag första utmaningen till första på listan.
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
Chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Lindaluring
PiaW
La_Joz
Anne.S
PennyIIXC
Jag hänger väl på det mesta…

Jag med!
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
(Jag tog mig friheten att lägga till er Dolleminas och Fritz, för det var så här du hade tänkt va Smirik?)

Ok jag börja då..,
Dolleminas; jag vill gärna se en bild på vad du har i din kylskåp 
Jag är med!
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Jag vill vara med! Älskar lekar!!! 
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Pst… Får vi också se hur det ser ut i Dolleminas kylskåp?
Är det nån som sett en digitalkamera som kommit förbi??? Jag söker och söker… Inte ens dotterns hittar jag, ska kolla på några ställen till… typiskt
#7 Har du ingen kamera i mobilen?
#4 Nu så… #6 Håll tillgodo!! Kameran låg och tryckte i husvagnen..
Titta vad tomt… Har bara fotat halva eftersom den nedre är frysen…
Fritz: Visa vad det finaste du har i ditt fönster (obs ingen katt tillåten på kortet)

#11 Ska den skötas på samma vis som "vanliga" orkideer??
jag vill me vara me:)
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#12 Japp, men det är tydligen vackrare blommor på den när den väl blommar. Vet inte hur gammal den är, dom blommar när plantan är ca. 5 år så det är bara vänta o se….

Finns det plats för en till?
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1 Lindaluring

#9 det ser nu ganska fyllt ut jämfört med mitt 
#11 vilket tålamod - jag har aldrig haft en blomma i mer än hmm ett par månader…. sen dör dem 
Hann inte se att jag blivit utmanad igårkväll! Jag återkommer ikväll när jag kommer hem från jobbet med en bild på utsikten från mitt sovrumsfönster. Går det bra om jag utmanar någon annan så länge?

#17 jätte gärna 
#18 Okej! I så fall smirik - jag vill gärna se ett foto på dina favoritkläder.
Smirik: Vi väntar nyfiket och otåligt på dina favoritkläder! 
Förlååååt. Det känns som jag förstört leken. Nu är det mörkt ute och jag har inte hunnit fota sovrumsutsikten än. Jag återkommer! Men som sagt smirik! Vi väntar på dina favoritkläder också… Och en ny utmaning.
Nä då chikan, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! *fnissar*
#21: Nä, det är klart att du inte har. Jag tror helt enkelt inte att smirik har varit här på ett tag. Men man måste väl kunna köra flera utmaningar samtidigt? No?
Jag känner mig oxå leksugen, men ni får skynda er lite
Annars kanske jag har glömt bort att jag är med när det är min tur
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Piaw
#25: Gör det, tycker jag! Fin utsikt, förresten! 
Okej. Ny utmaning kommer:
PiaW - ett foto på någonting du ätit idag. Frukost/lunch/middag/fika/mellanmål. Det är valfritt!
Är det redan min tur? Trodde vi tog i ordning efter hur vi stog på listan
Jaja, ska iväg å ta en bild på en gång 

Här kommer bild på mina ynglings kläder - förlåt jag svarat lite sent men har varit offline några dager.
Det förste jag gör varje dag när jag kommer hem efter jobbet är att hoppa i mjukisbrallor och t-shirt
Abbe tyckte också han skulle med på bilden
Lis1 - vill gärna se din fulaste/roligaste semester bild

Titta vad jag har missat!! Jag vill också vara med!
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Piaw
La_Joz

Måste erkänna att jag vanligen är skeptiskt inställd till lekar i de flesta former, men det här var ju riktigt skojigt, bra lek smirik! Jag är med!
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Piaw
La_Joz
Anne.S
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

# 28 men vad skoj exak sånt soffbord hade vi också innan vi flyttat till köpenhamn och fick sälja ½ av vår möbler.
jaha är de jag nu:P Ja, jag får väl springa till mammsen imorrn och rota i hennes dator. För sånna foton har inte jag på min. Blir säkert fulaste, för roligaste var antagligen när jag var fem år eller nått:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#30 Ok, vi får se vad det blir för bild när jag kommer hem! 

Hur går det med bilderna?

Skor kommer här! Valde också att ta med de "skor" jag har på mig nu, tyckte att både inne- och uteversionen behövde visas upp för att göra mig rättvisa. 
La_Joz, jag vill se en bild på din finaste tapet!

Jag vill också vara med!
Fotolek:
Smirik
Dolleminas
Fritz
chikan
Abigail_Gabble
Lullan1
Lis1
Piaw
La_Joz
Anne.S
PennyIIX
Fast bra bilder kan jag inte ta förens jag är tillbaka till västervik igen. :)
#39 vilka tjusiga inne "skor"… får du ha dem ifred för katterna???

Usch! Jag vill inte visa våra tapeter!! Då vi flyttade in i vår lägenhet vägrade hyresvärdarna att tapetsera om lägenheten. Till slut fick vi igenom att åtmistone få datarummet omtapetserat, och hur kul var tapeterna vi fick välja mellan…
Nu håller vi på å förhandlar om att få måla väggarna, men det är ju inte alla hyresvärdar som tillåter det. Känner inte för att själv tapetsera om en lägenhet som vi garanterat flyttar ifrån om nåt år. Det tar alldeles för mycket tid!
Så, håll tillgodo! Min "finaste" tapet!
En fråga till smirik, man behöver väl inte gå efter ordningen på listan, eller? I så fall blir det ju samma person man "utmanar" varje gång…
Dolleminas: Jag vill se en bild på det du är mest stolt över i ditt hem! (Och kom ihåg, inga katter!) 
Jaha det blev inte så svårt… har ju tre barn
, hoppas det gills…
PiaW: en bild på din diskbänk (direktbild, dvs är det odiskat så är det…)

#43 haha har ont i magen av skratt…vilken härlig bild 
#42 absolut vi utmaner som vi har lust - annars blir det inte skoj 
#43 HAAHAAA Det här kan bli jobbigt
Är ju mitt uppe sambouppfostran, inte göra något överhuvudtaget åt honom. Tjatar inte heller, får se hur lång tid det tar innan han ser diskmaskinen vi faktiskt har. Men det verkar inte funka….Åter kommer med bilbevis :P och ny utmaning om en liten liten stund

#41 Får ha dem ifred för vissa av dem som verkar tro att de har ett eget liv och är livrädda för dem. En av dem är dock fotfetischist och hon har ju naturligtvis listat ut att mattes fötter döljer sig i dem, så det gosas och spinns massor när jag har dem på medan det lyser 3 par uppspärrade ögon under sängen. 

Vióla, ett av Uppsalas otaliga badrum. Märk väl de skrubbade kattlådorna på badkaret som indikerar på en invånare i form av galen katt-tant! 
PennyIIXC, jag vill se din favoritbok!

Oj, oj min favoritbok, det blir jobbigt, men ni ska få se.. Måste fundera lite bara.. ^^

Det var en jobbig fråga till mig. :P
Jag läser så pass mycket böcker, men måste välja Harry Potter. Då menar jag hela serien (även fast nästsista boken inte var så jättespännande). :D
(obsarvera alla böcker i bakgrunden, och som den står staplad på, har ingenting med saken att göra men iallfall.) :D
Nu till chikan, jag vill se ett uppslag från din kalender, dagbok eller almenacka! :D

Vad hände nu då? ;(

ja vad hände med chikan?

Jag vet inte, var jag för.. brutal? 
Abigail_Gabble Jag vill se en bild på det sötaste du har!
Ähum - hur var det nu? Inga katter?
#55 *fniss* Tja… 

#55 Om jag har tolkat det hela rätt, så är det tillåtet med katter så länge den som önskar bild inte skriver nåt annat. Jag fick först för mig att reglerna var "inga katter", men det var ju bara Dolleminas önskemål som jag läste. My mistake!
Vad säger vi? Är det upp till den som önskar bild att bestämma om katt får vara med eller inte?
Hmm, för min del spelar det ingen roll. Möjligen lite roligare med kattförbud? Men å andra sidan, det kan ju definitivt vara upp till den som önskar bild.
Gud, vilket meningslöst inlägg. Å ena sidan, å andra sidan… Bla, bla, bla. 
Fram med en bild nu Abigail_Gabble 

#58 & 59 HA HA HA!!
Det är så kul när man bara babblar på om ingenting. Man skriver och skriver, och sen inser man att man egentligen inte har skrivit nåt!
Ja, fram med en bild nu, Abigail_Gabble! 
#61 Vill bara pussa på hans gosnos! 
Och just det, ja: En ny utmaning.
Lindaluring (som jag tror har fallit bort från senare listor): Visa en bild på nåt du saknar.

Jag tog mig friheten att skriva in alla som är med på leken under smiriks lekbeskrivning, så nu finns alla namn med längst upp. Tänkte att det kanske är lite lättare att hitta namnen då…
Smirik, säg till om du vill att jag tar bort det…
#64 Vad bra! Då missar vi ingen!
Hej! Förlåt för att jag missat att jag blivit utmanad (igen!)… Jag har så fullt upp så att jag knappt hunnit in här och läsa! Helt sjukt, jag vet, men så är det. Jag ska fixa en bild på kalender/almanacka e dyl så snabbt jag kan. Bra att du tog tag i det Lullan1 så att det rullar vidare ändå!

#67: Å, jag saknar min mormor med. Det är så tråkigt att förlora dem. Fin bild!