Hjälp med hittekatter
Maria Berglind som bor i Bispgården och driver websajten Motorsport i Värmland har problem med en kattmamma med två ungar som behöver hjälp. Jag har lovat sprida detta på kattsidorna.
**"En fullkomligt GUDOMLIG och övergiven honkatt har flyttat in i vår hundkoja. Hon är svart och lite vit och OTROLIGT kelsjuk.
Huvudproblemet är att dottern i huset är svårt allergisk mot katter och därför kan vi inte låta den här sociala katten flytta in. Vi kan inte öppna vår ytterdörr, utan att hon försöker ta sig in och hon kan sitta i nåns knä i timtal! Jag har sällan träffat på en sådan social katt, varför avlivning känns så fel!
Vill nån vänlig själ ha förbarande och ta hand om henne?! Det vore mot mina principer att låta avliva henne. Samtidigt är det ju inget drägligt liv att bo i en hundkoja, när man trånar så efter kärlek.
Vill du ha henne, veta mera eller vet nån som kan hjälpa mig?!?
Det spelar ingen roll VAR i landet du bor, jag vill verkligen ha hjälp att lösa det här.
Kontakta Maria Berglind:
0696-330 26 eller 0731-80 13 68
eller maila** maria@motorsportivarmland.nu

Det finns en jättebra sajt för hemlösa katter…hittekatter.ifokus.se Men det kanske ni redan vet….lycka till! Känns bra iaf att ni har koll på den lilla.

Jag la upp denna på alla kattsidor på i fokus, för att nå ut till fler personer.
Mvh Bengan
Håller tummarna att detta löser sig. Kan tyvärr ej eftersom jag är inneboende samt har fyra djur redan.. Önskar lycka till!
Tydligen har katthemmen aldrig fått in så mycket katter som den här hösten.