Utställningsfråga
Jag kommer att anmäla två katter till Örebro 26/1, den ena äger jag och den andra är jag uppfödare till. Är det ngt som hindrar att jag ställer ut en katt som jag inte äger? Ägaren till katten är inte med i ngn kattklubb och är inte intresserad av utställningar, men de är goda vänner till oss och vi får ställa ut deras katt så mycket vi vill. Men är det OK enligt reglerna, kom jag att tänka på??
Reglerna säger väl att kattens ägare måste vara medlem i en kattklubb? Det har jag absolut för mig.
#1 Ja, visst är det väl så?
Citat från Sveraks hemsida:
För att få ställa ut katt på en utställning arrangerad av en SVERAK ansluten klubb, krävs att man som ägare av katten är enskild medlem i en av SVERAKs klubbar, annat FIFe-förbund eller samarbetsorganisationen World Cat Congress, WCC. Medlem i ett WCC-förbund skall ha giltig utställarlicens för att få deltaga vid SVERAK-utställning.
OK, då vet jag!

Och det står väl även att det är ägaren som ska anmäla katten till utställningen? Dvs du får inte anmäla katten i ditt namn.
jag tror att ägaren måste anmäla katten, men sedan kan du som uppfödare ta med katt med stamtavla och ställa ut den i hennes namn, fast alla pappaer och anmälan till utställningen måste gå via ägarens klubb m.m