Fodervärd
Jag pluggar på högskolan på Gotland och skulle verkligen vilja bli fodervärd åt en cornish rex. Detta har visats sig vara lite svårt eftersom jag bor på en ö. Men då jag inte har några problem med att ta mig till sthlmstrakten (och Västerås då mina föräldrar bor där) vid behov och har mycket frihet i mitt studerande vilket betyder att jag är mycket hemma tror jag att det skulle passa mig perfekt med en katt på foder.
Är det någon som känner till en uppfödare på Gotland som behöver en fodervärd? Eller någon annan som inte ser det som något problem att Er katt kommer att bo på en ö?!
MVH Carro
Kan det här vara något. Se den här tråden

Ja, jätte söt katt. Tyvärr kan jag just nu inte ta mig hela vägen till gbg. Tack för tipset i alla fall!
Hej Carolinee och välkommen hit!
Kul att se fler "öbor" här! Jag bor i Visby med mina 3 Cornishar!
Vad jag vet så finns det ett par uppfödare på Gotland, en i Västerhejde och en i Visby. Men hur aktiva de är, och vilka planer de har med kullar osv vet jag inte. Tyvärr har jag dålig kontakt med dem.
Det bästa vore väl om du hittade någon uppfödare i Stockholmstrakten, det går ju snabbt att åka över med båten så det är ju inga längre avstånd.
Har du kollat på de olika uppfödarnas hemsidor? Ett hett tips är att kolla här på forumet lite då och då för här annonseras det ganska ofta om fodervärdar, så har du bara tid att vänta på den "rätta" så… *ler*
Lycka till och hoppas att du hittar "din" Cornish! 

Hej och tack
Ja va kul att det finns fler här ute i havet ;)
Ja, jag letar efter katter i hela "närområdet" så sthlm och mälardalen är ju inte otänkbart. Men Gotland vore ännu bättre. Fodervärd var vad jag tänkte mig men jag skulle gärna köpa en lite äldre katt också. Jag ska absolut kolla upp om jag kan hitta de två du nämnde. Annars så hänger jag här tills "min" kisse dyker upp.
Tack så jätte mycket för tipsen!
Har skickat ett pm till dig, Carolinee. 

#5 Jag kommer att behöva fodervärd framöver. Lite mer om mig och mina katter, planer osv hittar du här: http://www.spotless.se
Om du fortfarande är seriöst intresserad så skulle jag uppskatta ett mail där du berättar lite mer om dig själv, varför du vill bli fodervärd, om du kan tänka dig att vara fodervärd åt han- resp. honkatt, ev. erfarenheter av djur osv. Erfarenhet av avel och/eller utställning behöver du inte ha, men du bör vara nyfiken på hur det fungerar och vilja lära dig mer crx@spotless.se
Lycka till!

Så himmla roligt att så många har svarat och tipsat på bara en dag. Otroligt med så mycket trevliga människor på ett ställe.
Jag har pratat med en kvinna idag och troligen kommer jag att åka dit nästa helg för att titta på hennes lilla 20 veckors cornish kille. Om vi gillar varandra alla tre så kommer han att få ett permanent hem hos mig. Men allt är väldigt osäkert just nu då hon egentligen inte ville släppa honom, men hennes hund tyckte att den lille katten skulle ätas upp.
Tack allihopa! Och fler tips är absolut välkommna eftersom jag inte riktigt vet än.

Lycka till! Hoppas att det går bra!
#8 Vad roligt! Lycka till!

Nej så blev det inte. En vännina till henne tog hunden och hon själv behöll katten… lite besviken. Sökandet får fortsätta!! Jag som trodde att jag skulle få bli "mamma" där ett tag. :(

Jag kan ju bara nämna att min kära Balthazar fortfarande letar efter en fodervärd och jag tror inte att han skulle ha nåt emot att bo på en ö :) Om du letar efter den perfekta sälskapskatten så är han definitivt en bra kandidat - älskar att kela, prata och verkligen bjuder på sig själv på alla sätt och vis. Dessutom kommer han endast vara fertil till våren 08.