Fodervärd
Jag pluggar på högskolan på Gotland och skulle verkligen vilja bli fodervärd åt en cornish rex. Detta har visats sig vara lite svårt eftersom jag bor på en ö. Men då jag inte har några problem med att ta mig till sthlmstrakten (och Västerås då mina föräldrar bor där) vid behov och har mycket frihet i mitt studerande vilket betyder att jag är mycket hemma tror jag att det skulle passa mig perfekt med en katt på foder.
Är det någon som känner till en uppfödare på Gotland som behöver en fodervärd? Eller någon annan som inte ser det som något problem att Er katt kommer att bo på en ö?!
MVH Carro
Kan det här vara något. Se den här tråden

Ja, jätte söt katt. Tyvärr kan jag just nu inte ta mig hela vägen till gbg. Tack för tipset i alla fall!
Hej Carolinee och välkommen hit!
Kul att se fler "öbor" här! Jag bor i Visby med mina 3 Cornishar!
Vad jag vet så finns det ett par uppfödare på Gotland, en i Västerhejde och en i Visby. Men hur aktiva de är, och vilka planer de har med kullar osv vet jag inte. Tyvärr har jag dålig kontakt med dem.
Det bästa vore väl om du hittade någon uppfödare i Stockholmstrakten, det går ju snabbt att åka över med båten så det är ju inga längre avstånd.
Har du kollat på de olika uppfödarnas hemsidor? Ett hett tips är att kolla här på forumet lite då och då för här annonseras det ganska ofta om fodervärdar, så har du bara tid att vänta på den "rätta" så… *ler*
Lycka till och hoppas att du hittar "din" Cornish! 

Hej och tack
Ja va kul att det finns fler här ute i havet ;)
Ja, jag letar efter katter i hela "närområdet" så sthlm och mälardalen är ju inte otänkbart. Men Gotland vore ännu bättre. Fodervärd var vad jag tänkte mig men jag skulle gärna köpa en lite äldre katt också. Jag ska absolut kolla upp om jag kan hitta de två du nämnde. Annars så hänger jag här tills "min" kisse dyker upp.
Tack så jätte mycket för tipsen!
Har skickat ett pm till dig, Carolinee.