Ensam kille
söker villig tjej…
Herman står till förfogande ett tag till. Han är solid blå, har bra rexning o exellent profil enl. domaren. 2 CAC. Han är B-blod o har tillsammans men Penny fått 4 små kattungar (5/3).
Någon på forumet kanske söker en solid hane eller vet någon som gör det, maila mig så kan vi säkert komma överens om något.
Man behöver en hane om det ska bli ungar *ler*
Han är jättefin! Hoppas att han hittar någon tjej som är intresserad!

Hoppas du får napp! För egen del måste jag ha en kille med A-blod så det funkar ju inte. ;) Han är otroligt charmig iaf och verkar ju ha toppentemperament!!
Lycka till!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Jag förstår inte varför "alla" måste ha A-blod, det är väl B-blod som passar och går bäst till både A - B-blod.
Om stamtavlan passar förstås..men man kan ju inte få allt..
Jag är fortfarande inte så himla duktig på det där med blodgrupperna men eftersom Fibban är bärare av B-blod vill jag försöka minska risken för att tvingas separera henne från bebbarna och stödmata, därför väljer jag A-hane. Jag har fått lära mig att det finns möjlighet att man förlorar kattungar i Neonatal isoerythrolysis som det heter, om man parar en hona som är A (och bär B) med en hane som är B. Hade jag haft en B-hona hade Herman varit passande!
Stamtavlemässigt har jag inte kollat dock ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Nja, det är ju tvärt om. Om man har en B-hona ska man undvika att para med A-hanar. Däremot går det utmärkt att para en A-hona med en B-hane. 
Vad snygg han är!!! 

Tack för det!!
Synd är att han troligen bara kommer att få 4 ungar efter sig o att ingen av dem kommer att ställas ut eller gå till avel. De ser idag ut att vara lovande o har ett underbart temperament. Han älskar uppmärksamhet o utställningar.
Varför ingen vill använda honom, ja det får du fråga de andra…
#9 Lägg upp en riktig bildtråd på honom vet ja! Alla möjliga bilder i olika positioner och vinklar!
Det verkar vara en riktigt mysig kille du har!

#10 Läs under Semesterproblem… Vi har provat allt sedan han var 6 månader, utställningar, annonser, kattsidor ja allt man kan hitta inom kattvärlden. Till o med utomlands!!
han är jätte fin, hade jag kunnat haft Elvira kvar som avelskatt så hade dom fått mysa :)
När jag sökte avelshane så var det allt utom lätt att hitta.

En mkt snygg kille, i alla fall i mitt tycke 
Det är så att utbudet av hanar blir bara större och större. Men de flesta tror jag kastrerar hanarna efter ett tag pga markering och andra störande moment. Tror att det gäller att hålla ut, visa upp hanen på utställningar. Se till att så många som möjligt som har Cornish-hemsida gör en länk till din sida. Skriv på din hemsidas första sida Avelshane finnes och en länk till honom. Till sist får man hoppas att han inte börjar skvätta för mycket.
Men du ska vara glad över en sak - han har i alla fall fått fyra barn, många hanar får inga alls för de får inga parningar
En sak till. Du är ju medlem i en SVERAk ansluten klubb, har du provat att annonsera i SVERAKs tidning Våra Katter?
vad heter katten *på riktigt*,vilka är föräldrarna? Har han Haka?En vän till mig söker en snygg B-blodshanne med mycket bra haka…….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Är han fortfarande aktuell?

Hej Sewena!
Vad heter denna fina hane? Är han fortfarande tillgänglig för avel?
Vi letar efter en b-hane men bor i malmö… det är väldigt svårt att hitta b-hanar här i söder…

Hejsan, Den hanen är numera kastrat men jag har hans son, som ochså är B-blod. Han är visserligen inte blå utan creme-vit. Han är dock inte riktigt mogen ännu, 8 mån i november men är det av intresse så maila mig….
Jag låser tråden då Herman numera är en glad kastrat!