Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 380 ggr
Aje-T
0

Våghalsen Mauritz

Måste bara berätta om lille, eh store Mauritz bravader. Vi har en trappa med räcke i vardagsrummet med en fallhöjd på ca tre meter ner till nedervåningen. Ända sen Karin kom till oss har jag varit livrädd för att hon skulle börja balansera på räcket och halka ned. Det är visserligen ca fem centimeter brett men lackat och därför riktigt halt.

Karin lärde sig direkt att hon inte fick hoppa upp där och Mauritz verkade inte ett dugg intresserad som liten unge. Men, nu har han rasat ner två gånger på en vecka och fått oss att panikrusa för att se om han gjort sig illa, det dunsar ju fruktansvärt när han landar.

Men, utan den minsta skråma kommer han glatt galopperande upp igen som om ingenting har hänt. Vi tror att han klarar sig eftersom han är en så'n atlet och van vid höga höjder från eken. Men jag vore verkligen tacksam om han slutade skrämma slag på oss andra i familjen med sin våghalsighet………Förvånad

pallemaxwell
0

Japp, så var det nya äventyr med Mauritz, aldrig en tråkig stund i er familj kan jag tänka. Men han borde visa mer hänsyn till era hjärtan Flört

Aje-T
0

He he he, ja till och med Karin kommer springande när han hitar på hyss. Nyss åkte min fina torkade ros ner från väggen, Mauritz tyckte nog att den var för dammig och smulade ner den, så nu får jag nog en ny snart…..

pallemaxwell
0

En ursäkt för din man att vara lite romantisk Flört Mauritz och han kanske samarbetar…?

[Wiveka]
0

Aldrig en lugn stund med Mauritz……..

RacerDonnans
0

Jag har två stycken sådana våghalsar hemma hos mig. De turas om att trilla ner (vi har nog ganska likaana trappor).
Vi har ett fösnter alldeles ovanför trappen så dit bara måste de (inte den tredje, gamligen).
Dit jagar de varandra och den som är längst in och trängd, hoppar förbi den som jagar för att ta sig tillbaka.

Jag vet precis hur det känns att sitta med hjärtat i halsgropen och bara vänta på att det skall häna något.
Det dunsar som sagt bra och inget kan man göra för att spärra av heller……..

Fortsätt rapportera om härlige Mauritz.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Gittan
0

Mauritz den Våghalsige. Dags att döpa om honom.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

LinusCRX
0

Hihihi… Mauritz, vad du hittar på! Håller med PalleMaxwell att han får ta lite mer hänsyn till era hjärtan eller så är det samarbete Skrattande Skrattade gott åt dina inlägg PalleMaxwell.

När rosorna väl kommer håll lite extra koll på vattennivån i vasen! Jag har haft en blomsteruppsättning här som jag har undrat varför vattnet är tog slut så fort. Konstiga blommor som dricker massor. Min man upptäckte att det var Linus som drack upp det Skrattande

Aje-T
0

Ha ha, Linus är visst också en riktig liten rackare. Jag som tycker han ser så oskyldig ut Skrattande

LinusCRX
0

#8 Linus? Nä du. Han hittar på saker han med, men har är inte riktigt i samma klass som Mauritz ….än.Skrattande

A-M.H
0

..jo du Aje…då är han våghalsig den rackaren….men när en annan vill hälsa o gosa då är han som uppslukad…Räcka ut tungan

Lullan1
0

Hihi, vad roligt du skriver! Jag kan riktigt se honom framför mig, balanserandes och trilla (?) ner… *fnissar förtjust*

Spotless
0

Förvånad Hjälp! Som sagt, den mannen har ni fullt upp med! Fast jag tycker nog att han kan låta bli att ramla ner. Torkade rosor är ett måste, en utmaning, att smula sönder, så är det bara. Flört

Buffy-co
0

Hahaha….jag kan se honom framför mig..Glad

Men-är han inte efter dessa "hopp" lite nonschig - som att han låtsas att inget hänt??Eller??

Mina katter brukar vara så om de typ missat ett bord eller något-och bara råkar flyga över kanten istället tex.
-Mischa gjorde en volt i dag när hon tänkte hoppa upp på ett blombord med krukor på-hon studsade mot kanten-men nere på golvet igen fortsatte hon snabbt att gå i den rikting nosen pekade mot-åt det håll hon hamnat….
Inte ska man visa att man missar avståndsbedömningen inte-eller balansen eller vad det nu är man råkar missa..!!Oskyldig
Nej inte ska man som katt sänka sig så lågt inte!Cool

Aje-T
0

#10 ja visst är han lite märklig, livrädd för alla människor utom mormor och Freddas spelkompis.

#12 Hi hi, ja han har verkligen lyckats få oss skräckslagna några gånger. Men han blir bara klokare och klokare med åldern tack och lov. I morse fattade han mitt pekande genom fönstret för sörsta gången, hur häftigt som helst. Tack igen för vår ubergoa lille buspojke.

#13 Självklart, Mauritz ramlar ju inte utan han hoppar frivilligt, he he. Inget skulle få den katten att erkänna ett misstag. Jag kommer osökt att tänka på när han ramlade i eken i somras och blev hängande i armarna runt en gren. Han hängde lugnt kvar och dinglade med spretande baktår i flera minuter eftersom han såg att jag och Karin sett alltihop. Cool

Buffy-co
0

#14 hahaha ser honom i eken …*skrattar högt!!*

Hanging