Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 248 ggr
linnsto
0

Hjäääälp!

Hej alla! Först vill jag verkligen säga att detta är ett mycket trevligt forum..ny medlem är jag och heter Linn och väntar om fyra veckor hem två underbara rexar från Pontemontes, Hasse och Tage. Mitt problem nu är att jag idag hittade, eller rättare sagt en katt hittade mig vid motorvägen i höjd med MAX-hamburgarresturangen i Barkarby (IKEA). Tydligen sa de som jobbar på intillliggande OK-mack att katten är hemlös och har ungar till och från. Jättegosig och är nu inkvarterad i min tvättstuga. Stor hona, röd och vit. Har ringt runt till alla möjliga kattstall och katthem men ingen kan ta henne just nu. Vet någon var jag kan vända mig, eller finns det någon som vet ett jourhem tills stadskatten kan ta henne….snälla hjälp!

Dolleminas
0

Kolla med hittekatter.ifokus, de kan ha tips… annars har jag ingen susning hur du ska göra eftersom du redan ringt runt….

Buffy-co
0

Det första jag skulle göra var att ringa polisen så att de kan kolla så att inte katten är chipmärkt-de är väl skyldiga att ställa upp på det?

Det KAN ju vara så att den har en ägare då den är så kelig??

Det vore ju absolut det bästa- om den har rymt och egentligen har ett hem.
Det finns ju grönområden i närheten så den kan ju vara en utekatt som sprungit bort sig - just där du hittade den är det verkligen inte kattvänligt..Ledsen

Annars- katthemmen kan väl ge dig råd iallafall??

linnsto
0

Hejsan! Jag har nu ordnat med ett jourhem i djurhjälpens regi, katten är tatuerad i örat men det finns ingen registerad ägare som går att finna. Den totala undrekastelse katten visar går att jämföra med katter jag träffat utomlands på semster, dvs de gör allt för att få närhet och mat….Denna katt hetsäter utom all kontroll så att jag måste dela upp maten i små portioner och ge den ofta…Nu kommer dessa otroligt hjälpsamma männsikor att forska vidare om katten och dess öde. jag kommer ialla fall sova gott inatt….

Leffe
0

Föreningen Djurhjälpen kan man lita på säger jag som stolt medlem hos dem

AnneAlva
0

Vad skönt att det löste sig för lille kissen, blir så glad åt en sån här historia när man vet hur dåligt många andra små kissar har det och särskilt den här årstiden. Gråter En stor eloge till dig som tog hand om det här lilla livet!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Vad skönt, hoppas att det går bra i framtiden för "din" lilla hittekatt! *kram*

Buffy-co
0

Skönt att du fick hjälp!
(och katten såklart..)

Konstigt detta med tatueringen..att den inte fanns registrerad??
Någon måste ju ha ägt den och gjort detta..
Hoppas Djurhjälpen hittar en lösning.

Anna77
0

ibland flyttar folk och byter tel sammtidigt och glömmer anmäla det tyvärr då kan man inte hitta ägaren.Ledsen

linnsto
0

Ville bara säga att allt ordnat sig för katten jag hittade i fredags, det var en hane som heter Pontus, 9 år, varit på rymmen i två år i samband med att de flyttade…inte ett öga torrt när de möttes. Tatueringen i örat syntes dåligt men tack vare ihärdiga hjälpsamma människor kunde vi tillslut spåra ägaren…hon hade gett upp hoppet..Ibland blir det solskenshistorier, tråkigt bara att det inte händer oftare…

Lullan1
0

#9 Vad bra att det ordnade sig!

chikan
0

#9 Vad glad jag blir att höra detta!

Spotless
0

#9 men guuud vilken härlig läsning!

A-M.H
0

..underbart….vad ägaren måste blivit lycklig….jag hade gråtit floder av lycka..och Pontus..busen…borde väl blivit minst lika glad..Glad

Buffy-co
0

Oj oj vilken solskenshistoria- kan bara tänka mig hur det måste känts för ägaren!!
Om jag var den ägaren hade jag då gärna velat tacka dig personligen-även om jag inte hade vetat hur!!!!!!!!!!!!

Ja..då var det inte konstigt att den var så kelig..och tatuerings-märkningen måste väl ha hjälpt till då ändå(trots den ej fanns med i reg.)för att spåra ägarna till slut??Så det måste ju varit bra att den fanns.
Lille gubben 9 år gammal..Buffy är 8 år-usch kan knappt tänka tanken hur det skulle varit om han varit försvunnen ute i 2 år!!Gråter
Men denna var väl utekatt hos ägarna antar jag..och klarade sig kanske lite bättre därför-men ändå!!

Nu fick du mycket bra "karma"…..Glad

RacerDonnans
0

Härligt att höra att det löste sig så bra att han fick hitta hem!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

pallemaxwell
0

Åååå vilken historia, älskar lyckliga slut hoppas Pontus håller sig hemma i fortsättningen.

Aje-T
0

Fantastiskt slut på historien. Vilken lycka för både Pontus och ägaren, efter TVÅ ÅR, inte klokt att han klarat sig hela den långa tiden.

Och en jätteeloge till Dig som agerade! Linn, du är absolut veckans hjälte!!!!