Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 320 ggr
rexmamma
0

Våra småflickor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårt yrväder Sessalie (S*Bimsie's Wei Qi) är fyra och en halv månad och är verkligen supervacker. Tyvärr saknar hon päls Generad

Någon som har något tips vad man ska göra för att få pälsen att växa ut?

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och vår egen lilla goa Maya som har fått en jättelockig päls som är helt ostyrig. Hennes öron krympte i samma ögonblick som Sessalie flyttade in (på något konstigt sätt).

Sashimis
0

De är helt underbara dina småflickor och framför allt Sessalie är jag lite extra kär i! Kyss Min tjej (Nephtys) som är drygt 6 månader nu har nästan lika lite päls som Sessalie (lite mer päls och små små vågor kring skuldrorna bara), men enligt uppgift så var pappa och halvsyster lika pälslösa i den här åldern och de har fin päls nu så jag är inte orolig för henne.

Tips annars, ja kanske gödningsmedel för blommor? De brukar ju växa bra av det Flört

AlexH
0

man kan prova att tillsätta olja i maten.. dock blir ju det lite svårt om man har torrfoder stående framme för det blir ju uppblött av olja.. men om man kan ge lite blötfoder en mängd som man vet att hon kommer äta upp kan man ha i en tsk rapsolja.. det funkar bra på mina hundars päls i alla fall :) Fast om det är linjer bakom med sen utveckling på pälsen så ska du kanske låta henne bli lite äldre än 4 månader inna du börjar oroa dig för hennes framtida lockar Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

RacerDonnans
0

De är ljuvliga dina små raringar och Maya har "lagom" öron förstår att de krympt då den andra damen kom in i huset men hon räcker så bra tycker jag.
Hon har också helt underbar päls. Tycker hon påminner mycket om min Heman i looken.

Jag har ju aloe vera spray som "hemligt" vapen som du nu fått veta så det är ju inte lika hemligt längre…………

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

A-M.H
0

..hi hi..ungefär som filmen….älskling jag krympte barnen…..Mia jag krympte Mayaöronen…Räcka ut tungan

..jag har efter tips kört med vetegroddsolja,( finns i djuraffärer) droppar nån droppe på maten (Orjien) precis när den serveras, här äts varje portion upp på en gång..inget blir stående..tycker mig skönja förbättring, har en rödmaskad kastratkille som har en tendens att bli "persika"….

Lycka till, hoppas få se "skönheten(erna)" !!!

rexmamma
0

Tack för tipsen. Hon får omega 3 sen en vecka tillbaka. Det skulle vara bra för henne med lite päls så att en viss elakings klor inte så lätt rispar skinnet …

Man kanske kan få tips om vad man ska göra när det är osämja i kattgruppen också? Vi kör med Feliway och mycket kärlek, men det verkar inte räcka….

A-M.H
0

…milde tid…om jag visste..här kastrerades Cigge, blev som bättre över en natt…han o Alf blev väl inte lika tighta som innan men ändock bra "vänner"..sen kom Gunvald..och det blev, när han var "inskolad" sån harmoni i gruppen…man tror nästan inte det är sant….

..men…tonårsupprorisk bitsugen fertil hane är ju inte erat problem…

..fyy vad tråkigt…hoppas nån annan har bra tips..

rexmamma
0

Det är Phoebe som inte tycker att småflickorna ska bo här Ledsen.

Vi hoppas lite att det är hormoner och instinkter som gör att kattmamman vill förskjuta sina flygfärdiga ungar (hon är ju mamma till Maya). I så fall går det ju förhoppningsvis över.

KaCee
0

Vad fina de är dina flickor!!!

Mitt tips är vetegroddsolja precis som AMH skrev.
Jag gav det till Geisha efter hon hade haft sin första kull och POFF sa det så fick hon tillbaka pälsen och mer därtill. Ja, det är sant! Det sa POFF!!! Cool

Hoppas den kommer… för ingenting är ju som en härligt lockig CRX-päls!

Spotless
0

De är så fina småtjejerna! Har inga tips vare sig ang. pälsen eller osämjan. Mina damer har inte de där instinkterna att de vill köra sina små på porten. Pälsen kommer!

LinusCRX
0

De är så fina dina småtjejer!!!! Oavsett med eller utanpäls, menjag hoppas pälsen kommer snart på Sessalie oxå. Det var jättekul att träffa er i Nyköping och se småtjejerna live! Måste fråga dig, vad hette denna förgulning Linus har…? Tappade bort det helt…

rexmamma
0

#11  Det var kul att träffa dig också, nästa gång får du ha katt med dig! Skrattande

"förgulningen" kallas rufism.

pallemaxwell
0

Ella har samma problem som sin syster. både med elak katta och päls Flört Mäski försvarar Ella då Palle går på extra hårt och så blir de ovänner…. ja, ja det löser sig men jag tar gärna emot tips förutom feliway, kärlek, gos och kattmynta mot osämja. Jag tycker mig skönja lite mer päls på Ella sedan en vecka tillbaka men det är kanske en synvilla… Ge de små varsin puss på nosen från mig

ylvan
0

Lilla Sessan….suck så fin. Och oj vad stor Maya blivit. Hon har ett härligt uttryck tycker jag!!! Men jag vill se MÅNGA bilder hörru, du som är så bra på att fota. Bildbomba oss!!!!FlörtSkrattande

Vad tråkigt att det fortfarande är tufft katterna emellan. Jag har inga bra ideér tyvärr. Att separera dem ett tag skulle kanske göra det hela ännu värre? 

Håller tummarna för att det löser sig av sig själv rätt som det är.

mumsikoff
0

Båda tjejorna är riktigt riktigt snygga! Fast jag är lite svag för svart-vita katter måste jag ju säga!

Clee
0

Tyvärr har jag inga tips eller upplyftande erfarenheter vid osämja men önskar er ändå stort lycka till för att ni ska kunna få behålla dessa bedårande katter i samma gäng och hem. Vad gäller pälsen vet jag flera som beskriver Viacutan som en smärre mirakelkur, så prova det. Egentligen tror jag dock att ni kan ta det lugnt med de föräldrarna/linjerna, eller? :)

LinusCRX
0

#12 Tack! Nu ska jag skriva upp det så jag kommer ihåg det. Vi jobbar på saken att kunna ställa ut i Sverige igen. Båtbiljetter bokade. Nu väntar vi bara på att inbjudan kommer ut, så vi kan anmäla oss. Sedan borde det förhoppnigsvis finnas chans att ses ute med katt i april.

AnneAlva
0

Vilka vackra flickor! Är ju hemligt förälskad i Maya sedan tidigare, men nu får jag en till hemlig kärlek i Sessalie. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

smirik
0

Himla fina tjejer båda 2 och tror inte du skall oroa dig för pälsen på en så pass ung tjej, den kommer nog.