Godmorgon 071011
Här är en vacker om än kylig höstmorgon med en minusgrad ute.
Mina kissar vaknar med mig och kryper upp under ett varmt täcke, följer mig sömndruckna ut till köket och får frukost medans jag brygger kaffe..satte mig på balkongen och avnjöt mitt morgonkaffe och andas in klar och kall luft.. Men tanken som gör mig ledsen finns där, tänk alla kissar som ligger ute och trycker i kylan ,kanske med bebisar och utan mat..fy..Våra kissar har det så bra..
Ha en bra dag alla

God morgon
Snuvig & trött…men skönt att vakna till ett kor av kattjamar "vi vill ha mat"
#0 en tråkig sanhet som ger mig ännu mer motivtion att mina kisser alltid skall må bra
Ha en bra dag alla
#0 Vad fint skrivet, jag sänder en tanke på alla sorters ute katter som "slängs" utpå kvällen och sen sitter och jamar på moron för att kunna bli insläppt…
Själv ska jag snart på ett möte med en vikariepoolansvarig på kommunen här inom både äldre och handikappomsorgen, får se om det blir napp denna gång (måste ha yngsten med mig på släptåg han är ff sjuk….)
Godmorgon.. frost på gräset och tiden då barnen börjar se ut som michelingubbar när de har alla tjocka kläder på sig!
Idag ska jag till ams för att redovisa mina jobb. sedan direkt efter så ska jag till intervju - som receptionist.. så denna vecka har bjudit på 2 jobbintervjuer samt så skriver min man på kontrakt för ett nytt jobb idag! med mycket bättre betalt.. så kanske kanske börjar vår tillvaro vända och man kan äntligen göra mer än att leva hand ur mun!
God morgon!
#0 Vackert skrivet och många tankar gå till de stackare som inte har det så bra som vara små telningar. Tänkte på det igår när jag såg "Hitta hem". Blev så ledsen när jag såg vad de hade gjort med den röda katten, som de bundit fast i skogen. Hur kanman göra något sådant?
Kylan börjar kännas här också och Linus har börjat sova under täcket, men det blir nog lite varmt efter ett tag så då sticker han iväg…med mitt täcke….burr…
#3 Lycka till AlexH med jobbintervjun idag! Skönt att höra att det är en vändpunkt! Hoppas din man kommer att trivas emd nya jobbet.
Jag börjar bli nevös för min intervju ikväll…
Med risk för ett allt för långt inlägg, men jag blev så glad igår när jag pratade mad min syster. Hennes tjejkatt (12 år) har flyttat till min systerson för att få lite lugn och ro på ålderns höst. Hon har blivit så livfull och leker och busar som en kattunge igen. Så det verkar ha gått riktigt bra.
Solly för mitt långa inlägg. Jag är nog lite pratsjuk idag 
God förmiddag. Har sovit en låååång sväng igen och det känns mycket bättre i hals och huvud.
majsan, jag tänker som du, på alla uteliggare(ja både katter och gubbar)Det är en svår tid som kommer för de stackare som inte har ett varmt hem.
Lycka till med alla jobbsök/intevjuer/nya arbeten!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God dag. Sov morgon som vanligt. Lycka till med era intervjuer. Själv ska jag på styrelsemöte i kväll där vi bl a ska försöka ta beslut på hur många kokardrar vi ska ha till vår första utställning (hoppas du ser det här Eine).
Sköt om er idag

God dag..
Ska i dag försöka bestämma namnet-detta börjar bli pinsamt..velar mellan några alternativ..
Senare kommer Smilla hit!Ska bli kul..hon kommer undra över lektunnlarna över hela v-rumsgolvet(.hon älskar själv agility men dessa är för små för henne att komma igenom..) samt vad det är för en stor (söt..) råtta som matte tagit hem..
Ha en bra dag alla!
jaa Leffe, jag ser..

Goddag!
Idag ska jag och sambon åka och hälsa på Anubis och Ptah (aka Bappu och Isa). Dey ska bli jätteroligt att träffa dem igen, de växer ju så det knakar och har blivit riktigt ståtliga killar. Helbröder till Nepthys som Sashimis har och lika snygga som hon (fast bara nästan, eller hur Sandra?
).
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Måste bara visa en bild på Anubis profil, hajade till själv när jag fick se den. Wow liksom…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#10 oj så vacker!
God eftermiddag allihop, jag har som vanligt inte hunnit skriva tidigare. Jag hade i alla fall Mauritz sovandes under täcket på min arm i morse, sååå varmt och mysigt. Det lustiga med den lille mannen är att han inte verkar bry sig om temperaturskillnader alls. Trots att det var noll grader ute så sprang han gladeligen ut och började spana på fåglarna. Karin vände i dörren och satte sig vid elementet istället…..
#10 DET kallar jag CRXprofil!
God kväll!
Vi har tagit bort stygnen på Jissa ikväll, och himmel så hon har skuttat och busat! Det var nog en befrielse för henne, de har säkert spänt och kliat lite tror jag. Hon är jätteglad och har tvättat sig gång på gång!
Skönt att det är över nu, var lite orolig för hon har fått en lite bulle i ärret. Men veterinären sa att det bara var lite ärrvävnad (som försvinner) och att allt såg jättefint ut. *phu* Jag oroar mig nog i onödan…

God kväll, el natt el vad det nu är ?
Vilken dag, el eftermiddag. Orkar inte utveckla det till nåt större men varit hos veterinären med Alfpojken..AKUT…suck..ingen som bitit inget sådant..nytt..utan ett gammalt bett efter Ciggeslyngelns upproriska tonårstid "bubblade" till liv bara pang, legat o pyrt utan att det märkts. Nu märktes det ..bara över en natt…
Det positiva är ..att oavsett vilken veterinär…och oavsett vilken av katterna är hos veterinären..så för de sig exemplariskt…och alla veterinärerna kommenterar alltid det….och säger att det är så kul med katter som inte stökar..o klöser..det är tydligen vanligt…stökandet alltså…stolt blir man ju då..mitt i allt elände…
Sen när jag öppnade posten, hade det kommit brev från min arbetsplats och jag hade fått löne förhöjning med fyrsiffrigt belopp
…vad ska man säga….kanon…men det känns lite lustigt att chefen inte sagt nåt el motiverat det hela..men lika glad är jag för det.. det kanske är företagets policy att göra så…
Långrandig blev jag…i alla fall..*ähum*
Sov gott!!

God kväll!
Inget speciellt idag. Bara jobbat… Eller jo, förresten! Gjorde godaste middagen ikväll! Tacolasagne! Mums!! Kan verkligen rekomenderas om ni inte har ätit det innan. Slänger med receptet för den som vill ha:
Fräs köttfärs (500g) och en lök. Blanda i en strimlad paprika och två hackade tomater. Rör i en påse tacopulver och tillsätt 1 dl vatten. Låt detta puttra 10-15 min. Rör ner en förpackning (200g) Philadelphiaost. Börja med att lägga ett tunt lager färsblandning i en ugnsform, varva sedan tortillas med färsen. Jag la totalt 3 lager tortillas och 4 lager färs, men då snackar vi tunna, tunna lager färs. Avsluta sedan med lite riven ost och grädda i ugnen (225grader) i ca 20min. Servera med en sallad! Mums!!
A-M.H: Stackars Alfpojken!! Ska han aldrig behöva glömma allt det hemska som fertile Cigge har gjort mot honom..
Hoppas i alla fall att han mår bra, och att det inte gör alltför ont. Nu är väl Alf och Cigge kompisar? Då kanske Cigge tröstar honom lite och ger honom en tvätt!
Nu ska jag duscha Isa! Jippie!!
Får se hur det går…
God natt!
#0 fint skrivet…..
#9 och 10 fina bilder!!
#13 Skönt att det gick bra Lullan!!
#14 Hur mår Alf nu??
#15 Låter gott!
Idag varit på jobbintervju och fick besked samma dag att jag fick det *hurra*
Sov gott, imorgon ska jag börja tidigt på nya jobbet, *nervös*