Rexsiluett till smycke
Tänkte be om tips på bilder på en bra grafisk bild på en rex (huvud eller kropp) som jag kan ha som mall på min silversmideskurs.
Har sökt lite hit och dit på nätet, men jag blir alltid fast i en massa artiklar om Cornish Rex och kommer inte vidare i mitt sökande. Har försökt att göra en siliett med utstansade ögon med typiskt rexform, men på min prototyp i lera tyckte alla att det var en häftig "alien", så det var visst mindre lyckat..
Bifogar en alien bild, visst finns det ändå en viss liknelse med våra katter
Vad händer om du sätter nos och öron på den där alien-bilden du hade då?

#2Fniss! Bifogade bilden var bara en illustration till min text. Min "Alien" hade både öron nos och skruvade morrhår, men jag blev inte helt nöjd..
#1 Tack, vilken uppsjö av förslag ska titta igenom mer ordentligt ikväll!
A

#3 Väldigt vad svårt det var att hitta-har letat lite..men inga bra siluetter-du menar väl i helbild?
Ska kolla vidare..men du kanske kan hitta något bra foto att kopiera siluetten ..
Har själv tänkt göra en annan grej sedan med siluett så..ska se om jag hittar någon!!
#3 Jo, jag förstod det
Tänkte bara att bilden kanske var en bra utgångspunkt. När du tänkt stansa ut ögonen, har du med en pupill då? Den smala pupillen är ju ganska karaktäristisk för katt.

Nyfiken på hur det gick-fick du tag i en siluett till kvällens kurs??
Skulle vara urläckert att ha i silversmide..
Du måste visa här sen!!
Jag har tyvärr inte hunnit kolla efter siluetter-ska göra det sen.. en viss fröken tar upp hela min uppmärksamhet just nu..Även när hon sover!
Då sitter/ligger jag nämligen fånleende och beundrar henne..haha..

Jag gjorde två syster-halsband till mej och min syster igår. Två avlånga hjärtan med en liten prinsesskrona utstansat. Ska bearbeta silvret nästa vecka, men det blev rätt bra, jag är ju trots allt nybörjare…
Gjorde även en mini-"kakform" till kattögonen efter Hanna_hs tips, så nu är det raktframifrån siluett jag ska försöka åstadkomma.
Fick ju rätt bra uppslag ia länkarna ovan. Vill ju inte kopiera utan rita själv, men behöver få känslan för proportionerna så det inte blir så Alien-likt..
Försökte klippa in en Alien bild, men då blev allt blått och understruket…..fattar ingenting……
Redigerat av Lullan1

Vad kul det låter..
Synd att du inte fick med bilden!!men den var väl ifrån simleycentral??
Nu blev allt ju en länk tilll denna*ursäkta* j..ans smileycentral…
Den är lite knäpp den siten-bara man "nuddar" någon bild så kommer man till smileycentral..
Jag hade den förut med den gjorde datorn seg och dum så jag avinstallerade det..
(Men någon av medarbetarna kan nog ta bort detta åt dig-med länkningen menar jag!)

Här har du en liten cornishaktig söt typ annars….hihi

#9 På pricken Jack………Taget!