Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 606 ggr
majsan
0

Nostalgikort,,häng på

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu önskar jag se kort som väcker känslor och fina minnen hos er rexägda..Kan vara när kissen först kom hem som bebis eller en sommarpromenad eller vad som helst..berätta gärna om kortet..

Jag sätter ut Nappis när hon väntade U2 kullen samt hennes mamma "mormor sippan som så ömsint diar China. Tycker kortet är så underbart,Se hur mormor sippan har sin tass på Chinas rygg..Villken tur att hon också fick en egen bebis. Just den stunden innan nedkomst av bebisar är så spännande.. Och man blir så varm i hjärtat när man känner sparkar i magen .. Jag är så kattungesjuk nu så jag går snart av på mitten, måste ha bebisar..Skrikandes

AlexH
0

här är första fotot jag fick på Sture från eine.. :) helt oemotståndlig!!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

Nostalgi var det!

Här är GIC S*Solvindens Janis Joplin (Cruella) med sin dotter S*Spotless Juno. Cruella fick en unge i sina två första kullar, i den tredje och sista drog hon till med sex. ;)

Cruella var ensam mamma här hemma när hon hade Juno, dvs. ingen av mina andra honor hade ungar ungefär samtidigt. Detta och att det "bara" var en unge gjorde att Cruella belv väldigt sällskaplig och jag var tvungen att bära med mig Juno och henne var jag än var. Kan säga att mitt band till Juno blev och är bergfast. ;) Hon är en mycket speciell liten donna!

Cruella och Juno
cruella & junior 050208

Pappa CH S*Djäknens Fafner hjälper till. Juno ligger i mitten.
050301

Mamma har fått lite ledigt
050301

som ensambarn tar man sig friheter, gnager på GIC S*Spotless Iris fot
juno 050320

brottat ner pappa Fafner
juno & fafner 050322

goood fot
juno 050322

mamma Cruella, storasyster IC S*Spotless Gullveig (också ensambarn) och Juno
050326

Juno idag, som nöjd kastrat, lite rund men alldeles underbar
051025

Många bilder blev det Generad hoppas det är okej?

Spotless
0

#1 jag förstår att du smalt! Undrar om det inte är min lille Fafner man skymtar till vänster "under" Sture?

#0 din bild riktigt andas nostalgi. Underbar! Och känslan av att vara kattungesjuk känner jag igen,Flört den kommer så smått krypande här hemma också.

AlexH
0

#3 det stämmer Skrattande HAn är en riktig läckerbit Fafner! Han finns på fler bilder hemma.. ska se om jag finner fram dem så ska jag maila över dem till dig om du skickar din mailadress på pm till mig

Alex

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Aje-T
0

#4 nääää, lägg ut bilderna på pappa Fafner häääär…

säger Mauritz Flört

majsan
0

Spotless: De korten när bebisen tuggar på sin tass, alltså ,vet de små liven om att de driver en till vansinne att vara så söt och oemotståndlig..Räcka ut tungan

PiaW
0

Vet att jag har frågat förut, men har glömt bort Generad

Hur får man in bilderna i texten så man slipper trycka upp nytt fönster?

Lullan1
0

Underbara bilder Spotless! Kyss

JohannaK
0

Det här var den första bilden vi såg på Alice! Då hade vi inte varit i kontakt med uppfödaren (Rexmyntas) och vi visste inte ens om hon var till salu. Först efter att vi varit där och titta på dom små liven fick vi beskedet att Miss saigon fick flytta hem till oss!

JohannaK
0

Och här är den första bilden på Rossi! Tusen tack Hanna_h för att just era katter var just DÄR på just DET ögonblicket när vi började leta efter en cornish!

Spotless
0

#5 kan mycket väl hända ;)

#6 jag är helt övertygad om att de vet exakt hur bedårande de är. Får alltid en känsla av att de stajlar lite extra, "lite blir det bra så här"?

#8 tack!

#9 och #10 jag förstår att ni föll som furor för de små skitungarna på de bilderna, ursöta!

#7 såg i en annan tråd att du kommit på hur man gör ;)

Lullan1
0

Den här bilden på Doris väcker starka känslor hos mig Glad

Det var första gången som jag träffade Cornish Rex katter, och Doris, då 5 veckor gammal, lekte en stund i mitt knä för att en stund senare somna där *ler* Behöver jag säga att hon vann mitt hjärta redan då?

Lullan1
0

En annan minnesvärd bild är denna, när Jissa kommer hem till oss. Efter en lång resa med både bil och båt, kommer vi hem till oss. Jag öppnar transportburen, och ur kliver en kavat liten tjej.

Minen på Findus och Doris går bara inte att beskriva, se själva!

Lullan1
0

Jag har nog hur många bilder som helst att visa, som väcker minnen. Men jag får nog stanna vid denna.

Doris var ganska tuff mot Findus när han kom till oss. Det var inte helt självklart att han skulle bo i hennes hem tyckte hon.

Den här bilden tog jag första gången de låg tillsammans, det var bara ett ögonblick, men jag hann fram med kameran!

Spotless
0

#12 jepp där och just då var du fast, bara att veva in! ;) Underbar bild på en underbar liten baby-Doris.

#13 och #14 jo, det där förstår jag att det är situationer som etsat sig fast, fina bilder, härliga katter.

Lullan1
0

#15 Tack! Glad Har inte du några gulliga bebisbilder på Findus kull?

Spotless
0

#16 hittade dessa när jag kikade lite snabbt, duger de? Skrattande

Hector är barnvakt. Noa (Findus) är killen som ligger på rygg och är gullig!

Nike och Noa (Findus).

Lullan1
0

#17 Åhhh… Kyss Vad gulligt!