Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 264 ggr
[Wiveka]
0

God morgon 8 oktober

På väg till jobbet efter en vecka hemma i sängen

Fem galopperande kattungar stör friden…….men de är hur mysiga som helst, gosiga och galnaKyss

Ha en bra dag allihop!

Sashimis
0

Ska iväg och jobba några timmar och måste alltså slita mig från ungarnas låda…

Dolleminas
0

Gomorron! Håller på att få upp 2 av ungarna till skolan, den yngste får vara hemma med mig (febrig och snorig), ska fara och hämta hem min lilla Alma idag efter helgens bravader i Boden, det ska bli sååå kul!!!

Ha en trevlig höstdag!!

La_Joz
0

God morgon!

Är fortfarande sliten efter helgens utställning i Tierp. Hoppas jag får lite energi under dagen!

Sitter på bussen på väg till jobbet. Riktigt kallt i Gbg idag, endast 2 grader. Det känns skönt att det äntligen är höst!

Idag ska jag försöka hitta någon från Gbg som ska till FHK's utställning i Varberg om knappt 2 veckor. Måste tigga skjuts av nån, då jag har upptäckt att det inte går några lämpliga tåg tidigt på söndagen. Borde ju vara nån som har plats för en rumpa till i bilen!

Ha en skön dag!

cherish
0

Gomorron alla!

Sitter på jobbet och tjuvläser en kortis innan jag får ta tag i uppgifterna! Har varit på pysseldag i Bräcke (gjorde kort, shoppade och fick snacka papperspyssel) på lördagen och igår var vi på förhandsvisning av Råttatouille med mitt jobb. :) En kanonbra helg! Idag är det blåsigt värre, nästan höststorm och den bleka solen gör tappra försök att ta sig igenom molntäcket … *brrrrr* Tur man får sitta inne och dricka te och hålla sig varm … :)

Ha en bra dag allihop!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

majsan
0

Godmorgon alla.. Nu är det utställning i min klubb till helgen och jag ska vara assistent samt panelansvarig..Nu börjar  jag allt bli lite nervös..Generad

Ha en bra dag alla..här skiner en vacker höstsol..

kissan78
0

God morgon!

Är helt slut idag men uppe en sväng för att ringa veterinären och avboka Zorros kastrationstid. Ska krypa ner i sängen ett tag igen sen.

Ha en så bra dag ni kan!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

#6 Haha det är snart slut på fridenFlört, jag har den yngste med mig idag (förkyld…) så passa på och njuta….

Melle_bus
0

God morgon. Har varit och lämnat sonen på dagis en stund. Ska passa på att städa upp här hemma lite innan jag ska hämta honom igen. Fast just nu känner jag mig helt handlingsförlamad, fick en räkning från plusenergi på över 6000Förvånad 

Har aldrig fått en sån hög elräkning i hela mitt liv förut……..passar oss så bra nu när man har så j*kla dåligt ställt. Den ska vara betalad senast 31 okt. Helt underbart. Ja ja det ordnar sig alltid men känns så tråkigt.

Nu är det ungefär 20 dagar kvar till jag får hem min krullfamiljSkrattande

Ha en bra dag.

AnneAlva
0

Godmorgon!

Sitter och halvsover framför datorn och undrar var helgen tog vägen?! Började dagen med att skrubba kattlådor tätt följt av gos med en uppfordrande Pyret som inte alls verkar lika intresserad av sin dejt idag. Får väl se om det kommer igång igen framåt dagen. Idag ska jag till läkaren för att (förhoppningsvis) få ett läkarintyg, sedan tror jag att jag ska krypa ner i soffan med en god bok och en kopp te.  

#5 Lycka till med utställningsbestyren i helgen, det kommer att gå hur bra som helst!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

God förmiddag.Sköt om er alla sjuka, må gott alla friska piggeliner.Pussa på de små de växer så fort!

Lycka till majsan, i helgen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

God förmiddag. Här skiner solen! Min katt med förstoppning väckte mig genom att spy. Han har inte återhämtat sig än. Förstoppningen är borta. I går åt han av sin specialmat. I dag vill han just nu inte ha något. Men han kloar och ville ut på sin favvoplats - balkongen.

Sköt om er idag

pallemaxwell
0

God förmiddag/Lunch alla. Jag är lite trött efter helgen, var på utställning med Mäski och Ella. De skötte sig super och rev inte ens inredningen i burarna. Så stolt. Nu ska jag försöka få en plats på utställningen den 16 dec. Jag hoppas att Ella har fått lite päls till dess Flört

Idag har jag beställt tid hos veterinären för Ella. Vi ska chippa henne. Det känns tryggt. är lite orolig då det ska börja springa bygg-gubbar hos oss. Jag kommer ha katterna i 2 rum men man vet ju aldrig om de får för sig att öppna dörren…

Ha en bra dag allihop Glad

emiya
0

Godmiddag!

Sitter och förbereder min engelskakurs och väntar på deltagarna…. Ska strax koka kaffe!Glad

Härligt höstväder, skulle vilja ut på promenad!

Njut av dagen!

Dolleminas
0

#8 Ring ditt elbolag och kolla om du får dela upp betalningen (de brukar inte vara omöjliga bara man hör efter…)

Anna77
0

#11 Hoppas katten kryar på sig!

Idag har jag varit i Jakobsberg och bjudit ut min pappa på lunch. Sen var jag och shoppade en underbar offwhite skinnjacka, så nu gör det inget om det är kallt ute*ler*

Är kär.Kyss

Ska byta om till träningskläder och ge mig ut i skogen en timme eller två nu i solen.

Ha en fin dag!!!!

Buffy-co
0

God dag!!

Vaknade med en liten sovandes ljuvlig kattunge på mitt bröst..hon har nog sovit hela natten vid mig..Har inte hörts något alls(jag vaknar lätt vid ljud..) så inget bråk i mörkret..

Vi håller nu på och lära känna varandra Buffy, jag och lilla Rory(ej namn klart ännu- mycket noga detta!!)

Hon är ju bara såååååååååå helt UNDERBAR!!!
En lite försiktig dam samtidigt som hon är helt orädd- rolig kombination..Glad
Buffy gör sig till som bara den-försöker få henne att fatta hur snäll han är-han har varit mycket tålmodig och ger henne space..han kan dock se lite trumpen ut när han inte får komma nära och gå därifrån lite demontstrativt "manligt"..

Hon är ännu liite skeptisk men de börjar nu mjukna..
Nyss la sig Buffy på rygg i solen i v-rummet och Rory la sig bredvid..han sträckte då framtassarna mot henne och hon glömde att han var läskig..hon började t.o.m leka med hans svans ..men efter en stund reste han sig förnärmad upp och gick..Men snart ligger dom tätt tillsammans- helt säkert!

Men jag får se hur många dagar det tar tills hon är helt hemma och trygg med honom-först då tar jag hit Smilla-förstår att Rory kommer tycka hon är lite läskig..
Men,men det får ta den tid det tar!
Jag tycker ändå det gick fort - Buffy har ju bara sett en katt- Danne- på 8 år…sen han skiljdes från mamma,pappa och syskon.
Så det är spännande med en ny katt för honom!

Nu sover Rory bredvid mig och Buffy ville upp i garderoben..

Det jag nu väntar på är att Rory ska vilja äta!Hon har inte velat ha något ännu-bara vatten..pigg som en mört är hon dock!
Råkade kissa i soffan nu på förmiddagen-hon "ropade "på mig-jag tyckte hon satt där bara..men så såg jag att det var en liten pöl..Men-hon sa ju till mig iallafallFlört
Gjorde iordning en till låda som jag satte utanför badrummet-sen har hon kissat där en gång.Återstår bajeriet..(om ingen korv ligger någonstans som jag missat..)
Hmm lite orolig över maten-men ska ringa AnnaS sedan..

Vi har redan haft besök av en kompis som beundrat miraklet!!

Ha en bra dag alla!!Skrattande
(är själv lite upptagen med att beundra ..hihi..så det blir nog lite lite skrivet nu ett tag..men ska lägga upp kort i kväll!)

Lullan1
0

God natt på er, nu ska jag krypa i säng.

Har preparerat mig med halstabletter, nässpray och alvedon. Hostmedicin har jag redan tagit… *suck* Influensan verkar ha hittat hit till Gotland också tyvärr.

Hoppas att ni har haft en bra dag, krya på er ni som är sjuka!

La_Joz
0

#17 Ni får införa besöksförbud på Gotland när influensan går, så ni slipper få den! Flört

God natt och sov så gott Lullan! Och alla andra också för den delen. Ska ner och hämta sista tvätten, sen går jag nog och lägger mig!

Leffe
0
Buffy-co
0

God natt och Sov gott!!! säger jag,Buffy och prinsessan Rory…som nu ligger här och är hur gullig som helst i min famn..Kyss

(fnular fortfarande på vardagsnamnet..)

Leffe
0

#20 Kolla hennes personlighet där kanske du hittar ett namn

Sov gott

Anna77
0

#20 mysigt att det går så bra!!!

Sov så gott alla!!!

Lindaluring
0

Nu ska även jag ta å krypa till kojs. Sov gott alla som inte redan gått och lagt sig!

Inlägget är låst för nya kommentarer