Hundar och katter!
Hundar och katter-tråd
Här sätter vi in fina kort på hund och katt tillsammans! Spelar ingen roll om det är huskatt eller cornish…kul att se dem tillsammans bara
Först ut: Chihuahuan Gizmo med sina katter Näsan och orientalen Puma
sen kommer hela gänget: Huskatten Nilsson, Chihuahuan Gizmo, crx Näsan och Orientalen Puma
mer kort!!!
har kort kommer här!
hm… trång i famnen… Ni kan gissa hur trångt det är nu.. när jag har två småpojkar åxå som vill trängas i knät 
här gosar Enya med Sture.. Sture försöker ta över fotöljen….
kanske om jag står på henne så fattao hon vinken???

#3.4.5 Coola bilder! Kan jag få en av dina vackra hundar *ber snällt*
#6 Söööt bild!!!!
#7 du kan få låna den yngsta… hon är jakttokig så det förslår… helt omöjlig att få att gå i koppel just nu hon bara hoppar och studsar :)
Dock vet jag inte om kenneln som deläger henne blir så glad när jag lovar bort henne till lägst bjudande *skrattar*

å så avis jag blir, vilka fina bilder, kan ju avslöja att jag går i köpa hundtankar, skulle vilja ha en kinesisk nakenhund, men är nog rädd att Elvira skulle göra köttfärs av den lilla valpen, eller kan alla katter lära sig att acceptera hund?
#18 så underbart, det syns att båda tycker det är trevligt och skönt!
Ni alla, vilka härliga bilder på kompisar över gränserna!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åhhh vilken härlig tråd med fina och charmiga kort, kul att så många har hundkompisar!
#19 det brukar gå bra med hundvalp och katt! Klipp klorna ofta på katten. De blir kompisar inom någon vecka skulle jag tro.
På bild: Min gamla hund och min gamla katt. Katten Mats och hunden King.
Mats och en annan hund.
Mats och vår chihuahua Gizmo
Gizmo retar min gamla katt Måzarth

#19 Vet ju inte hur Elvira är i psyket..men jag hade ju 2 Cornishar när Smilla kom hem..
De båda var mycket intresserade av den lille krabaten som sov i transportburen samt sedan stapplade sig ut på darriga valpben..
Danne var den som tog hand om henne-Buffy bara kollade..De var då större än valpen-tror att det är lättare då men vet ej..
Men en nakenvalp är ju liten..
Tror dock själv att om man ej har en aggresiv katt så lär sig alla katter/hundar gilla varandra-bara man tar det lugnt och tänker på att ge katterna möjlighet att komma undan de sylvassa valpgaddarna när de vill osv.Att överhuvudtaget ge dom fri väg till kattlåda mat osv. så att de själva kan närma sig valpen på deras villkor!
Här sitter Buffy och väntar att hon ska komma ut….
(hitttade inte det alllra första med båda på..)

#28 I love this picture!!!!!! Denna bilder är så läcker och Danne är hur fin som helst! 

Av samma åsikt. #28 är toppen. Jag blev hel häpen när jag första gongen såg min lillhund som brottades med Ascanio på samma sätt. Och katten tycks bara njuta av det. Sen har det varit en räddning två gånger när Ascanio har rymt på stugan. Båda gånger fick jag honom fast, när lillhunden platta honom mot klippan! Min lilla spets är katapporterande. ;-)))

#32 Tack-ja jag har ju visat det förut..ett av mina favoritfoton(synd bara att duschgolvet är så sunkigt -golvet ser uräckligt ut med kattsand osv..men- som nybliven valpägare var man ganska trött,sov dåligt med rumsrenshetsspring.. och hade det lite rörigt!
Vi hade dessutom tillfälliga möbler-som soffbordet- från sommarstugan i v-rummet..passar inte i en funkislgh precis..men,men det är djuren som gäller här!)
#33 Ja..visst är det mysigt när man märker att de gillar varandra!!Och just detta med öronen-Danne ÄLSKADE när Smilla tuggade på dom!Man ser riktigt på #28 hur han njuuuter!
Sen när hon blev vuxen övergick det till slickningar istället I öronen-och det älskde han också!
(när jag gnuggade hans öron var också en favorit..)
Hahah kan se din hund apportera katten framför mig!!
Vilka härliga bilder ni har allihopa!
Har bara en liten kommentar… *ler*
#1 Vart är hunden? Fick leta en liten stund innan jag fick ögonen på honon! 

Hunden är liiiten med stooora öron! Han väger 2,5 kg och Näsan 6 kg ca!
Gulligt!
#38 *he he* Näsan är liiite tjock men det gör inget!
#39 Åh vad han är sööööt! Det ser precis ut som han säger
-Kom och ge mig en puss!!! 
#40 Han älskar att pussas!
#41 Gullig!

Elsa slickar sig om munnen, kom hit ska jag äta upp dig!

Omega är orädd och bjuder in till lek.

Elsa har varit Hectors stora idol ända sedan han var så här liten.

Aningen större Hector.

Alla katterna här hemma älskar Elsa! De ställer sig på bakbenen och stryker sig mot henne, de kommer och hälsar när vi varit ute och de sover mer än gärna på henne. Men just Hector verkar avguda Elsa! Han ser henne kärleksfullt i ögonen och vill vara nära, nära. Allra bäst är det när han kan lägga sig mellan Elsa och mig när vi ligger "sked".
#44 Så gulligt! 
#44 Otroligt gullig bildserie och berättelse om lilla Hector.

#44 Vilka fina foton!!

Ja visst är Elsa söt och jag måste erkänna att jag blev förvånad första gången jag hälsade på hos Spotless hur gulliga alla katter var med varandra och Elsa. Jag trodde inte att det kunde vara så harmoniskt mellan hund och katt……
#44 Härliga bilder!!! Supergulligt!!!

#45 #47 #48 #49 #50 - tack allihop! 
Aje - harmoni är nyckelordet! Jag har en sådan tur, alla mina katter fungerar så bra i hop. Att de dessutom älskar Elsa… ja, kan man vara bättre lottad?
Anna77 - ditt gäng är jättehärligt, knappt man kan urskilja hunden. Så är jag sjukt nyfiken på lurvlådan/bädden i #24 också.
#51 Tack!! Ehh..kattsängen har jag gjort själv..När det regnar ute får man pyssla inne lite.. syr och fixar det mesta 

#52 Kattsänegn ser helmysig ut! Du har inga fler bilder på dem eller annat du pysslat ihop när det regnar? Tänkte att jag kanske kunde hämta lite inspiration! Om det är OK vill säga?

#54-55 Helt ljuvliga foton!Att dom är såna kompisar redan!!
(min hund kom som valp till två vuxna Cornishar-Danne var jättesnäll och lät henne bita i öronen osv..Men som vuxen ligger Smilla dock helst själv - Danne var favoriten och fastän hon inte är dum så gosar hon aldrig ihop med Buffy tyvärr (-som är ensam katt just nu..)
Grattis!
#57 OJ-vad med hundar du har!!Felix verkar vara bästa kompisen va??Ursöta bilder på honom med Virus..!!!

#65-66 Urgullig valp och kisse!!

Ägare av 4 hundar, men bara tre hemmaboende. :) Leo passade vi för kompisen (han letar ett eget hem btw om nån är sugen ;) )
Felix är bästa myskompisen, men vill man busa så är det Gimli som gäller. Virus & Gimli är små buspojkar båda två som leker & knasar sig en massa ihop :)
förlåt, men jag ska bara testa om de funkar att lägga in en bild här.för de gör de inte inne på hif just nu..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
neeh, funka inte här heller:( vad tråkigt.. jaja
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#73 Helt underbar bild!!
Klart att han ska vara med också!!
Sååå mysigt att de trivs så bra ihop!!
#73 Vilken gullig bild!

This is our Black Russian Terrier with GIC Felibiosis Avarönn. They are best friends :)
#77 NICE!!

Vilka underbara bilder.
AlexH din vovvar är ju helt gudomligt vackra…..är det faraohund eller vad heter rasen? Är inte så duktigt på hundar……men är dock mest såld på dessa vackra vinthundar(om det nu e så de kallas?).
Kul att se att katt och hund inte alltid är som "hund och katt"
#82 Yes det är Faraohundar och de är vinthundsras.. helt oemotståndliga.. tycker man om katt brukar man tycka om vinthund. för de är så kattlika till sättet..
#87 Heeelt underbar bild!