OT Transport från Finland ...?
Min Phoebe ska ju åka till Finland på parning framöver och jag undrar om det är någon här som känner någon som ska till eller från Finland i december (före jul) …? Hälsa på släktingar/vänner el kanske till utställningen i Björneborg …? Och som isåfall skulle kunna ta med sig henne hem till Sverige/Stockholm där vi möter upp henne …?
Hör gärna av er till mig om det är så (PM), jag skulle bli hemskt glad om jag slapp lite resväg .. *pust* Det är ju typ 55 mil bara till Stockholm … ;)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Tyvärr har jag varken släkt eller annat så jag kunde hjälpt dig
, däremot så önskar jag att jag hade råd till en H-fors kryssning innan jul (men börsen ser alltför tom ut) då hade jag kunnat hjälpt dig en bra bit på vägen….
Jag ska ner till Eskilstuna över nyår o hade isf kunnat ta med henne där nerifrån om hon kan stanna kvar i Finland så länge och du får någon som ska över vid nyår. Kan som anpassa hemresan något! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Tyvärr ingen släktträff på gång innan jul….
Tack vänner, det är gulligt att ni iaf engagerar er. :)
Det är resan i Finland som är huvudbekymret, tar Phoebe sig bara till båten el nåt så kan vi säkert hämta upp där skulle jag tro (har aldrig varit till Finland förr) för oftast stannar de väl bara en kort stund, om man åker över med båt menar jag …? Annars måste vi väl ta bilen o åka över och stanna kvar till nästa dag eller så …? :) Nån som har tips på billigaste båtresa …?
www.shaneequas.com
Viking Line är billigare än Silja. Tips kan vara att kolla upp Sea Wind, som kör transportbilar över, men tar ääven med vanliga passagerare, men inte så många, så då måste man vara ute i god tid. Från Åbo går det bussar till Björneborg.

Var i Finland kommer hon och vara? Jag menar hur lång är resan till hamnen och vilken hamn? Du kan pm:a mig, om det är någonstans i närheten av Åbo.
Mitt svar försvann?
Jag också frågare VAR ska Phoebe vara? Om hon är "färdigt" at komma hem efter utställning i Björneborg jag kan tar henne till Åbo och hamn.
Billigast är 24 timmar krysning med Viking Line (med Sea Wind du kan inte tar katten i hytten…)
#6 och #7 Jag tar mig friheten att svara då Cherish inte är inne… Det är i Björneborg hon ska vara om jag fattat rätt.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#7 Visste inte om att man inte kunde ta med katten på Sea Wind. Tack för info! Har ju inte rest med katt till Finland än. Vi inväntar vår premiär i påsk….

jag har en kompis som pluggar strax utanför åbo, och antar att hon ska hem över jul. hon kan säkert tänka sig att ha en katt med sig över!
så om det behövs så kan jag höra med henne
/Tina
#7: Jag har PM-at dig! :)
www.shaneequas.com