Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 348 ggr
Buffy-co
0

Nu är jag här...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S¨Jazz-Annas Rory….

Fodermatte Annika kan ej bestämma sig för vad jag ska heta-så till dess blir det Rory…(Vilda var för vanligt tyckte hon..)

Jag har varit otroligt gosig sen jag kom vid sextiden..först undersökte jag dock lägenheten jag ska bo i grundligt-men fastnade mest för klätterhörnan med trädet från Ikea..det är en varm rund lampa därunder som var mysig..

Sen när människorna hade fikat klart och alla åkte så satte jag mig i Annikas knä och gosade-det gäller ju att göra sig till direkt så jag visade all min charm -det är tydligt att det är hon som gäller nu…
Jag spann ljudligt och mjölktrampade-sen somnade jag ett tag..Resan var ju lite jobbig..

Sedan när A skulle lägga sig gick jag efter till sovrummet- då kom där denna tjocka gubbe som bor här..(han var framme en stund när vi kom men gick och la sig igen..)
Jag tänkte att det var bäst att visa var skåpet ska stå - att jag är en tjej med skinn på näsan - så jag fräste lite och sköt rygg..
Han verkar dock vara en snäll gammal gubbe i alla fall för han bara satt kvar där och glodde på mig då…han brydde sig inte alls!

Sedan har vi nu satt oss i v-rummet jag och Buffy- och vi leker "arga leken" och jag ska absolut vinna den!!
Vi sitter tysta som möss(hihi) och glor på varandra i mörkret..
Buffy gick t.o.m och gömde sig lite i en transportväska för att jag skulle fatta hur snäll han är-han ligger och tittar lite därifrån på mig nu..
Men jag ska inte förlora- om det så krävs sitter vi här hela natten!

A var nyss och kollade-hon vill väl att vi ska ligga bredvid varandra direkt-men..lite stolthet vill man ju ha..inte sänka sig hur lågt som helst..jag är väl ingen slampa heller..
Jag har inte velat äta ännu men druckit lite ur en prinsess-skål serverad på vardagsrumsbordet(ville vara A till lags och dricka åtminstone - tänkte först dricka ur hennes glas, men..)

Jag har ännu ej visat hur fint jag kan sjunga..men det tar jag sedan.Nu är det även tysta leken som gäller!

Här kommer några dåliga kort på mig-det var allt som blev i kväll..det var dåligt ljus och blixt är så trist..

Detta var när jag lekte tittut bakom soffan när jag kom..

Buffy-co
0

Stor mus fanns i lägenheten….

Leffe
0
Buffy-co
0

Lekte lite med en servett…

Buffy-co
0

En jättelabyrint-tunnel var kul-där fanns en liiten mus..

AnnaS
0

Vad KUL att allt går bra! Skrattande TACK så jättemycket för gott fika och den fina bilden jag fick på MMS! Glad

Buffy-co
0

Konstigt bord..genomskinligt under tassarna….roligt att kolla igenom!

Buffy-co
0

Söt så här??

Buffy-co
0

Nu har jag intagit soffan…

Buffy-co
0

Så söt som ….men hör något konstigt ljud ifrån grannarna!

Buffy-co
0

Nu får det vara bra för i dag…
Nu somnar jag i knät ett tag..

Buffy-co
0

Ok…bara ett till…
Äntligen tillsammans!!Kyss

Buffy-co
0

Det är jag som ska tacka-för att jag får ta hand om denna guldklimp!!
Kul att träffas-ser fram mot nästa gång!

Buffy och Rory leker fortfarande tysta leken i v-rummet..de får väl vara i fred där tänker jag..
Buffy försöker verkligen göra sig såå liten som möjligt och inte skrämma Rory..De sitter med ca 1,5 m avstånd och bara tittar..men när Buffy försökte närma sig förut så fräste Rory lite..då backade han och lägger sig och avvaktar..
Blir helt rörd av att se dom..Buffy är nog lika kär som jag!!

Jag har gosat extra med Buffy också i sovrummet innan-men även med Rory när hon somnade i mitt knä i soffan och Buffy ändå sov..det var när jag gick och la mig som Rory ju tänkte komma efter men vågade inte då Buffy var i sovrummet.
Vardagsrummet är ju så stort och öppet med flera utvägar/flyktvägar så de känner sig väl mest bekväma med att lära känna varandra där..
Hoppas Rory hittar till toan i natt om hon behöver-annars är det ju inte hela världen..men har visat henne toan några gånger-men då var hon ej intresserad..

Nej-ska försöka sova nu!
Man blir trött som nybliven katt"mamma"..om än en lycklig sådan!

AnneAlva
0

Vad roligt att allt har gått så bra och vad fin hon ser ut på bilderna! Måste kännas skönt att äntligen ha henne hemma som du har längtat. Glad Ser fram emot massor av fina bilder på lilla prinsessan framöver! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

rexmamma
0

Grattis till den vackra lilla prinsessan! Äntligen är väntan över för dig. Underbart att det verkar gå så bra. Roligt med alla bilder.Skrattande

Sashimis
0

Låter ju som att det går jättebra! Kul med alla bilder på finingen! Kyss

smirik
0

Sköna kort, kul att det har gått så bra Glad

RacerDonnans
0

Hej igen!

Härlig rapport.
Tack än en gång för fikat!
Vi hörs snart igen!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RexPect
0

Princess Grattis till Lilla Sessan!

Helt underbar lite tjej……Buffy tycker nog oxå att det är mysigt med en ny kompis.

Annika II och Buffy II

PS:Dina vackra plädar med rosor skulle passa perfekt hos mig som har vitt & ros tema i vardagsrummet. Köptips?

kissan78
0

Vilken söt liten buskissa du fått hem!! Förstår att ni har fullt upp du o Buffy ett tag med att beundra den lilla!!
Kram

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Spotless
0

Oj, det måste vara härligt att äntligen ha fått hem sötnöten. Kul för Anna att redan ha fått så många bilder från nya hemmet. Lycka till!

LinusCRX
0

Åh vad skönt att de går bra! Hon är så sockersöt Rory. Lycka till!

Eine
0

Fiiiin!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pallemaxwell
0

Så fin hon är, grattis… hoppas vi får ta del av mer bilder snart. Kram

Anna77
0

Mysigt att se att det verkar gå så bra! Grattis till lilla fina tjejen! Ha det bäst! kram

Buffy-co
0

Tack snälla!!! -princess Rory tackar också - just nu sover hon dock ihopslingrad intill mig*suck* så söt hon är..
Buffy är också kär-ännu lite olyckligt kär..men hon smälter snart!!
Tyvärr går de inte att köpa tror jag…De är gratisplädar jag fick för några år sen från Amelia och någon annan tidning när jag tog en sån där billighetsprenumeration!!Men visst är de fina..mot alla fula väskor,dåliga klockor osv. man brukar få…

Hade en kompis här på fika för att beundra Rory..och hon sa något som faktiskt är sant.. att hon ser ut som en "minikatt" - alltså mycket som en vuxen katt men i miniformat..om ni fattar.
Men nu är hon ju 19veckor också-men så liten och nätt, och med lååånga snygga spiror!!Hon är lika hög!! som stora Buffyklunsen!!

Vet ej vad denna kompis innerst inne tycker om desssa ljuvliga rexungar…men-de är ju sötast av alla katter som finns!

RexPect
0

Kitty 3 Jaha, GRATIS plädar från Amelia, typiskt…

Och jag som tittat på en Rosenpläd för 700 kr, och vill dessutom ha två.  Jag får väl sitta på mina gamla fårskin ett år till då.. ;-)

Hur som helst, lilla Fröken är underbar!

A-M.H
0

….ääntligen är hon här i Stockholm hos sin "mamma"..vilken liten prinsessa…helt underbart ljuvlig…vad du har väntat..ja vi har alla väntat..Flört

..puss på lilla prinsessnosen och styrkepuss på Buffy-nosen..Kyss

Aje-T
0

Underbar är hon, förstår att Du är lycklig nu!

Lullan1
0

Åh så söt och näpen hon är! Alldeles ljuvlig!

Det låter som om Buffy och lilla Rory snart kommer att bli bästa vänner, härligt!

Elica
0

Oj men Buffy-co! Hon är helt bedårande! Apropå med din hund - jag har haft tre rex-ungar hem (Ascanio var dock redan 8 månader)- och dom är så otroligt coola - det tar inte många dagar före dom blir vana med hunden - menar bara, att kanske du kan redan ta hunden hem? Kan hända att rory skulle bli mera intreserad om Buffy då - märka att han ändå är bara en katt - och kan vara en trygg kompis, när det kommer en ännu mera främmande med i bilden?….. Har märkt att den andra och den tredje spelade inte någon större roll för hundarna. …. Men stor grattis till dig - och Rory - har en känsla att hon blir rätt så bortskämd - som tur!