Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 516 ggr
Spotless
0

Skygg katt på rymmen!

Tänkte bara höra om någon vet var/hur man får tag på en fälla? Var eller vem kan man vända sig till för att få låna?

Blev illa berörd då jag såg (på annat forum) att en nyligen infångad, hemlösing lyckades rymma under transporten till veterinären. Simba, som hon kallas, är kastrerad och var på väg till vet. för att ta bort stygnen. Inte nog med att hon är rädd, hon behöver komma in och få ta bort stygnen.

Man har redan en tråd ute på hittekatter.ifokus.se och på kattpiraterna.se http://kattpiraterna.se/viewtopic.php?t=6657 där man ber om hjälp men ännu har man inte fått tag i en fälla.

Simba är alltså på rymmen i Sthlm. närmare bestämt Haninge. Klipper in lite info från de andra trådarna här:
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Simba, en  svartvit långhårig kastrerad hona har rymt Från [b]kolartorpsvägen i haninge[/b]
Om ni hör något har stödhemmet
 nummer 087515210
Emelie 0736 41 68 93
Tobias 0704 76 34 88
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Slå nu era kloka huvuden ihop och kom med ett svar på var jag kan hitta en fälla i alla fall! Kontakten tror att det är enda sättet att få in henne igen.

Sashimis
0

Har ni kollat med katthemmen och kommunen? Jag har aldrig själv behövt låna en fälla, men det är där jag har hört att det ska finnas.

Sashimis
0

Annars kanske ni i värsta fall kan ta en stor transportbur och knyta ett långt snöre i dörren och dra igen om hon går in?

Lullan1
0

Usch vad fruktansvärt! Hoppas verkligen att hon kommer tillrätta!

Spotless
0

Vad jag förstår så är personen som är kontaktperson van vid hemlösingar, hon bor dock på annan ort. Akutgruppen har blivit tillfrågade och något katthem i Haningen. Den enda fällan de hade var utlånad på obestämd tid.

Eine
0

Viltvårdare kan ha fällor.Kolla med Kommunen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Har lånat tidigare från Akutgruppen, men kolla med Djurhjälpen i Vaxholm

smurfan-13
0

Rävfällor etc kan ju funka. Hör med jägare om ni känner några, eller någon som känner någon kanske…

Hoppas verkligen kissen kommer in snart igen! Själv sitter jag och oroar mig för en hund som är på rymmen, sen en vecka tillbaks :(

pallemaxwell
0

Kolla med polisen om de har eller om de har kontakter..

Spotless
0

Tack för tipsen! Kyss Akutgruppen och någon mer är som sagt redan tillfrågade, men viltvårdare och polis tror jag inte någon har hört med. Jägare känner jag ingen, men ska föra tipset vidare.

susun
0

I Haninge finns Kattvärnet som tar hand om katter som hittas, men det är kanske dem du menar som hade en fälla utlånad på obestämd tid.

Ska hålla ögonen öppna, bor i närheten av Kolartorpskliniken och promenerar förbi där ofta.

Leffe
0

Du får rapportera hur det går

Anna77
0

hur har det gått?