Resultat Nyköping Östkatten
Finfina resultat..fyll på
S*Änglarnas Red-Hot BIS och JUNIOR WINNER samt min favvo av alla Ridgways Swedish Dream-of-Anglarnas BIS

Vems är dessa katter??
Svårt att gratta rakt ut i luften…

Några mer som var där kanske

Jag var där och min katt tog titel och heter numera IC S*Blå Katten Nemu made for Tistlas.
Stolt ägare till tre La permer

Grattis Monica..Jättekul

Grattis!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Grattis Nemu och Monica!
Har besökt utställningen idag och träffat massor med goa Crx:ar. Låter ägarna meddela sina resultat själva…eftersom jag har lite dålig koll på en del
Lång bilköra och så trött idag……

Grattis!!
En liten fråga till er som ställer i SVERAK. Hur fungerar det med BIS? Jag tycker ofta man läser att det är flera katter som fått BIS, men inom IDP är det bara en katt som kan bli BIS, dvs den bästa av alla!

Ska se om jag kan svara på min egna fråga..
Är det så att de som IDP kallar Bästa Katter inom varje hårlag (t.ex bästa hona/hane 3-6 mån, bästa hona/hane 6-10 mån, bästa kastrat hona/hane, bästa vuxen hona/hane osv) är de som SVERAK ger titeln BIS? Vad får då den totala BIS´en för titel?

PÅ vissa sverak utställninga tas det ut Best Of the Best, alltså då går alla dagens eller helgens BIS katter mot varandra och blir då BoB (vet inte om det finns någon förkorting för det?)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Ok! Då förstår jag. Inom IDP så tas det utav alla Bästa-katter ut en Bästa Totalt inom varje hårlag, och sedan utav dessa tre tas en BIS ut.
Tack för hjälpen! Inte alltid lätt att förstå alla förkortningar, speciellt inte då de olika förbunden arbetar olika!
#10 i varje kategori tas det ut Vuxen hane och hona, likaså bästa kastrat hane och hona, samt bästa junior och ungdjur dessa blir BIS (obs att i "kattungeklasserna" tävlar hona och hane mot varann), likaså vad gäller senior och veteran där de går mot varann, jösses när man förklarar detta så inser man att det blir en hel massa BIS på varje utställning, för sedan tillkommer huskatter och avelhane/hona och uppfödare…
Puh inte konstigt att man blir snurrig..

#13 Ja, då var det så jag hade uppfattat det. Tack!

Söndag nyköping
S*Änglarnas Red-Hot BIS och Ridgways Swedish Dream-of-Anglarnas BIS
Finns det fler resultat så sätt gärna in..

Grattis till alla fina resultat!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Stort grattis till alla toppenfina resultat. Vet att en Devon blev EP och en blev EC. Min Burmillahane fick sina två första CAC i helgen + en BIV igår. Som vanligt ringde hans mat o sovklocka lagom till nomineringen så han orkade inte hålla ögonen öppna. Han är lustig den katten, när han ska sova då sover han - ibland har domarna burit på en sovande katt.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

#5 Grattis till Nemus titel Monica! Men var var ni i går (söndags)? Nu blev det ju ingen BIV i grupp 7, *surar lite grand*. ;) Mina finingar tog sina cert, Prisma CAC och Devil CAP.
Grattis till alla framgångar!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#18 ja exakt, hade varit kul om vi fått ett BIV i grupp 7 i söndags 
Bimsie´s Maxwell fick sitt andra CAC och blev Ex1 (det var ingen annan hane i gruppen
)
Ella (Bimsie´s Ishi No Nagare) föll dommaren i smaken, men det fattades en grej…. "pälsen"
Hon fick Ex1 iaf. Hon skötte sig bra på sin första utställning och jag är så stolt över henne min lilla Ella Bella 
Grattis till alla fina Cornishar och resultat.
Tack Rexmamma för att jag fick åka med er. Ber om ursäkt för den lilla olyckan på vägen hem. Ella mådde prima på kvällen igen och busade och gosade hur mycket som helst. Hoppas det gick bra med Maya och lilla Prinsessan. Kram

Ja vi valde att stanna hemma.Visst hade det varit kul med en BIV men det kommer väl fler tillfällen.
Stolt ägare till tre La permer