Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 293 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-10-06

God morgon. Ska göra mig i ordning för resan till Tierp. ni som ställer ut någonstans idag lycka till.

Sköt om er idag alla och ha en trevlig helg

Eine
0

Ooo, jag är ute i samma ärende:God morgon och lycka till på utställning och annat ni gör i dag! Jag ska till Tierp och ställa ut  HP idag.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

God morgon

Lycka till ni som skall på utställning i dag.

Frun och jag skal sitta hemma och hosta, något som halva nationen tycks göra. Så massor med filmer och krullkatter då skall det nog bli mysigt.

-Ha en bra dag alla

AnnaS
0

God morgon!

Jag har haft en riktig omvävlande resa till Skåne. Var på intervju igår, fick jobbet och de vill att jag börjar på måndag! Förvånad Det är ju inte praktiskt möjligt så jag har fått en veckas frist och börjar nästa måndag Förvånad Nu är det bråda dagar att hitta boende, verkar som om jag får flytta dit utan katter först Fundersam

smirik
0

#3 grattis med nya jobbet Skrattande hoppas det löser sig med boende och allt

AbigailGabble
0

AnnaS: Oj, grattis! Förstår att det blev lite hektiskt, men sånt där brukar ordna sig. En gång fick jag reda på att jag inte kom in på en utbildning en fredag, och insåg att jag var tvungen att flytta till England dagen efter om jag skulle ha nåt att göra den hösten. Men det gick! :-)

Här skiner solen, och vi ska faktiskt gå på Liseberg idag. Maken har vunnit presentkort på femkamp och mat, och de stänger ju om nån vecka, så snart fryser det inne. Så nu laddar vi gevären!

Lycka till, alla som ska på utställningar!

majsan
0

Eine: Lycka till med lillla HP..

Och alla andra som ställer i helgen..

lockar
0

Anna.S Lycka till med det nya jobbet och att hitta en bra bostad.

Håller tummarna för som ska ställa ut

Jag ska eventuellt åka och köpa nytt golv till köket och gästrummet,

Fritz
0

Grattis AnnaS, det var snabba ryck som gäller där…

Här händer inte så mycket. Var o lämnade en av kattungarna i går så nu har jag bara två hulliganer kvar här hemma.

Lycka till Eine, vi syns nästa helg.

Ha det bra!

Natali
0

Grattis AnnaS. Det var ju snabba ryck! Hoppas du kan hitta någonstans att bo med katter. =)

Själv sitter vi nu hela familjen (inl mor o lillasyster) i köket framför två olika datorer. Ska kolla på Ikeas hemsida om vi ska ta en tripp dit på väg till umeå, Sundsvall ligger ju (nästan) på vägen…

Vi ska åka och utöva lite barnridning på hästen jag är medryttare på, sen hoppas vi få kolla på lite sibirer. Mor o lillasyster hoppas kunna köpa en sån, så småningom.

Ha en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

LinusCRX
0

Grattis AnnaS till jobbet! Hoppas det löser sig med boende och katterna.

Buffy-co
0

Ojoj Anna GRATTIS!!!!-jättekul att du fick jobbet..men får ont i magen bara av att tänka på stressen du får nu..
Blir det i Lund??eller var det Malmö?Fundersam
Ja..i Lund finns ju Bims-Lena iallafall…du kanske känner flera där nere, det måste ju kännas skönt-för jobbigt att flytta dit man inte känner en kotte annars..
Men detta kommer säkert ge dig mycket erfarenheter och kanske allt får en helt ny start.Det kan ju vara nyttigt ibland att börja från start någonstans..(har dock vait feg och bott i Sthlm med omnejd hela livet..men vem vet..)

Ja-och i morrn måste du hit för att hämta och lämna..

Ingen rast och ro inte..

Vi hörs av sen!!

Själv går jag här och väntar på Rory som sagt..svårt att få något vettigt gjort!!Cool

Ha en bra dag alla här!!Glad

[Wiveka]
0

Grattis till jobbet AnnaS!!

Har redan hunnit städa hela lägenheten inkl torka golven. Kattungarna gillar inte dammsugaren…….
Sedan åker vi nog och handlar, maken och jag.

Lycka till allihop på utställningarna i helgen!!

AnneAlva
0

Goddag!

Idag ska Pyret på sin andra dejt. Jag hoppas det går bra, honan är lite lurig med löpen nämligen. Någon som har något hett tips på hur man kan förhålla sig till det? Spotless, jag vet ju att du är rena experten på området trixiga honor, du kanske har något matnyttigt åt mig? Skrattande

#3 Grattis till nya jobbet! Hoppas allt går smidigt med flytt och dylikt.

Lycka till på utställningen alla som är i Tierp!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Dolleminas
0

Grattis AnnaS till jobbet!!!!

#13 Man brukar kunna "locka igång" honor om man besöker hanen lite någon/några dagar och sedan sära på dem, då brukar honan "koma igång" med löpet… (det tricket fungerar även på hund, får och kor..)

Själv har jag min lilla uppe i Boden i helgen på utst, fåt lite info om hur det går men sparar mig lite eftersom allt tävlande inte är klart än…

Lullan1
0

Grattis AnnaS! Vad roligt att du fick jobbet! Hoppas bara nu att det löser sig med katter och boende inom det snaraste!

#11 Vad spännande att Rory (Vilda?) snart kommer till dig! Har du nu pratat med Buffy och berättat att han måste vara snäll mot den lilla busungen som snart kommer?

Buffy-co
0

Jo då..Buffy är nog snäll som ett lamm!!Det blir nog han som blir den i underläge tror jag..när en liten ung tjej gör entre..
Han har aldrig visat en klo mot någon varelse - inte ens mot attackerande hund-dock ej agggresiv utan rädd sådan..
(ej min Smilla -utan en kompis hund som rusat skällande mot honom -Buffy bara hoppar upp på en bänk och GLOR då lite förvånat-som förnärmad…)

Buffy har sovit hela dagen i linneskåpet..verkar fatta vad som väntar honom!!Så det är bäst att vila ut innan..

De sista dagarna har han annars legat i hårdträning med apportering av piprensare - något han älskade förr men inte hållit på med på länge innan-men nu är det kul igen…Han vill väl inte vara tråkig nu när en ung fräsching kommer..

Det är hans viktnedgång som gjort honom som ung på nytt!!
Så det är kul när Rory kommer..att han är så pigg och lekfull igen!!

Smilla får vara hos husse och vänta med att träffa Rory tills hon "installerats" och känner sig trygg med Buffy och här hemma -det blir lite mycket med både Buffy och Smilla samtidigt tycker jag, och hon är ju inte van vid hund..
(är osäker på namnet igen-om Rory ska heta Vilda, jag har annat alternativ - bestämmer det när hon är här..)

Men det kommer säkert gå bra med Smilla sedan -man får tänka till lite bara när det är flera djur!
Smilla kommer ju bli "galen"Oskyldig  på båda två när de racar runt sen..så det blir lite bjäbbande på henne i frustration-och lite slir på parketten….Precis som när Buffy och Danne racade förut….Hon vill nämligen hålla lite ordning här hemma…"någon måtta får det vara" tycker hon när katter racar runt!Flört
Hon är ju en liten divig prinsessa som tror hon är polishund….haha..

Anna77
0

GRATTIS AnnaS !!! KUL!!

Buffy- kul att lilla tjejen kommer nu! Hoppas allt går bra tänker på er!

Idag en lugn och skön dag, bara softat och mått bra.

Ha en härlig kväll goa människor.

RacerDonnans
0

Hej!

Här har varit en hektisk vecka och imorgon bär det av till Stockholm. Kommer ha två småttingar med som extra bagageFlört. Grattis till nya jobbet AnnaS. Har Heman här på besök och hans päls är ännu ljuvligare nu. Han har rexing nerför hela benen och ända upp på huvudet. Det är nu hårda små fina vågor och jag är så stolt över lillgrabben. Ibland önskar jag att jag hade behållit honom. Han är ju halft min än då vi inte gjort affär än samt att jag kanske skall använda honom till en parning.
Nej nu skall jag packa inför imorgon!
Kram på er alla!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

#18 Får man se en skymt av dig?

Buffy-co
0

Trodde du hade kvar Heman…snyggot!
Hoppas vi ses i morrn dåSkrattande…. -har ju pmat..Sov gott sen !!

Huuur ska jag kunna sova i kväll!!

Buffy verkar känna på sig att Rory ska komma-han är helskum!!Kan han månne vara medial -hehe….nej jag tror inte riktigt på sånt..
Men lustig det är han-springer runt och busar med mig som om han vill visa att det är HAN som är viktigast..
Sötgubben..han blir nog jättteglad över Rory..
Ja vad skaa jag nu låta henne hetaHemlis

Tror jag gör en liten omröstning-för de som orkar hjälpa mig!!
Har liksom tappat lite lusten för Vilda-som jag var helt bestämd över förut….Generad

EvaG
0

Grattis AnnaS till jobbet!

Buffy_co lycka till med nya katten!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Buffy-co
0

Tack!!Glad

AnnaS
0

Tack för alla gratulationer!

Nu har man klarat av kusinens bröllop också och jag är så trött!!

God natt allihopa!

Buffy-co
0

Ja visst ja..du skulle på bröllop i dag..

SOV GOTT!!
Hoppas du hinner sova ut lite nu innan ni åker..

Välkommen i morrn!!Glad

Ska också sova nu..

Inlägget är låst för nya kommentarer