Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: utställningar
Läst 1490 ggr
Niffi
0

Inbj. SNRF Tierp 6-7 oktober

Inbjudan finns nu på Nordiska IDP:s hemsidaLänken öppnas i nytt fönster. Gå in under utställningar i menyn.

mumsikoff
0

Vilka kommer?

A-M.H
0

..hade tänkt med en fertil Cigge, nu blir det med en kastrerad Cigge..Räcka ut tungan

mumsikoff
0

kul!

Någon som åker från Stockholm som inte har något emot sällskap i form av mig och två katter? Betalar självklart min del av bensinpengarna :)

AlexH
0

Jag kommer absolut!  Lite kul måste man få ha i sitt annars så kaotiska liv..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

mumsikoff
0

spännande! Ska blir orligt med specialen och allt….

Lite OT -hur lång tid tar det för en rex-päls att växa ut om den har livit helt bortrakad? Räcker 10 veckor?Cool

AlexH
0

det beror ju så mycket på foder och så men 10 veckor borde räcka.. jag har haft klåda på min hund (deras päls tar otroligt lång tid att växa tillbaka på då den är så tunn) och hennes sår läkte och pälsen kom tillbaka på 5-6 veckor efter foderbyte.. samt rapsolja i maten

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Natali
0

Bara en iten fråga, nu tror jag inte att jag kommer ställa ut endå. Men visst är idp utställningar öppna även för sverak anslutna? Måste man vara medlem en idpf, för att anmäla o ställa? Hur anmäler man till idp, som vanligt på sverak utställningar?

Lite dumma frågor, har ju hållt på en stund nu, men aldrig kommit in i idp alls.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AlexH
0

Du är hur välkommen som helst! jag vet inte om du anmäler via din utställningssekreterare på din sverakklubb.. men om hon krånglar så maila vår sekreterare på SNRF hon är kanon och hjälper dig till rätta. Vi krånglar aldrig - alla är välkomna Flört Hon hjälpte mig när min sverakklubb inte ville hjälpa mig med anmälan dit.. så hon sa att jag kunde skicka direkt till henne. MEN Vad jag förstår så SKA din klubb hjälpa dig med att vidarbefodra utställningsanmälan. du kan PMa mig om din klubb krånglar med dig! varmt välkommen! anmälningsblanketter finns på www.idpnordic.se

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

#7 Leffe har lagt ut bra lättförståelig info  ang. både IDP o Sverak. Du behöver inte vara med i idp för att ställa sverak-katter..men tvärtom du kan inte ställa idp-katter i sverak..förutsatt att du inte är  sverak-ansluten..

AlexH
0

#7 Nej du behöver inte vara medlem hos IDP för att ställa ut.. Men eftersom vi har de trevligaste utställningarna i kattvärlden så kommer du säkert efter den helgen vilja bli stödmedlem om inte annat!Flört

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

..du ser vad enkelt det blev med info…från Alex..Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
AlexH
0

*putt*

kom igen nu alla rexar!! det är ju rexspecial på lördagen - gratis för alla rexar som anmält sig till utställningen och med domare från andra länder som garanterat inte har dömt på någon sverakutställning = nya domare för era katter Flört

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Vem håller ihop specialen?SNRF?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

det är rexspecial på lördag och det är SNRF som anordnar den Kyss

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Ok då vet jag! Då har iaf inte jag ansvaret…Jag kommer med en liten Höna-Pöna tror jag.Lockig också kanske vi får se.

AlexH
0

Jag har inte hört något annat ;) och jag hoppas verkligen att klubben skulle ha sagt till dig ifall du skulle ansvara för en special *ler*

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Dolleminas
0

Det hade varit intressant med en IDP-utställning, men jag har redan anmält till Boden (sverak) samma helg… men det blir npg fler tillfällen :)

mumsikoff
0

#17 ojojoj, konkurrans! Vad kul det ska bli att ses!

jaja, fast Höna-pöna går väl i klass (fife) 12, eller hur? Min B går i klass 11 och Katja i öppen ;)

La_Joz
0

Jag är riktigt sugen på att åka upp med Isa. Försöker övertala min sambo att följa med, men jag tror att jag får nöja mig med att han kommer på NW som min klubb anordnar här i Gbg.

Är det någon som kan rekommendera boende i Tierp? Har surfat runt lite, men det är inte lätt att hitta nåt… Fundersam

AlexH
0

här är några länkar  Den först bodde jag på 2005 otroligt trevlig och inga problem med att ta med katt. fick en otrolig frukost.. en övernattning kostade då tror jag 500 sek dock behövs bil att ta sig dit och till utställningen

Strömsbergs Herrgård, 815 00 Tierp, tfn 0293-411 88, fax 0293-411 88

annica.lagman@stromsbergsherrgard.se

* www.untra.se

* 

Gästgivaregården i Tierp

Järnvägsesplanaden 11, 815 38, Tierp (hittade inte telnr! sök på eniro)

*

www.norrgarden.nu

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

La_Joz
0

Tack AlexH! Ska kontakta dessa genast! Jag har ju inte bil, men får väl ta taxi till och från utställningen!

chikan
0

#21 Du kan ju bo hos mig vettja. Tierp är inte så långt från Uppsala, det går tåg nästan dörr till dörr från mig och till uställningen, och annars kanske jag kan åka med och köra.

Min sambo lär bli förtjust eftersom jag typ lovat Fyligas att bo här helgen innan… Skrattande

La_Joz
0

#24 Det hade ju varit nåt! Fuffens och Isa hittar på bus tillsammans! Skrattande

La_Joz
0

#24 Förresten… Vad kan man muta sambon med! Flört

AlexH
0

#23 annars så kan ju jag och eine svänga förbi och hämta upp dig.. jag får plats med dig och misse i bilen :) ifall chikan har trångt Skrattande ps.. ifall chikans sambo gillar sprit…. så kanske en whisky eller konjak får honom och smälta ;)

Gästgivaregården borde ligga alldeles i närheten av kattutställningen ifall man vill gå..

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
0

Muta med en hemlig överasknings resa.Suprise Kattutställning.Det går en gång i alla fall.

Stolt ägare till tre La permer

Gittan
0

Ni som ska dit får ha det så trevligt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag kommer men troligen utan katt

mumsikoff
0

spännande spännande :) Ser verkligen fram emot det :)

Lullan1
0

#28 Skrattande Det var ju en jättebra idé!

chikan
0

Hihi vad roliga ni är! Svarar på ditt pm angående helgen La_Joz.

Eine
0

#27 Whisky eller konjak kan få karlarna att sova gott också, så att de inte ens märker att det kommer besökare med katt.Jag menar vi drar ju rätt tidigt på morgonen Cool

Eine
0

#17 jag ställer bara för att träna henne och få ett omdöme.Det är inte viktigt för mig att vinna, men jättekul om det händer !

AlexH
0

#34 hehe då gäller det att jag inte tar med för mycket sådant… vi vill ju inte försova oss … eller hur?   Höna pöna är en otrolig goding! håller tassarna för henne! hoppas du har med dig Ayla åxå.. det är ju rexspecial på lördagen Flört

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

majsan
0

Är det fullt på utställningen eller kan man fortfarande komma med..Skulle vara kul med en idp då jag endast hört positvt om dessa utställningar..

Leffe
0

Tror säkert det finns platser kvar. De brukar fixa sådant annars. Kontakta dem om tiden gått ut annars är det bara att anmäla

majsan
0

OK..då ska jag höra med dem för då kommer jag med ett gäng ..Skrattande

FiiaL
0

Anmälningstiden har ju inte gått ut än, så det är bara som ni skickar in anmälningarna. De ska vara era egna utställningssekreterare tillhanda senast 7 september och jag ska ha dem hos mig den 17 september. SNRF-medlemmarnas papper ska vara hos mig senast den 17.9.

Leffe
0
Eine
0

Ny domare har tillkommit!!

La_Joz
0

Jag har både hotell och tåg inbokat, så nu sitter jag här hemma och väntar! Eller, nja.. Ska ju på Nordic Winner först! Glad

En liten fråga till er som bor i Uppsala-trakterna och har koll på tåg och priser: Jag kommer ju in med tåg till Uppsala, och ska därifrån vidare till Tierp. Kan man köpa biljett till Tierp direkt på tåget, eller måste man köpa den innan? Är det billigare att köpa innan, eller är det samma pris på tåget? Jag kan ju köpa biljett redan nu via SJ (52kr tror jag det kostar), men jag är inte säker på att jag hinner med det tåget jag vill hinna med. Vet inte om biljetterna är tidsbundna, eller om man kan åka med ett senare tåg om man missar det första… Hoppas nån förstår vad jag försöker fråga, och hoppas nån kan hjälpa mig med ett svar!

chikan
0

#46 Det beror på om du ska åka SJ eller Upptåget, som är länståg. Upptåget går inte att köpa förköp utan det köper man direkt på tåget. SJtågen har ajg inte riktigt koll på. Inte vet jag vad det kostar heller. Men på www.ul.se kan du säkert få mer info!

AlexH
0

oj lättast är nog att ringa till sj direkt så kan de svara på alla dessa frågor.. det brukar ju vara olika typer av biljetter ex lågpris som ej är ombokningsbara m.m så bäst är nog att ringa dem direkt

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0
Catwoman
0

Är det några fler som kommer. Tänkte själv komma dit och titta. Befinner mig i Gävle då.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

EvaG
0

Blir nog en kul utställning med rexspecialen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Obs ni som ska dit och titta. Det blir inget på söndagen. Det blir "dubbelutställning" på lördagen i stället

Eine
0

Liten och Intensiv och Jättetrevlig utställning som vanligt.Vi ses där!

La_Joz
0

Det ska bli så spännande!! Var på väg att avboka det hela, då söndagen blev inställt och det skulle bli för dyrt att boka om resan. Men nu har jag avbokat tåget och fixat skjuts fram och tillbaka! Ska ta tåget till Skövde på fredag kväll, där en kvinna i min klubb hämtar mig och så kör vi till Tierp under natten. Helt galet!! Jag kommer ju sova under utställningen.

Om ni som är där märker att min katt inte kommer upp till bedömning, så kan det bero på att jag har slocknat. Då är det bara att sparka mig i baken, eller alternativt ta upp min katt! Flört 

När utställningen är över, åker vi raka vägen hem. Min sambo lånar en bil och kommer då och hämtar mig i Skövde och får köra en sovande mig samt katt hem till Gbg. Tror inte jag kommer vara så social på söndag…

A-M.H
0

..okey…har du sagt det så….sparkar dig i baken..eller tar upp sötnosen till bedömning..vilket som faller mig i smaken just då….Glad

..ses på lördag….Cool

chikan
0

åååå vad tråkigt det är att jag inte kommer vara där! Hade varit roligt att träffa flera av er eftersom det är så nära. Men jag ska väl inte klaga, jag ska ju till Madrid.

La_Joz
0

#55 Så kul! Hade glömt av att du ska dit! Nu blev jag så glad!! Ska verkligen bli kul att träffa dig och Cigge. Om jag känner mig själv rätt, så kommer jag antagligen vara så övertrött att jag blir hur pigg som helst! Några koppar kaffe ska nog göra susen! Skrattande (nu blev jag ju orolig att du verkligen ska sparka mig i baken…)

Ses på lördag!

AlexH
0

#54 jag ska gå assistent så jag ska hålla ett etxra öga på dig så Isa inte missar sin Chans att briljera Kyss (det blir första gången jag går som assistent så om ni ser någon stressad förvirrad hysterisk springandes rödtopp där så är det nog jag som febrilt försöker komma ihåg vilken katt som ska till vilken bur )

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

Castle 2 #56……..ja vad är väl en bal på slottet…Fundersam

La_Joz
0

chikan: Vi tycker såå synd om dig som inte kan komma på utställningen och måste åka till Madrid istället! NOT!! Flört Hoppas ni får fint väder! Lapa lite sol åt mig om du hinner!

chikan
0

#60 Det ska jag absolut göra! Men jag tycker faktiskt på allvar att det är lite trist att jag inte kan gå på utställningen. Och jag som nästan skrattade lite åt det där med kattuställningar för ett tag sedan… Håhåjaja, det står väl inte på förrän jag själv är där med två små tjockgrisar. Har faktiskt tagit tag i "slimmandet" av kissarna nu igen. Nu ska det bli fason på grabbarnas love-handels. haha!