Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 172 ggr
Leffe
2007-10-04 14:16
0

Virusvarning

Sätt på en av systersajterna

"Fick detta med e-posten I dag. Vidarebefodrardet till ER!!
Kram!!   Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix            pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det!     Det visas en bild I ca 10 sek. Och sen kommer en text 'You´re hard drive is
over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat harsuddats UT. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpiratsom kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT!!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

/Carina"

AbigailGabble
2007-10-04 14:43
0

Hej, hej.

Om det är samma mail som det pratades om för några år sen, så är det en bluff, en så kallad "hoax", och alltså inte alls nåt virus. Istället tjänar det till att man skickar runt varningen till alla sina vänner, som skickar det till alla sina vänner, och så sprids informationen om mailadresser - och mer skräpmail till oss. De flesta såna här virusvarningar fungerar på det sättet. Men självklart ska man aldrig öppna en bifogad fil om man inte vet vem den kommer ifrån! Låter man bli det är man åtminstone någorlunda trygg. Det, och ett fungerade virusskydd förstås.

Ha en skön, virusfri (på alla sätt) dag, allihop!

Buffy-co
2007-10-04 15:21
0

Precis vad jag var rädd för..jag har fått detta på min mail från en välmenande kompis..
Men det är såå hopplöst detta att de skickar vidare massbrev-snart finns man med i allas adressböcker..

Jag slängde detta mail utan att vidarebefordra -men JAG finns tyvärr redan med i ett ev. registerLedsen
Jag har försökt få mina kompisar att radera tidigare adresser när de vidarebefordrar något..men det går inte riktigt fram till alla tyvärr.
Ofta får man någon kul grej och en hel dröös av andra mailadresser det skickats till.Nu har ju inte jag någon nytta av dom-eller skadar dom..Men just det som du beskriver-man hamnar i masssor av folks adressböcker om det inte slängs direkt..och man kan då få in virus.
Och-ibland är det ju som sagt företag som startar massbrev.
Men-jag är en misstänksam typ jag..Cool-deckrfrälst som jag är!

(även mailen med"rädda Madeleine" var jag mycket skeptisk till.
Det var ju hjärtskärande med hennes foto och allt -men..vet fortfarande ej om det var någon som utnyttjade situationen)

Men mitt antispam program funkar förvånansvärt bra-får sällan spam nu(peppar peppar)det är gratis och bättre än när jag hade Norton som jag betalade för!