Det är lika bra att sluta drömma...
"Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall, för om man drömmer om Paris hamnar man på någevis likförbannat i Huddiksvall" Text ur en låt av ett Piteband. (Eskefeurat)
Stämmer just nu väldigt bra, efter massa bråk och tjorv har jag förlorat min bästavän sen 8år, min samarbetspartner, och en "syster".
Och i och med detta blev det ökade utgifter för inköpet av min lilla krullkille, visst han är värt varenda öre, men mycket annat som går åt h*lvete, och nu försöker jag hitta en snygg hane till Bellini då det var tänkt att jag skule använda hennes hane.
Nu är det även massa bråk över en sjuk hund, och just nu känns det som om jag bara vill ge upp. Som tur är har jag ju mina katter (Idril och Bellini samt nya Ravi) men även dom mest underbaraste tre kattungarna som finns som håller mig flytande.
Har även en annan mycket god vän, och min bästavän, för hon ställer upp i vått och tort som jag för henne, men hon vänder mig inte ryggen. Det faktum att min älskade kille som jag varit så van att vara med nästan dygnet runt nu jobbar i Kiruna på veckorna och bara är hemma på helgerna och p.g.a. min resa i helgen för att hämta Ravi fick jag bara träffa han 2 timmar, och nästa helg är det utställning hela helgen. Känns inte bra just nu och måste bara få gnälla lite.
Förlåt för min negativitet men var tvungen att få ur mig det. Hoppas bara det löser sig med allt bråkande just nu, för jag orkar verkligen inte med allt bråk.
Idag ska i alla fall mina små gullungar till veterinären för första gången för sin första vaccinering, samt ska fixa navelbrockintyg på Idril att skicka till Sverak med registreringen. Och imorgon blir dom 8 veckor och då ska här fotas och även Ravi ska bli fotad mer och bilder ska upp på hemsidan. Som tur är får jag sällskap och hjälp under dagen, en solglimt i allt detta regn.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Också med Iggesundsgänget en mil utanför Hudiksvall… =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#1 Hehe ok

Usch, vad trist när sådant händer
Men du behöver inte ett separat navelbråcksintyg för Idril, det räcker med besiktningsintyget du har på henne. Där står det om naveln är UA
Förstår att det känns jobbigt!! 'Tappade' ju mina tänkta avelshonor genom ett liknande 'bråk' med min fd vännina. Känns så hårt o givetvis ska det hända flera saker samtidigt!!
Vi ses iaf nästa helg på utställning!!
Kram
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Tråkigt att höra att det dykt upp mera tjorv. Försår att du är lessen. Du ska se att det ordnar sig…
Hoppas du hittar ett riktigt läcker-kex till Bellini!
Hojta till om du behöver leta-hjälp och tips ang hane.
KRAM från oss

Trist med bråk som utmynnar i brytningar.
En mental kram från oss i Uppsala!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Vet ju inget om orsaken till erat bråk..
Men det är så tråkigt när man inte kan lösa konflikter istället för att "gå isär"som ovänner…
Om man istället reder ut problemet blir man ju istället ofta en erfarenhet rikare -och har lärt sig något på det, kanske kommit varandra närmare.
Men jag förstår att du är ledsen och kanske arg.. man mår inte bra av bråk och osämja..
Hoppas det löser sig på något sätt ändå !

PS.Kan inte låta bli att le åt texten du citerade..den är ganska underbar den där låten..haha..DS
#3 Visste inte om det jag har sen hon var unge räknades men nu har jag i alla fall ett separat, kostade dock 200kr men ändå.
#4 Nästa helg?? är ju utställning i helgen… Jag kommer jobba för högvarv i lotteriet då det var tänkt att jag och denna kompis skulle stå tillsammans, nu kommer hon inte vad jag vet, så jag får stå själv och fixa allt.
#5 All hjälp jag kan få skulle vara bra. Kram
#6 Tack
#7 Jo jag vet men denna gången gick det tyvärr inte.
#8 Ja givetvis till helgen, jag har lite dålig koll vad det är för dag idag.. har helg nu i min hjärna ;) Hoppas det går bra för dig i lotteriet, kommer förbi o säger hej o kikar till så du inte stressar för mycket!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Styrkekramar till dig MagicPaws!
#9 Tackar
#10 Kram

Kramar till dig MagicPaws!
#12 Kram

Vet hur det kätt med katt - tjafs, vi tenderar ju att ha rätt vassa klor!
Ta en dag och omvandla alla dina tankar utan negation fast med samma innebörd. Så får du en liten skjuts av positiv energi som städar ur allt negativt!
(Tex istället för "jag vill inte vara tjock" tänker man "jag vill vara smal" eller "Jag har ingen hane till Bellini" - "Nu ska jag hitta en hane till Bellini")
Kanske flummigt för en del, man jag har kikat på din sida och trór du förstår.
Ljus från en annan
..
#14 Tackar jag ska försöka ;)
Ikväll kommer i alla fall hunden hit, så inge mer bråk om henne, och när jag får pengar ska hon få somna in och slippa alla eländen av denna värld hon fått på tok för mycket av. Må låta grymt men för henne så VET jag att det är det bästa.