Har börjat växa lite

Fina rosa tuttar och en fint växande mage!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

en fin fin mage, jag gissar på 4 st

Åh, så fin!

Mysigt:)

Sååå söt mage och vad spännande med första kullen!
Kan dock inget säga om magstorlekar-det får andra göra som har erfarenhet av det.
Jag har "bara" varit ägd av Cornishar i 10 år nu- ännu ej haft glädjen att få ha små kattungar hemma..men hoppas på att få det längre framöver.

Vilken gosig mage! Den ser jättefin ut.
Lägger in en bild på Geishas mage när hon hade gått 5 veckor. Du vet ju hur liten och smal Geisha är i vanliga fall och Shmii är ju liten och smal hon med så man kanske kan jämföra?! (eller inte egentligen, men här får du iaf se en bild)
Nu vet jag ju inte hur många Geisha har i sin mage, men jag gissar på 3 kanske. De kommer ju om ca 3 veckor så efter det kan jag skvallra för dig hur många det var. 

Såna härliga magar! Jag har lust att sticka in huvudet i datorskärmen och pussa på dem!! 

#7 Hon har så fin och mysig mage Geisha! :) Svårt att jämföra, men Geishas mage sticker ut lite mer och "skarpare" på sidorna tror jag medan Shmiis är mera stor och rund åt alla håll på nåt sätt. Haha, ja vi får väl helt enkelt vänta och se, men nånting måste man ju roa sig med att fundera på medan man väntar ;)

På tal om att fundera på saker medan man väntar på att bäbismagen ska växa till sig, kan man lyssna på ungarna med stetoskop? Någon som provat och i vilken vecka i så fall?

#9 hahaha… ja, precis… nåt måste man ju roa sig med.
Fy sjutton vad sakta tiden går. Tittar i kalendern nästan varje dag för att räkna. På ett sätt vill jag att det ska vara 7 veckor kvar för då är det massor av småkrullar som växer i Geishas mage, men samtidigt så vill jag ju ha ut dem typ NU!!!!
Lycka till med kommande kullen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ja du vet ju att jag hoppas på många små Zorro-ättlingar! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Häftigt!

Nu är det ungefär 2½ vecka kvar till bäbisarna föds och magen växer för fullt. Igår hade hon gått upp 800g, från 2,6 till 3,4kg. På ultraljudet i fredags såg vi 3 ungar som antagligen ligger i hennes högra horn och jag tycker hon ser hyfsat jämn ut så det borde väl finnas någon eller några på vänstra sidan också? Jag kan i alla fall känna ungarna sparka på båda sidorna och det är såå mysigt!
Är det någon som vågar sig på en gissning på antal?
Vilken fin bebismage hon har!! Gissar på 5 st.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Hmmm… 4 st

Jag tror också det är 5 bebisar, det ser ganska jämt ut, men ändå en liten extra utbuktning på ena sidan. Jisses vad spännande!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Ojojoj! Vilken härlig bebismage!

Nu har jag förberett hemsidan så det ska gå fortare att lägga upp bilder och sånt och jag gjorde i ordning för 5 ungar så nu hoppas jag Shmii håller med mig om antalet ;)
#20 Hoppas jag med! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Nu kommer sista kortet på magen innan det är dags för den att bli smal igen. Det är dag 63 idag, men inga tecken på att något skulle vara på g än. Hon har gått upp ungefär 1,2kg, från 2,6 till 3,8kg. Så vad tror ni? Håller ni fast vid era gissningar eller är det någon som vill ändra sig? Än finns chansen 

Oj, vad hon ser rund och fin ut! Det blir nog många bebisar, jag gissar fortfarande på 5. *envis* 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag tror att fröken Shmii har 4 kattungar i sin mage!
Den ser rätt jämn och rund ut tycker jag.
Lycka till med förlossning!!!

Oj vilken söt tjockismage..!
Blev lite nyfiken-visst är hon rakad??Undrar varför?
Man vill ju veta allt..

#25 Jag tänkte att det kanske beror på ultraljud, men det är säkert helt frl. Jag har ju ingen aning om hur sånt funkar på katter… Jag väntar också nyfiket på svar om den rakade magen! 

Jo det stämmer bra att hon är rakad pga ultraljudet. För 2½ vecka sen upptäckte jag en bloddroppe och var och kollade så allt var ok, vilket det var :)
Åhh hennes söta mage med massa söta bebbar! Gissar nog fortfarande på 5. Du får hälsa Shmii att nu vill vi veta hur många det är! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#22 Vilken härlig bild!
Lycka till, hoppas att hon klämmer ut dem snart!

#27 Ok -jag fattar!!