Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 979 ggr
Melle_bus
0

TIps på innätning av balkong.

Till våren sommaren tänkte jag näta in balkongen så katterna och även min klätterapa(sonen) kan få vistas där ute.

Vi bor på andra våning och har inget tak äver balkongen.

Vill gärna ha tips och råd på hur man kan göra. Vill gärna se foton.

AbigailGabble
0

Det har funnits ett par trådar om det förut, kika där: Innätade balkonger? och Hur stort o hur många katter?

Jag vet att det finns bilder i nån av trådarna, för jag har lagt ut bilder på vår balkong! Glad

Melle_bus
0

Ah tack, det fanns massor med bra bilder och tipsSkrattande

Liss
0

Men något som jag inte ser är, vart får ni tag på alla nät? jag skulle vilja ha ett bra som går mellan räcke och tak.. de bästa vore väl hönsnät.. vart får man tag i sånt?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Buffy-co
0

Hönsnät och andra nät finns på tex. Granngården!

Kanske mer sortiment framåt våren -vet ej hur mycket de har nu…

Jag rek.inte hönsnät av egen erfarenhet..det är jättejobbigt att hantera ..men visst-bra när det väl är på plats!
Jag har ett nät i hård plast nu som är mycket enklare att jobba med -svart, det syns inte mycket heller och har kvadratiska rutor.Det funkar bra att ha klängväxter på också om man vill..

HÄR finns flera olika tips om balkonginhägnad..

Lycka till!

(god ide att inhägna redan nu..de sticker gärna ut en sväng även på höst/vinter faktiskt även om de brukar vilja in direkt..man kan dock inte vara säker och man vill ju kunna vädra..)

Liss
0

Okej, har du fått ditt nät från granngården då?
vet inte ens om vi har en granngården här..hum!:)

Min balkong är inglasad redan.. men såklart vill jag ju gärna ha öppet på sommaren så kissen och hunden får frisk luft. Och då tänkte jag att de är lika bra med nät. De ska alltså vara på insidan av glaset.. på någe vis.. Är cement eller nått .. och på nått vis måste jag få fast det med:P hehe

men tack iaf för tipset:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Buffy-co
0

#5 Granngården finns i de flesta städer-lantmännen äger..
Här kan du se var närmaste affär ligger..

Men det finns nog flera andra affärer (typ trädgårds-stormarknader som Obs, K-rauta,Bauhaus osv..)som har nät-detta var bara ett exempel..

(såg nu att du bor i Norrköping..den finns nedan)

Sjötullsgatan 41, Södra Hamnen
Tel. 011-21 82 97
Fax. 011-21 82 22

Öppettider:
måndag-fredag  08:00-18:00
lördag  10:00-14:00