Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1396 ggr
Buffy-co
0

Arbete på sajten?

Undrar om fler har strul med kontakten här?
De kanske håller på och fixar med något?

Hade skrivit en lång grej-så försvann det och stod att "websidan ej gick att hitta"..Fick uppdatera och självklart hade det jag skrivit försvunnit-hade ju ej hunnit sända..

Lullan1
0

Nej, det pågår inget arbete så vitt jag kan se eller vet om. Har kikat in på värdsajten och där står det ingenting om några driftsproblem.

Händer det igen, ta en skärmdump och spara ner bilden på felmeddelandet och pm:a den till mig så ska jag lägga upp det som ett fel på värdsajten.

Tråkigt att ditt långa inlägg försvann så där… Men du är ju så duktig på att skriva så du plitar nog snart ihop nåt igen! Flört

kissan78
0

Jag har oxå problem med jämna (el kanske ska skriva ojämna) mellanrum. Tidigare idag var det väldiga problem att ens kunna kika runt här…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#2 Ok, vad tråkigt… Men när det händer, ta en skärmdump (scrollknappen) och skicka bilden med felmeddelandet till mig så tar jag upp det på värdsajten med de ansvariga för iFokus! Glad

kissan78
0

#3 Förstår inte hur jag ska ta en skärmdump… Generad

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

Jg har tidvis ingen kontakt alls. Inlägg jag skriver försvinner etc.Jag är inte vidare bra på skärmdump heller…..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att ta en skärmdump innebär att man trycker på scrollknappen (den kan också heta print screen och förkortas prtsc) när du har felmeddelandet uppe på skärmen.

Därefter öppnar du paint och klistrar in bilden där, spara den där och vips så har du en bild på felet som ni kan rapportera.

Låt mig visa med den här bilden! Skrattande

kissan78
0

Här är en skärmdump för den här morgonen…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#7 Tack! Vidarebefordrar denna! Glad

Gibbous
0

Har haft precis samma "error" som kissan78 nu på morgonen…..Undra vad det kan vara?! *nyfiken*

Buffy-co
0

Usch…nu känner jag mig så där dumGenerad-och blir superirriterad när jag inte kommer på hur jag ska göra!Hatar att inte fatta saker direkt..
Har inte heller gjort skärmdump förut(många kan det väl från jobbet??)men jag har hittat knappen på tangentbordet..
Provade nu för att jag vill kunna-men sen då??
Paint-är det ett program alltså?GeneradGeneradGenerad
Hur öppnar man det?Oskyldig
Försökte med att trycka på "PrtSc" knappen och sedan "klistra in" i ett mail-men inget hände…förstås-för det var fel!

Vill gärna kunna!
Får fråga särbon nästa gång han är här annars-men flera kanske inte förstår?Generad

Eller är det bara jag som är så här puckad?Cool

AbigailGabble
0

Ja, Paint är en programvara. Har du Windows? Kolla då under Start -> Program -> Tillbehör -> Paint. Efter att du har tryckt på PrtSc-knappen så väljer du "Redigera" i Paint, och "Klistra in". Voilà!

Buffy-co
0

Åhhh tack snälla NU hittade jag det…
Hrm - då ska jag bara lära mig hur man använder detta programGeneradpinsamt att jag inte gjort det,men surfar mest på min dator..
Men såg att det gick att sända till epost mm därifrån..
Det går ju dock ej att pm:a för än i efterhand då felet är borta från sidan…eller hur Lullan?

Tack!!!!!!!!!!!

Lullan1
0

#11 Tack för en superbra förklaring!!!  Glad

#12 Nej Buffy, det går inte att sända e-post ifrån Paint, det är ett ganska "dåligt" program i mitt tycke och använder det endast vid skärmdumpar. När du har tagit en skärmdump (av felet) öppnar du Paint och väljer redigera och klistra in, och vips så har du din bild i programmet. Välj spara som och namnge filen, spara den i jpg-format, det är bäst. Tror inte att Bmp funkar här på iFokus.

Lägg upp skärmdumpen (förslagsvis) här i denna tråden så tar jag vidare den till värdsajten. Det gick inte att pm:a bilder, som jag skrev från början. Men det visste inte jag då.

Det går inte att göra det i efterhand som du frågar, utan du måste ta skärmdumpen när felet uppstår. Sen är det ju borta…

Hoppas att min förklaring är ok, annars får du fråga igen! Glad

Lullan1
0

#7 Fick följande svar från Charlie:

"Jag tror mig ha hittat vad det beror på.. kommer kanske kunna lägga upp en fix för det ikväll.. "

Så just det problemet ska inte komma igen, får vi hoppas!

Buffy-co
0

Tack Lullan för förklaringen!
Men- jag menade alltså inte att jag skulle göra skärmdumpen sedan-utan att jag måste vänta med att lägga in den här till senare..eftersom det när jag gör skärmdumpen inte fungerar att skriva här..Det är "error" liksom..
Har jag förklarat så man fattar?Fundersam

Jag menar alltså att jag gör en skärmdump när felet är..sedan när det funkar här igen-då först kan jag ju skriva inlägg igen och lägga in "dumpen" i tråden..

Imsevimse..Räcka ut tungan

Lullan1
0

#15 Men såklart!!! Jag är nog lite trög, fattade nog inte riktigt Smile Du har förstått precis hur jag menade! Det går ju inte att skriva här om det inte går att logga in liksom… *fniss*

Är allt ok nu?

Buffy-co
0

No problemas…
(men lite trögt går det..tar lång tid mellan man klickar på trådar tills det kommer upp alltså.Men- det kanske är min dator som behöver rensas..eller är överhettad!Generad)

kissan78
0

#17 Samma 'problem' här, lång tid att ladda trådarna nu ikväll

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

här är min skärmdump för i kväll. Tid uppskrivet på filnamnet.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Buffy-co
0

Efter det att jag skrivit #17 så låste sig sidan helt..tröttnade att vänta och loggade ut och startade om datorn.
Fastnade sen vid tv:n och sen ut med hunden..

Får se om det funkar nu här 2 tim senare-fick logga in 2 gånger -första hände ingenting-tog även tid att få upp fösta sidan på sajten innan -men andra websidor inga problem(så det är inte min dator..)

Lullan1
0

#19 Ok, tar den vidare! Tack så jättemycket!

#20 Tar det vidare, tack snälla!

kissan78
0

Här kommer jag med en skärmdump från i morse… :)
När jag aldrig kom in gick jag o la mig o sov en stund igen! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#22 Vidarebefordrat! Tack så mycket!

(undrar om de börjar bli trötta på mig på värdsajten?) Flört

kissan78
0

#23 Tänkte samma tanke, dem kanske tycker du är jobbig snart! ;)
Felet för mig imorse var på övriga ifokussajter också, el jag testade ju inte att gå in på alla men dem jag provade.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#24 *fniss* Ja, men det är ju bara för sajtens bästa vi rapporterar fel, eller hur? Det är ju ingen som kan åtgärda nåt om vi inte talar om vad som är galet! Glad

Hanna-H
0

Ibland får jag meddelande "Sidan kan inte visas", utan något vidare felmeddelande, och ofta syns heller inte bilder och ikoner utan bara små "kryss".

Lullan1
0

#26 Ja, så är det för mig till och från. Det är tråkigt när det händer, men oftast brukar det bara vara att ladda om sidan så funkar det igen.

Om du vill och har lust får du gärna rapportera när det händer, eller har hänt för då kan jag kolla upp det då! Glad

Lullan1
0

Fick svar från Charlie om varför det varit segt på sajten + att det varit mycket felmeddelanden.

"Det var för att det gick lite updateringar för att förhindra att det blir lika segt som igår kväll. "

Så förhoppningsvis ska det funka bättre nu!

Däremot har jag inte fått nåt svar ännu om hur "Allmänt om hästar" gruppen har kommit till oss eller hur den försvinner. Återkommer om det.

Buffy-co
0

#28 den är borta nu..hästgruppen..Skrattande
Säkert ett spöke..

Lullan1
0

#29 Konstigt…?

Buffy-co
0

#30 Ja eller hur!!
Hoppas du får svar ändå-blir lite nyfiken på hur det kunde gå till..Fundersam

Leffe
0

Det är jag som tagit bort den hästgruppen alltså

Natali
0

#28 ja, allmänt om hästar, har jag också funderat lite på.. *Fniss* Förstod att det på något vis har hamnat fel. Skrattande

Anna77
0

bara massa felmeddelande och så slött det går idag…hmm…

Lullan1
0

#34 Ett tag nu i eftermiddags - kväll var det nästan omöjligt att ta sig in, det hände ingenting…

Buffy-co
0

Nuuu först går jag in…efter mitt på dagen.Nu är det så där urlångsamt igen..
Jag hoppas de kan fixa så att det går snabbare..annars ledsnar man att sitta och vänta på att tråden ska öppnas-man är ju lite ivrigFlört-fort ska det gå..

Men detta är ju inget ni kan göra något åt-det vet jag!

En fråga bara som jag har funderat över de "bildbomber" med stora foton liggandes direkt i inläggen- kan de sega till det på sajten??
Vet att en del vill ha dom direkt i inläggen men ibland är ju bilderna så stora också..precis som Leffe skrev om häromdagen att vi ej ska lägga in sådana stora så man måste flytta i sidled.
Men de finns ju här..
Jag tyckte först att det var fint med bilder direkt även om jag ej gjort så själv-just för att de är för stora..Men nu föredrar jag faktiskt bifogade bilder man klickar på!
Tycker de blir större och finare att se på separat.

Undrar om ni vet -eller om ni kan fråga om detta på värdsajten-om det kan påverka att det är så långsamt här nu??

Lullan1
0

#36 Jag kan fråga om det där med bilderna på värdsajten, men jag har för mig att de inte vill att man gör så pga att de tar större plats och att sidan tar längre tid att ladda då.

Buffy-co
0

Vad bra,tack!
För om det är så…då måste ju alla förstå att det är för vårat bästa-att inte lägga foton direkt i trådarna..
För vi älskar ju bildtrådar här-eller hur??Flört
Och vill ju få fortsätta med sådana..Skrattande

Lullan1
0

#38 Väntar på svar…. Glad

chikan
0

Borttaget

/Lullan1 medarbetare

chikan
0

Å shit. Sorry. Vad konstigt det blev. Nån av er ansvariga får gärna ta bort inlägg #40 efter att ni vidarebefodrat infon till ansvariga!

Dragonrebell
0

Tjena. Äntligen hittade jag hit igen! Jag hade också en SKÄRMDUMP, (nu kom jag ihåg vad det hette) men då hittade jag inte tråden. Jag gick direkt till Lullan med min dump!

Lullan1
0

Det verkar ha varit problem hela eftermiddagen, kvällen (typ just nu) Jag kollar upp det! Tack så jättemycket!

cherish
0

Har under flera veckor haft strul med att kunna komma in här, en av orsakerna till min frånvaro (förutom semester o aktiva barn *ler*) och när man hållit på att försöka logga in typ 10 min då ger iaf JAG upp!

Enl RacerDonnans får de flesta samma felmeddelande som jag så jag bifogar ingen skärmdump. Jag hoppas bara på att jag kan få skicka inlägg som inte försvinner (som oxå händer nästan alltid). Numera kopierar jag dem innan jag klickar Publicera! ;)

Hoppas det löser sig för man är ju crx.ifokus-beroende juh!!! Cool

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

mumsikoff
0

här kommer en underbar skärmdump på massa felmeddelanden ;)

Lullan1
0

#45 Tack! Är de inte för underbara?!? Glad

Nä, skämt åsido, detta fel var under gårdagen och är enligt min vetskap åtgärdat. Det var på alla ifokussajter så det blev uppmärksammat ganska snabbt!

Dragonrebell
0

En dump till. Idag så fick jag logga ut och in igen innan det fungerade. 

Server Error in '/' Application.

=========================================

Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool.  This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidOperationException: Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool.  This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[InvalidOperationException: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool. This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached.] System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +245 System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +263 System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +272 NHibernate.Connection.DriverConnectionProvider.GetConnection() +162 NHibernate.Impl.SessionFactoryImpl.OpenConnection() +62 [ADOException: cannot open connection] NHibernate.Impl.SessionFactoryImpl.OpenConnection() +165 NHibernate.Impl.ConnectionManager.GetConnection() +169 NHibernate.Impl.SessionImpl.get_Connection() +16 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.CheckConnectionState(DataSlot slot) +58 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.SetSlot() +590 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext..ctor() +29 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext..ctor(Boolean beginTransaction) +20 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.NewContext() +33 Se.iFokus.Community.Board.Message.GetById(Guid id) +40 Read_master.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +258 System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +25 System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +58 System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +127 System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +101 System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +211 System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2588

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832

Lullan1
0

#47 Ok, tack så mycket! Det är vidarebefordrat! Glad

La_Joz
0

Jag har också lite problem just nu. Försökte starta några andra iFokus-sajter, men kom inte in på nån. Tur att det inte varade så länge, men det är otroligt hur långt 2min kan kännas!

Lullan1
0

Ja, det verkar som hela iFokus helt plötsligt låg nere…

Natali
0

Skickar några skärmdumpar jag sparat.. datum o tid i namnet.

Natali
0

och även här datum o tid, dagen efter förra.

Lullan1
0

Tack Fylgias! Glad

Buffy-co
0

Felmeddelande nu nyss då jag skulle kolla i en medlems fotoalbum..

Lullan1
0

#54 Vet att det är problem med en del fotoalbum, men de jobbar på problemet! Glad

RexPect
0

Jag får felmeddelnaden oxå: försökte just skriva ett inlägg:

Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.] System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +224 System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +244 System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2787 System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +360 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +1412 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +422 System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +560 System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +203 NHibernate.Impl.NonBatchingBatcher.AddToBatch(IExpectation expectation) +65 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1039 [ADOException: could not insert: [Se.iFokus.Community.Board.BoardPost#54aa1449-49eb-48d2-8c0e-db495fefa322][SQL: INSERT INTO ifokus_Messages (Body, UserId, ParentId, AttachmentId, Subject, Hidden, Locked, Removed, IsDraft, IsReviewed, CreateDate, ModificationDate, Abstract, AuthorIp, PublishDate, AuthorIsAdmin, RenderType, MessageId) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, 1, ?)]] NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1371 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Object obj, ISessionImplementor session) +360 NHibernate.Impl.ScheduledInsertion.Execute() +67 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute(IExecutable executable) +220 NHibernate.Impl.SessionImpl.ExecuteAll(IList list) +119 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute() +375 NHibernate.Impl.SessionImpl.Flush() +53 Se.iFokus.Community.Util.DataSlot.CloseSlot() +174 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.HttpDisposeSession() +67 System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +176 System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +177

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832

Lullan1
0

#56 jag fick samma förut, undrar om de håller på med nåt? Kollar det!

Leffe
0

Lullan det ser ut som du har fått en livsuppgift

Lullan1
0

#58 *fniss* Ja, problem med den här sajten dyker ju upp då och då, eller hur? Skrattande

Dragonrebell
0

En till från mig! Skedde alldeles nyss, ca 22:05 

Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Source Error:

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.] System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +224 System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +244 System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2787 System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +360 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +1412 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +422 System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +560 System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +203 NHibernate.Impl.NonBatchingBatcher.AddToBatch(IExpectation expectation) +65 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1039 [ADOException: could not insert: [Se.iFokus.Community.Board.BoardPost#9b2a00f0-e8f9-46bd-aca0-de4b4ff088f3][SQL: INSERT INTO ifokus_Messages (Body, UserId, ParentId, AttachmentId, Subject, Hidden, Locked, Removed, IsDraft, IsReviewed, CreateDate, ModificationDate, Abstract, AuthorIp, PublishDate, AuthorIsAdmin, RenderType, MessageId) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, 1, ?)]] NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1371 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Object obj, ISessionImplementor session) +360 NHibernate.Impl.ScheduledInsertion.Execute() +67 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute(IExecutable executable) +220 NHibernate.Impl.SessionImpl.ExecuteAll(IList list) +119 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute() +375 NHibernate.Impl.SessionImpl.Flush() +53 Se.iFokus.Community.Util.DataSlot.CloseSlot() +174 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.HttpDisposeSession() +67 System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +176 System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +177

Lullan1
0

#60 Ok, tackeli tack! Glad

Natali
0

Hej

Här är ett felmedellande igen. Kom när jag skulle gå över från Hittekatter i fokus till Cornishrexifokus. Har fortfarande inte försvunnit.

RexPect
0

Ghost 

Läste på att annat I fokus att flera Avatarer bytt plats…..men i och för sig var det på "övernaturligt", så det kanske inte var ngt tekniskt….

AlexH
0

#63 *fnissar*

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Buffy-co
0

#63 Hahahahaha…snor spöket - underbart!

(Råkade "gå in" där av en händelse i dag,minns ej varför…och såg att de tolkar typ vattenprickar på kameralinsen som någon "ande"- vad de nu kallade det…bytte snabbt som attan site..Cool

De får ju tro på sitt- och jag ska inte lägga mig i….för risken är att jag gör det, ju mer konstigt jag läser..Fot i munnnen)

RexPect
0

#65 jag är ju då ganska intresserad av övernaturliga fenomen och tycker denna sajt är lite av de mer seriösa i frågan.  Vill man verkligen skratta, kolla in "raggare i fokus"….märka att det inte är killar som direkt är datafreaks….

Buffy-co
0

Någon ansvarig som kan säga varför alla rubriker samt allt jag skriver blir i minimal text helt plötsligt-trodde jag kommit åt något på min dator-men det är inte vanlig inställningarna i internet explorer iallafall-det hoppade till helt plötsligt och blev så här..Jag har gått in på mina inställningar och ändrat-har alltid haft normaltext där-nu tog jag större..men det hjälper inte när jag skriver.Det är bara det jag läser som blir stort då..
Inte rubrikerna(menar start/Omsajten osv..det är pyttesmått..)

Och när jag skriver detta kan jag knappt se vad jag skrivit..

SKUMT -ett virus eller??

Har aldrig varit med om det förut-och detta gäller bara på Ifokus-sajten-och  just nu.!!(kollat på helt andra sajter).
Kanske går det över av sig själv??
Har loggat ut och in utan ändring..

Men nu ska jag snart ogga ut en längre stund..Får se om jag fått svar-eller om det fixat sig ändå?

[LillJonna]
0

Hmm, låter som att du råkat scrolla med musen samtidigt som du hållt i Ctrl… Testa =)

[LillJonna]
0

Kan omformulera mig lite, lät konstigt… Om du håller in Ctrl och scrollar uppåt, så blir texten minimal.. Men om du håller in Ctrl och scrollar nedåt blir texten större.. Kram!

AnneAlva
0

#69 Wow, vilken häftig funktion! Jag som ändå är lite datanörd och inte vet om det, pinsamt… Generad Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Buffy-co
0

Nu loggade jag in en snabbis-måste ut…kunde inte släppa detta irritationsmoment bara..Men nu efter att jag startade om datorn hade det försvunnit..Fundersam

Men TACK!!! Snälla!!Skrattande
-jag är glad över all utbildning/tips osv. om datorns funktioner!!Ska testa det du skrev sedan när jag kommer in igen..
(fick i hastigheten nu inte till det..jag har pekplatta-använder den mest när jag scrollar..så något gjorde jag säkert då..)

[LillJonna]
0

Hehe, va så lite så! Hoppas de funkar, och ja visst är funktionen bra, ibland kommer man in på sidor där texten är helt konstig, men med några klick så ser man genast va de står, hehe.

Dragonrebell
0

Igen SUCK!

Source Error:

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.] System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +224 System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +244 System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2787 System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +360 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +1412 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +422 System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +560 System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +203 NHibernate.Impl.NonBatchingBatcher.AddToBatch(IExpectation expectation) +65 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1039 [ADOException: could not insert: [Se.iFokus.Community.Board.BoardPost#475bb36c-7f3b-4332-8eef-932e1d6c4995][SQL: INSERT INTO ifokus_Messages (Body, UserId, ParentId, AttachmentId, Subject, Hidden, Locked, Removed, IsDraft, IsReviewed, CreateDate, ModificationDate, Abstract, AuthorIp, PublishDate, AuthorIsAdmin, RenderType, MessageId) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, 1, ?)]] NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Boolean[] notNull, Int32 j, SqlCommandInfo sql, Object obj, ISessionImplementor session) +1371 NHibernate.Persister.Entity.AbstractEntityPersister.Insert(Object id, Object[] fields, Object obj, ISessionImplementor session) +360 NHibernate.Impl.ScheduledInsertion.Execute() +67 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute(IExecutable executable) +220 NHibernate.Impl.SessionImpl.ExecuteAll(IList list) +119 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute() +375 NHibernate.Impl.SessionImpl.Flush() +53 Se.iFokus.Community.Util.DataSlot.CloseSlot() +174 Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.HttpDisposeSession() +67 System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +176 System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +177

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET

Lullan1
0

#73 Ja, just nu är det ganska stora problem till och från med sajten. Jag vet att de jobbar på det och att vi får försöka ha lite överseende med det Flört

Vi får väl typ diska, umgås med familjen eller se på tv i stället! Glad

La_Joz
0

#74 Men Lullan, vad menar du?? Vadå diska? Umgås med familj? Se på TV? Hur gör man då? Det går väl ändå inte… Eller? Ja, ja… Då får jag väl pallra mig iväg ut i vardagsrummet till min sambo och säga att jag ska umgås med honom en stund. Hm… Va jobbigt! Flört

Lullan1
0

#75 Skrattande

Buffy-co
0

I dag har jag inte kunnat gå in här sedan i förmiddags..
Sidan låste sig hela tiden-inga andra websajter så ej min uppkoppling..
Undrar bara om de som "håller i sajten" inte kan förvarna när det ska göras något så man vet..ibland gör de ju det.Lite frustrerande att inte få veta något!

Men jag vet att inte ni Leffe-samt alla Medarbetare inte får veta detta alltid-men kan man ej be dom förvarna?
Fundersam

RacerDonnans
0

Tyvärr har det varit en massa problem som är oförutsägbara och överumplat alla.
Hoppas de snart hittar problemet och att allt fungerar igen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

Det är svårt att förvarna när saker händer plötsligt, dessutom går det inte att meddela när det väl felat. Däremot bör förvarning komma och görs så när det kan vara aktuellt med planerade stopp

Buffy-co
0

Nu på morgonen när jag skrivit svar på ett inlägg-och som vanligt skulle redigera mitt svar..Då går inte det på vanligt sätt utan ovanför mitt gamla svar kommer "rubrikraden" upp-precis som om jag skulle skriva ett nytt eget nytt inlägg..(men mitt gamla svar ligger i rutan som det ska..)
Jag ska alltså bara redigera i mitt svar!Då finns ju aldrig en rubrik där..(rubriken har ju den som skrivit inlägget redan gjort..)

Det gick inte attt bara sända iväg det redigerade svaret-utan en röd stjärna kommer upp-"du måste skriva en rubrik på ditt inlägg"..*Suck*
För står ni vad jag menar?FundersamSvårt att beskriva på annat sätt.

Hm hoppas de fixar detta-annars kommer mina svarsinlägg bli mycket irriterande för mig,petig som jag är….får väl tänka och titta tusen gånger istället för hundra innan jag sänder iväg något-(jag redigerar mycket!Generad)

Såå ni får ha överseende-innan redigeringen fungerar igen!

Hoppas någon sajtansvarig kan få veta detta bara,så att de kan fixa det!

Leffe
0
Buffy-co
0

Vill inte vara gnällig-men det verkar vara något på gång igen-ibland hänger sig sidan lite och det går trögt.
Jag kunde nyss inte svara i en tråd-artikeln "Sy en..",det gick inte att skriva, utan det blev  konstiga streck istället för bokstäver..Ska prova igen där.

Bokmärken som PiaW skrivit om-funkar inte utan det står "error…."
Hoppas inte allt kraschar helt igen?Fundersam

AlexH
0

håller med det går fruktansvärt segt! Hoppas det löser sig under dagen

Jag tror mig veta ett enda ord som förklarar allt trassel - VÄXTVÄRK!  iFokus växer så snabbt att de som håller i sajten har fullt sjå med att hänga med i svängarna

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Buffy-co
0

Låsta medlemstrådar är borta Förvånad

Lullan1
0

#84 Men nu verkar de finnas, eller hur?

Buffy-co
0

#85 Jag ser dom inte-men jag kanske är blind..Räcka ut tungan
Visst hade dom rubrikerna en annan färg??Och vilka var rubrikerna??Minns ju inte..Generad"Medlemmar"-el.liknande rubrik har jag för mig fanns-alltså ej medlemsregistret högst upp (den finns ju!!) utan i spalten till vänster!
Har för mig att det även fanns "Smileys" tex som rubrik-men den kanske är borttagen?(den var väl dock ej endast för medlemmar..??)
Men just dessa i annan färg-som bara syntes när man loggade in-de är borta här hos mig!

Lullan1
0

#86 Aha… då vet jag nog… Du är inte blind, det är nog helt enkelt så att ni inte kan se dem. Kollar upp detta!

Buffy-co
0

Bara jag som har problem i kväll igen??Inlägg jag skriver på försvinner-hela siten försvann och fick hämta upp den igen-.låg dock kvar då som inloggad..
Texten "rullade"-för en stund sedan även totalt felmeddelande-kunde ej göra skärmdump..

Det börjar bli lite jobbigt detta..Ledsen

Buffy-co
0

Medlemsgrupper fortfarande borta - #87

Leffe
0
La_Joz
0

#88 Var det möjligtvis felmeddelandet "LAZY" du fick tidigare? Det var ett fel som omedvetet orsakades av en utav killarna bakom iFokus. Det var tillfälligt och ska inte störa nu. Jag fick samma, men tog tillfället i akt att gå ner till tvättstugan! Glad

Buffy-co
0

Ja -bla detta var det-men även seeegt och texter försvann och avatarer syntes ej mm.Detta är enbart här på iFokus och jag hade inga problem på andra sajter.
Men jag loggar bara ut när det är så där-blir för stressad av att vänta..

Nu hände samma sak igen-innan jag hann sända detta försvann hela texten och hela sidan med alla inlägg var borta-fick "uppdatera" sidan-och självklart fanns då ej texten jag skrivit kvar..Så himla irriterandeSkrikandesDet måste ju vara något de jobbar med i dag då!!
Det gäller att inte skriva långt..haha-kanske det är mig de censurerar,hihi nej men jag undrar vad det beror på och tycker det är konstigt att inte flera drabbats av detta i går-och nu i dag!

Men det är ju när man skriver detta sista händer.

Undrar även en sak LeffeD -som ingen svarat på ännu-ska inte medlemsgrupperna i vänster kolumn vara kvar längre?För de syns ju inte fast man loggat in..
Bara så att du vet-du skrev bara att det fungerade hos dig så jag tänkte du missat detta..Ingen stress alltså-jag minns inte ens vad det var för rubriker på dessaOskyldigbara att de hade annan färg..

Buffy-co
0

Jaha..nu blev det dubbelt istället-såå långsamt.. att jag klickade en gång till…Man är van vid att det går snabbt.
Men det fungerade att redigera iallafallSkrattande

Leffe
0

#92 Hos mig funkar medlemsgrupperna. De har röd färg. Har varit hos en av våra medlemmar nu och förstår vad du menar då jag inte heller såg medlemsgrupperna när hon var inloggad. Har skickat frågan vidare till iFokus-teamet.

Leffe
0

#92. Nu ska du kunna se grupperna och komma åt dem

Buffy-co
0

Ja!!Nu ser jag dom igen!!!Skrattande

Buffy-co
0

Känner mig mycket tjatig…Ledsen
MEN-var det bara jag som inte kunde läsa/skriva här på sajten i går em/kväll???
Sidan bara hängde sig och var sååå långsam.Det gick inte ens att läsa-så jag la ner…
Jag skulle jättegärna få veta även efteråt när de gjort något-man blir så frustrerad av att inte veta-höll de på och uppdaterade el. något?

Det kan ju inte bara varit jag som hade problem med sajten..Det kom olika felmeddelanden osv också..
Jag kunde inte läsa mina pm heller-på fliken "Inkorg"stod något annat,navigation - någonting i rött..
Sidan var inte som den skulle helt enkelt.
Alla andra sajter jag var på fungerade precis som vanligt-så det är inte min dator..

Nu fick jag ju mycket annat gjort i går kväll!Skrattande

Hoppas sajten funkar i dag,när jag är här måste det gå fort… haha…annars har jag inget tålamod!

kissan78
0

#97 Jag hade oxå väääldigt stora problem här igår, gav upp tillslut! Vill ju oxå att det ska funka snabbt o problemfritt när man är här inne! ;) Tycker det är småsegt idag också

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Staffan postade detta inlägget på värdsajten härom dagen, där han ber om lite förståelse.

Klistrar in hans inlägg, dock lite redigerat av mig, Lullan1.

"På grund av flera olika faktorer fick vi för ett par veckor sedan problem med driften på iFokus. Detta ledde till att många medlemmar blev irriterade och klagade hos er som tar hand om sajterna inom nätverket.

För att komma tillrätta med problemen och få en stabilare drift tvingades vi göra en omstrukturering av stora delar av programkoden. Främst Charlie men även Johan har bokstavligt talat jobbat dag som natt med att försöka lösa driftproblemen. Detta trots ögoninflammationer och annat som i normala fall känns viktigt att ta hand om. Familj, sömn och hälsa har verkligen kommit i andra hand.

Nu när driftsproblemen äntligen verkar löst sig och massor med kod skrivits om tycker i alla fall jag att våra programmerare är värda att få ta det lite lugnt i några dagar, umgås med sina barn och flickvänner och kanske hinna tvätta ett par kalsonger.

Det gör mig ledsen att det trots denna superansträngning som verkligen tagit så på krafterna (jag träffade Charlie och Johan igår och märkte hur trötta dom var), är flera som ändå visar stort missnöje över att artiklar ligger på fel plats och mer eller mindre krävt att det ska fixas omgående.

Vi förstår att det känns frustrerande för er när iFokus inte fungerar som det ska, och vi förstår att det stressar er när era medlemmar klagar och hotar med att lämna sajten. Vi förstår också att det är med omtanke om sajterna som ni berättar om era problem här på Värdsajten och att det känns tråkigt när det inte kan fixas snabbt.

Jag postar det här inlägget för att visa er att det finns en till sida av iFokus. En sida där andra vanliga människor med behov av mat och sömn, precis som ni, försöker hjälpa till så bra och så fort det är möjligt. Vi prioriterar bland alla saker som ska göras och försöker alltid fixa dom allvarligaste buggarna först. Ibland kan något svar från oss låta korthugget men det beror då enbart på att tidsbrist och frustration över att aldrig hinna med allt som behöver göras. Jag vill be er att försöka ha överseende med detta och försäkrar att det inte är illa menat.

Egentligen är faktiskt er och vår situation mer lika varandra än man kan tro. Ni har era stora intressen. Hästar, husdjur, modellbygge, övernaturligheter, beroenden, kost och mycket annat. Många av er brinner för dessa saker och sajterna utgör en viktig del av tillvaron. Vi vet att ni lägger ner er själ i att göra ett bra arbete och bygga upp sajterna till sociala samlingsplatser och kunskapskällor till glädje och hjälp för andra som delar er passion.

Vi som står bakom iFokus brinner för att bygga upp samlingsplatser på internet. Vi har gjort det på olika sätt sedan lång tid tillbaka. Vi älskar att se dem växa, formas och börja leva sitt egna liv. Vi kan inte räkna alla tiotusentals timmar vi har lagt ner på vårt stora intresse. För det mesta har det varit ett rent nöje men emellanåt vänder vinden och gör tillvaron jobbig. Medlemmar klagar och hotar med att sluta.

Ni och vi sitter alltså i samma sits. Det enda som skiljer oss åt är våra intressen. Vi är beroende av varandra och måste utveckla och utvecklas med våra intressen tillsammans. Om vi gör något som får till följd att ert arbete försvåras sätter det även käppar i hjulet för oss själva. I vårt intresse ingår att göra era liv som värdar och Medarbetare så bra det någonsin är möjligt, tro aldrig något annat.

Avslutningsvis vill jag visa min uppskattning till er alla; Charlie och Johan för att ni nu med era ansträngningar tagit oss till säkrare mark, och er värdar och Medarbetare för att ni har tagit hand om era sajter och era medlemmar på ett så bra sätt de gångna veckorna.

Låt oss vara lite räddare om varandra framöver.

Staffan"

kissan78
0

#99 Du får hälsa dem att dem givetvis måste få ta hand om sig själva o deras familjer i första hand!! Visst vill vi här att allt ska funka problemfritt men inte på bekostnad av deras hälsa, inte alls!! Det är väl så att när man eg inte har något liv o tillbringar mesta tiden här inne så är det ju trist att det inte funkar helt okej! ;) Men det ska ju inte hindra andra som har ett liv att ge upp det för att ordna allt! Jättetrist att folk 'hotat' med att lämna sajten!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#100 Det ska jag göra! Glad Vi har väl inte haft just några problem med arga medlemmar här på vår sajt, men det har nog varit ganska upprörda känslor på en del andra sajter här på iFokus.

Leffe
0

Tror att en del problem vi har kan bero på våra egna servrar och internet. Har märkt hos mig att ena minuten kan det vara hur segt som helst för att i nästa flyga fram

Buffy-co
0

Ger upp nu… Jag hade skrivit långt svar här nu- och det försvann!!
Skriver om kortfattat:

Men #99 TACK! Lullan för att du gav oss information!!

#102 Egen server eller uppkoppling har det aldrig varit fråga om när jag skriver här och frågar!
Kollar självklart det först - att jag inte har problem med andra sajter eller med min dator!!
Skulle aldrig skicka iväg en fråga här och "gnälla"om min egen dator var seg!!Flört

Brukar alltid surfa på andra sajter när jag inte kommer in här-då jag då självklart är "surfsugen",annars skulle jag ju inte gå in här heller..

Nu loggar jag ut ett tag..om det nu går-vilket inte alltid varit fallet när det strular..
Min stresskänslighet klarar inte av att inlägg försvinner och har sig som de gör nu..orkar inte skriva om hela tiden. 
Dessutom är sajten för långsam..

Jag vet att ni inte kan göra något och skyller ingenting på er - och det var bra att få infon från "herrarna ovan" - så att man vet!

Vi ses senare…Skrattande
Nu ska jag borra i väggen och få upp klätterträdet!

(kommer inte kunna hålla mig härifrån länge..det är problemet- att man ska in och kolla om det fixat sig hela tiden..Räcka ut tungan)

Dragonrebell
0

Jag kan föstå att hackerna får det hett om öronen. Men snälla Lullan, hälsa dem att de gör ett bra jobb. Utan dem så skulle ju inte siten fungera över huvudtaget!

Lullan1
0

#104 Det ska jag göra! Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.