Heman och Harmony på MEKs utställning bilder!
Heman och Harmony var ju på sin första utställning i söndags!
Harmony Gillade inte att bli instängd i en utställningsbur, bli buren och inte ha kontroll över vad hon skulle göra och inte. Hon blev rejält arg och upprörd men under dagen lugnade hon ner sig och det gick trots allt rätt bra vid bedömningen. Lite irritation hade hon kvar och då några andra damer i burarna bakom domarbordet lät lite styggt protesterade även hon. Hon fick sitt Ex1, blev upp kallade till NOM men där utslagen av en katt jag tyvärr inte minns vem men ingen Cornish i alla fall.
Här är bilderna från en halvt raserad bur då hon inte gillade att jag tänkte "fixa" till den.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Heman däremot gillade uppståndelse och att få visa upp sig även om han inte riktigt hade tid.
Han ville mest busa hela tiden.
Allmänt intryck på bedömningssedeln från Glenn var:
Snabb, snygg och aktiv. Det gick bra för honom, fick en toppbedömning fick sitt Ex1 och sen var det dags för BIV.
De var tre om BIV men idag stod det mellan Kissan78s Zorro och Heman. Glenn stod länge och pratade om dem. Till sist hade han bestämt sig och idag visade Heman upp sig bäst. Han fick BIVet med hård konkurrens från Zorro som haft så fina framgångar. Jag är så stolt över grabben.
NOM var ännu hårdare. De var sex uppe varav tre var Devon, två Cornish och en Brittisk korthår.
Där tog det ännu längre tid. Heman fick följa med Glenn på vandring runt ringen flera varv och till sist var det en fin liten Devon han jämförde med. Så säger han till slut:
Idag spelar det ingen roll hur mycket jag vänder och vrider och viftar, min NOM blir idag denna Devon (den reste vid dagens slut med sin nya ägare som var där och hämtade, till Tyskland).
Denna dag blev Heman 2:a men vi får försöka ta revansh en annan gång. Kul att han hängde med så bra och så länge i alla fall och bäst av allt.
Han gillade det!!!
Har två bilder där han höll sig ganska lugn, vilket inte var så vanligt denna dag (inte annars heller).

Här är sista bilden på Heman.
Han delade bur med storasyster Stacie (som tog sitt första CACE mot Europa Champion). Ni ser lockarna på hennes rygg till höger om honom.

Min favorit-Heman
!!!!

Grattis till fina resultat - och spec. katter!
I love Heman !!

Grattis till fina resultat, men så är han ju ett snyggo också. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Hej!
Tack för underbar rapport och bilder! Ska försöka prata förstånd med Harmony så hon sköter sig bättre nästa gång;)
Kramar! Malin
Underbara bilder. Det syns tydligt vem som är mamma!

#8 Tack du. Kan behövas, även om hon skötte sig ok hos domaren. Bär om kring på henne en del så skall det nog ordna sig.
#9 Visst finns en viss likhet hos Harmsan då speciellt som fick hennes färg. Det som är tur är ändå att hon är bättre (typad) än mamsen.