Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 583 ggr
JohannaK
0

Vill bara visa er...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. hur otroligt kul jag har med min nya symaskin!! Värsta sortens broderi kan man göra! Och dessutom har jag kommit på det optimala "puff" mönstret, hur lätt som helst och det blir så otroligt snyggt med kattens namn på! Glad Det skall tilläggas att katten på bilden har inget med namnet på puffen att göra….det skiljer ca 2 kg, dessutom är det en "hon" som sitter i …..

pallemaxwell
0

snygga Skrattande

Lindaluring
0

Gud så fina! Du hade lätt kunna fått sy upp 2 åt mig. Skrattande

A-M.H
0

..hi hi..det är Ciggeslyngelns puff, ja han har fått en hel inredning uppsydd…kan bara tala om för er hur snyyyyyyygg den är….Kyss

Liss
0

åhh.. tar du beställning??:D hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sashimis
0

Inte skulle man kunna få mönstret på dina supersnygga puffar?

Buffy-co
0

Snyggt!
Så du har kommit på ett annat sätt än La_Joz?Är denna enklare(ändå..hon skriver att den är lätt-och jag tycker mig fatta den..)
Är överdraget avtagbart eller?
Det vore smart-så att man slipper tvätta hela kudden alltid…tror jag ska göra ett överdrag..
Dela gärna med dig av ditt mönster också om du vill!(men du kanske ska sy upp dessa och sälja och inte vill det-förstår det då!)
Så får man se vilket man tycker är bäst..

Jag MÅSTE också börja sy puffar- La_Joz har gjort så bra intruktioner..
Jag hade nog knölat till det svårare om jag gått efter mitt eget tänk..Cool
Om man väl börjar kan man väl inte sluta-det brukar vara så..det gäller bara att komma igång.
Min symaskin står framme-så vad väntar jag på?Fundersam
Jo..ett snyggt tyg..hm ska försöka ta mig till Åhlens de brukar ha snygga ludd-tyger jag tänkt börja med.

Liss
0

Jag vill beställa och köpa fast hon visar mönster:P thihi.. jag är iiinte bra på symaskin. symaskinen har något specielt mot mig.. vet inte vad;)

Hanna-H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det för symaskin? Förvånad Ska ju köpa en framöver, men har ingen aaaning om vad jag ska ha för någon.

Undrar om vi syr puffar efter samma mönster föresten Flört

JohannaK
0

Tackar tackar allihopa! Puffarna är sydda från mönstret på den här sidan: http://www.janitasdesign.com/softspot/index.html kattbädd nr 2. Fast jag har haft lite oliak material i puffarna. Igår fyllde jag den beige/röda botten med kuddstopp och ett inte så tjock vadd till kanten. Dessutom gjorde jag kanten högre än på Cigges turkosa puff. Som sagt ganska lätt att sy när man väl kommer på tricken med att sy ihop runda saker som kanske inte alltid är så lätt. Den beige/röda är fodrad med fleece och Cigges är sammet på båda sidorna. MEN hela grejen blir ju så oooooootroligt mycket snyggare när det kommer brody på!
#4 och #7 jag syr JÄTTE GÄRNA puffar till er ;-)
# 8 min maskin heter Husqvarna Quilt Designer II

Buffy-co
0

Jamen…Generadhaha..den sidan har jag ju länkat till här en gång i tiden..(men tror den gamla tråden försvann vid något datorfix här..)
Hon har ju massor av roliga pysselgrejor att göra där!

Jaja..jag hade inte kollat igenom där noga- men då vet jag att du tycker den beskrivningen är bra!!

Och tack för förklaringarna!!Glad

Liss
0

JohannaK, Åhh.. vad kul! Vad tar du för en puff då??:) Med brodyr förstås:)

JohannaK
0

Hmmm, säg 200 kr för puffen och sen tillkommer det för brodyren beroende på hur långt namn man vill ha och det går även att få tassar broderade om man vill!

Liss
0

Okej, men om vi säger 4 bokstäver då?:)

KatternasMatte
0

Åhhhh jag vill ju också ha en brodermaskin… *suktar*
…och kunna göra egna häftiga grejer… *suck*

Så fina puffar du gjort! Skrattande