Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 249 ggr
Lindaluring
0

Kissbekymmer

Monsun 8 mån har börjat kissa på andra ställen än i lådan trotts att den är rengjord. Detta beteende har han inte haft förrut. Jag har ju även en annan fertil hane, men det är inte att han skvätter utan det är rejäla kisspölar. Han har lagt sig till med detta efter att ha varit på kattutställning i helgen. Något samband? Stressbetingat? Könsmogen? Dålig ovana? Missnöje med kisslåda/kattsand? Vad tror ni?

Kanske dags för kastrering? Tacksam för synpunkter.

kissan78
0

Mina fertila pojkar blir mer haniga efter en utställning, har så fina sånger här hemma några dar efter utställning. Kan säkert ha med det att göra… Hur många lådor har du? Det kan va så att efter alla dofter vill dem helt enkelt inte dela låda längre om du bara har en. Prova även med Feliway om du inte har det redan, har två sånna, en på övervåningen och en på nedervåningen, när jag hade nere hände ett par olyckor uppe men peppar, peppar så har det inte hänt nåt sen det blev en i pluggad uppe också.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Anna77
0

Min katt Näsan kissade inne när han blev precis 8 månader, då kastrerade jag honom sen har han aldrig kissat inne. Men du ska inte använda honom i avel va? Är det en sällskapskatt så är det nog bra tid att kastrera (tror jag iaf)Glad

Lycka till!

kissan78
0

Ja ska han inte hållas fertil till avel (som jag nästan trodde eftersom han är sååå snygg) så är ju kastrering bäst.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se