Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 350 ggr
Leffe
0

Uppfödarutbildning

Pawpeds kommer att ha en grundläggande kurs om kattens skötsel och om kattuppfödning (på svenska). Denna kurs ska delas upp i tre steg. Grundkurs steg 1, eller G1 som vi förkortar den, handlar huvudsakligen om kattägande. Den är lämpad för nybörjare, men även mer erfarna uppfödare kan ha glädje av den. Man måste nämligen gå steg 1 för att senare kunna gå steg 2 och steg 3 av utbildningen. Vi har ju alla en del luckor i vårt kattvetande dessutom, så det skadar inte att gå en grundkurs för att fylla i dessa luckor och repetera lite.

Steg 2 av grundkursen, G2, kommer huvudsakligen att handla om att föda upp en kull med kattungar. Steg 3, G3, har vi tänkt oss att ska gå in mer på selektiv avel, genetik etc. Den kursen kommer att passa för uppfödare som har haft någon kull åtminstone, och som redan har gått steg 1 och 2 i utbildningen.

Förutom grundkurserna planerar Pawpeds att göra rasspecifika kurser, och även några andra typer av kurser. Men nu först de tre stegen i grundkursen!

Läs mer här

AnnaOAstrid
0

Blev lite sugen faktiskt :-) Vill lära mig massor!! Egentligen ville vi ha en kull på Astrid, men nu blev det ju inte så, så vi får väl se vad framdiden kommer med :-) Kanske en kattkompis som Astrid kan leka med o som vi kan få bebbar på.

Buffy-co
0

Anmält mig..
(Jag har väntat på något liknande länge..låter jättekul!!Får se om man får plats när man inte har stamnamn..ännuFlört..)

Elica
0

Hur fungerar cahtmöte?

Anmälde mig - och frågade om dom tar utlänningar med:-)

LinusCRX
0

Gu va bra! Anmälde mig direkt och får hoppas man får gå G1 även om man inte har tänkt ha uppfödning….

Sashimis
0

Ungefär hur mycket tid kommer man behöva lägga ner? Är det flera timmar per dag eller en stund varje vecka? Låter väldigt intressant i alla fall tycker jag.

PiaW
0

Åhhh jag jobbar ju kvällen på onsdag! Kan man vara med även om man inte kan var med på det där första mötet?

AlexH
0

Har åxå anmält mig!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Fritz
0

Vad intressant, skulle anmälan mig men då var det fullt!

AlexH
0

#6 det var onsdagen 24 oktober - om en månad.. Kyss

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

#8 hm det stod inte att det var fullt när jag tittade på hemsidan men jag vet inte om jag kommit med ännu… har inte fått bekräftelsen.. annars så får man vänta ut denna och hoppas att den är så framgångsrik att de som inte kom med nu erbjuds förtur till nästa omgång!

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

smurfan-13
0

Fullbokad står det… :(

Kostar den nåt? Hur mycket tid krävs att man har att undvara för kursen? När kommer nästa tillfälle??

Blev ju jättesugen!

KatternasMatte
0

Ledsen Fullbokad redan… *mutter mutter*

Lindaluring
0

Tråkigt att den redan är fullbokad. LedsenHur många tar de in till varje kurs?

pallemaxwell
0

Ledsen fullbokad, snälla säg till om det blir fler tillfällen

Leffe
0

Det blir säkert fler tillfällen Tror att man sätts upp i kösystem. Kostar 200kr att vara med

smurfan-13
0

Fast man kan ju inte anmäla sig, så hur får man då en plats i kö-systemet?

Buffy-co
0

Då är vi 4 härifrån iFokus då???
Men det kanske är flera härifrån som anmält sig innan ???

I bekräftelsemailet står det att man inom några dagar får besked om man kommit med-samt uppgifter om betalning..

De kanske prioriterar de med stamnamn..man vet ju heller inte hur många platser det finns.Fundersam

Leffe
0

#16 Det är nog så att de som anmält sig, men inte kommit med står i kö t ex för ev bortfall

Elica
0

När får man veta om man kom med eller inte?

Sashimis
0

Jag har anmält mig men väntar på mailet om jag kommit med eller inte.

Buffy-co
0

Det står i bekräftelsemailet du fåttRäcka ut tungan, (att det tar några dagar..)

Buffy-co
0

Yippie!!!

Jag var bland de 15 första som anmälde mig till kursen och kom med!!Fick mail nyss..

Det kommer vara 15 elever i kursen-de hade tänkt 12 från början, men utökade till 15..
Så antagligen var det stort intresse-de som inte kom med nu står på kö till kurs om någon hoppar av el. antagligen till nästa nya kurs(antar jag)..
Det kommer nog ny info om detta på Pawpeds..

Det ska bli jättekul!Det passar mig som går här hemma med en internetkurs- hjärnan behöver lite stimulans.
Spännande att se hur den kommer funka!
Så..nu får Vilda en välutbildad fodervärdGlad..bra när det blir småkrull sen..

LinusCRX
0

#22 Då är vi två härifrån ;-) Fick besked om att jag kom med! Ska bli otroligt intressant att få lära sig allt!

Sashimis
0

Jag står på första reservplats :(