Bilder till oktober månads Cornish
Tema: "Fart och fläkt"
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - oktober 2007 tema "Fart och fläkt"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 september. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

Ja!!!
Jag har missat denna-tror kanske fler gjort det då medlemsgrupperna var borta ett tag..
Vad kul med ett tema
!!
Hmm hoppas jag hinner få hem Vilda innan slutdatum ..hihi..
Ska annars leta bland mina foton om jag har något gammalt.

är det bara jag som missat resultatet i september månads?
#4 Inte kommit än

Jag gör väl ett nytt försök då med mina actionskådisar;
Mauritz, S*Spotless Opus Mauritz, 1 år, hane, och Karin, S*Silkwaves Tingeling, 4 år, hona.
De sparrar varandra riktigt bra och Karin har lärt sig att hoppa upp och göra en helomvändning i luften. Fast ibland blir Mauritz lite för mycket och Karin förvandlas till en spottkobra ;-)

Katterna på bilden kallas Linus till vardags men heter igentligen S*Guzmania´s Miracle Crow och är en svart DRX hane på 12 veckor och så har vi våran Bimbo som heter S*Imse Vimse´s Flower Power och är en svartskölpaddspotted och vit cornisch tjej på ett år.
Man ser hur busigt det kan vara med småbebisar hemma, man vet aldrig vart "faran" lurar =)
Här har vi IC S*Brave New Curl Breaking The Law, vit odd-eyed hona. Nu är hon 2½ år gammal men på bilden bara 7 veckor. Hon bor nu i Vanda, Finland, och går under namnet Purri.
Hon har just själv fått ungar och minns så klart just nu väldigt tydligt hur pass mycket fart och fläkt det var när man var kattunge.
Vilka härliga bilder! 
Coola fartiga bilder
Vilka fina bilder!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Fortsätter på inlägg #11. Glömde ju en del detaljer…. har blivit en virrpanna.
Kattens tilltalsnamn: Linus
Riktiga namn: Wairam's Alladin
Färg a0924
Kön kastrathane
Ålder: 1 år & ca 4 mån idag (på bilden ca 3 mån)
Motiviering - jag är ju så dålig på sånt. Vi vill helt enkelt bli månadens bild
Vad kan passa bättre än just oktober månad när man har en katt med fart och fläkt….. fast det är väl typiskt cornish, eller?

#6 en riktigt fart och fläkt bild!
#11 - en riktig favorit-man ser ju farten som sagt..
Dessutom#15…en riktig kattunge lek-vad mera fartfyllt?
Imponerande att ni alla lyckats fånga "farten"-det är en svår uppgift-men kul!
#16 med den gamla kameran var det inte så svårt. Det blev bara dessa oskarpa bilder, men nu har vi köpt en ny som är så mycket snabbare så även kamerahållerskan hänger med 
#15 Bus-Björne & Bus-Barbie - love them!!!! 

Maria T ditt kort är ju helt underbart..Bimbo förstår att hon ska flyyyy..

#22 Bästa fart och fläktbilden hittills tycker jag nog..helt suverän!!
!!!
Kul med ett tema tycker jag!!
Har inte själv hittat någon "fart och fäkt bild"på Buffy eller Danne….det har varit lite lugnt sista åren med mera gos-bilder…
Men snart kommer det-får se om jag hinner få in ett bidrag innan sept. är slut..
Hoppas på många bra bilder.

Men vilka härliga bilder! Den ena "värre" än den andra!
Svårt att välja…..
#7 Underbar stämning! Som ett Nyqvist-foto med dramatik!
#11 Man ser verkligen farten! Kolla in öronen bara!
#22 Helt suverän!
Vad fina katter ni har allihopa!
Var positiv -må bra
Jättefina bilder på vakcra katter. Men bästa fart och fläktbilden tycker jag ändå är #22 !!
Håller med om att #22 är suverän!
Här kommer en bild på S*Weminas Anthon Berg och S'Weminas Cadbury Bubbly i full färd med att mäta sina krafter. Är det ett segervrål Anthon utstöter…., eller ropar han på mamma?
här är en "fartig bild" om nu tre veckors kattungar kan vara i full fart ;)
Kullen mamma är S*Pontemontes Anthea. och Föddes den 17 Aug 2007.
Bilden föreställer S*Pontemontes Tinkerbell

#34 Underbart fartig bild…på två sötnosar!!
Anthon ropar på mamma!!
Ser nog ut som att Bubbly-Astrid har övertaget där…eller hur?
Även om hennes blick verkar försvinna iväg lite…Man undrar vad som hände i nästa sekund!Kanske tappade hon fokus..

Uh, nu när jag sist och slutligen hittade till medlemmarnas rike, kanske måste jag försöka med en bild också.
Inte att den har chanser med t.ex #7 eller #22 - båda är toppen både som situation och foto! Men faran är här nästan handbegriplig!
Få katter måste kämpa med en äkta demon!
Som denna lilla fröken S*LillOyhas Elica som är ca 10 månader både irl och på bilden.
Hon är cornish rex och registrerad som silverschockoladsköldpadda med vit, Crx hs 09, men tror att hon blir omreggad i november - silver är hon inte.
Dom flesta namn som hon kallas är på finska, men hon lyder på Elica också.

Nu måste hit också en bild på våran "äldre härreman" Ascanio - han tycker att jag babblar alldeles för mycket om tjejerna - och inte om den sofistikerade gentlemannen som han är.
Som somliga kastrater, är han inte speeden inkarnerad, och när man tänker ännu att matte har bara en mobiltelefon - ingen riktig kamera - får denna bild föreställa fart!
Jägaren spanar på vilt!
jokikatin ascanio heter han på riktigt, och kallas till Ascanio eller Askis (+en massa olika smeknamn på finska)

Jättefina bilder!

Tufft för de som skall välja som vanligt. Fina bilder!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Katten som är på väg ut ur bild är CH S*Spotless Ivan den Förskräcklige, (kallas Ivan), chokladmaskad cornsih rex, född 040822, numera kastrerad.
Katten på stolen är S*Spotless Frode, (kallas Frode), svart vantecknad CRX, född 040112, glad kastrat han också.
Jag anser att bilden platsar på grund av att den fick mig att sätta i halsen när jag fick den i mailen av nya matte Camilla Högberg. Ivan hade nyligen flyttat in hos henne, husse Kim och halvbror Frode när bilden togs. Han var alltså inte mer än 13-14 veckor och jag fick som sagt hjärtat i halsgropen när jag såg bilden och undrade hur landningen gått. Ivan hade hoppat från det höga barbordet, rätt ut i luften. Camilla var snabb i vändningarna och lyckades fånga halva honom (är man halvbror så är man!) på bild. Kvar på stolenen satt en snopen Frode . Frodes uttryck talar för sig självt - hur sjutton kan halvbrorsan vara så snabb och och så dumdristig? Efter att ha läst klart mailet var jag övertygad om att Ivan mådde bra och jag plockar ofta fram just den bilden nu några år senare för att få mig ett gott skratt. Att vi med tiden blivit varse att Ivan lider av hybris och tror sig om att klara av allt möjligt omöjligt här i världen är en annan historia.
#37, 38 Mycket bra försök Elica! Fina bilder på fina katter!
#41 Jisses, vilken tur att du berättade att han precis hade hoppat ner på golvet. Jag trodde katten gick på framtassarna med bakbenen i vädret. Nog för att cornishar kan hitta åp mycket, men det tyckte jag verkade lite väl avancerat 

#42 hahaha! Kanske jag skulle ändra min historia och säga att han faktsikt går på händer? Vinstchanserna borde vara större då? 
#43 Absolut!

Hej, jag glömde: Ascanio är ca 1,5 år gammal - därför "äldre" ;-)
#42 Tack, tack… men jag längtar efter en snabbare kamera.
#41 Vilken underbart söt bild! 

#47 bilden på Doris är också ruskigt fin! Klubben för inbördes beundran. ;)
Har inte så många fartiga bilder på Findus… Undrar varför? *fnissar* Har han blivit en lat kastrat kanske? 

Här kommer ännu ett bidrag från mig.
S*Spotless Juno har sin far, CH S*Djäknens Fafner, i ett dödligt brottargrepp. På bilden är hon endast 1½ månad och aningen mer irriterande än en mygga.
Juno är en liten tjej, hon är vit och oddeyed, född 050205
Fafner är en fertil hane, choklad och vit, född 040218
#50Jag bara älskar Fafner han är såå snygg!!! Min Sture delade barnkrubba med honom då Fafners mamma och Stures mamma födde sina små precis på samma dag hemma hos Eine!

S*Godreign's Styx f 03 (allas vår Jissa
) och S*Godreign's Pyriphlegeton bs 092233 (våran gose-Pyret) i bustagen, 10 veckor.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Favorit i repris, S*Godreign's Acheron d 24 (Wille, ännu inte forumskatt) flyger för att fånga sitt byte. En riktig råttfälla.
10 veckor.

S*Godreign's Lethe f 0233 (eg. fs 022233, ska färgändras…) (min lilla pussgurka
) flyger också hon, men klantiga matte lyckades inte hänga med med kameran riktigt, en huvudlös bild på fler sätt en ett om man så vill säga.
10 veckor.

Oj-vilken kanonbild på fart och fläkt!!och så söta katter dessutom
Såååå svårt att fota lek…
(Har inte ens försökt ens märker jag-haha.Jag har inte hittat något sådant - men det finns väl lite som vanliga foton-när Buffy var unge..)
Såg nu de andra som var kul även de!
#54 var ju härlig-ser ut som en fågel!
#53 Så sööööt! 
Åh, jag tog en så rolig bild. Jag måste bara skicka med den, fast det är så lite katt på den. Den är så rolig för jag blev så snopen att jag inte fick med ngn katt (nästan)! Skulle fota, höll i vippan ovanför honom o så, precis när jag fotade for han rakt upp i luften som en raket mot vippan! Haha, vad snopet!
Info: Vågade Veras Estin 9 månader, svart-vit.
Bilden säger mycket fastän det inte är mycket katt på den!
Detta är Misira's Amber en Brunsköldpaddmaskad-vit hona.
Även kallad Luna, älskar den här bilden, så himla charmig när hon skriker av förtvivlan, detta är på hemvägen, precis efter jag köpt henne och hennes bror.
Ett bra exempel på fart och fläkt, pga att de var fart och fläkt hela vägen hem, för alla i bilen blev precis tokiga av ljudet på katterna, och katterna tokiga på både bilen och oss också, haha
#59 Bilden är en riktig fart och fläkt. Gillar den skarpt! Inget går upp mot ett bar eleganta cornishben 
#62 Haha, tack! Den är så rolig, för det är ju liksom inte sådär jättemycket katt på den direkt! 
Man blir så förvånad när man ser den o tror man ska få se en CRex (trodde jag iaf när jag tagit den). Men det är kul att busa lite o skicka in en sån bild..! Kul att nån uppskattar den ändå! 

#50 vink vink pappa Fafner, från Mauritz!
#64 Aha, här ser man verkligen släktskapet. Kul.
Fuffens (Struntens Olvier Oredal e03, hankastrat född 061126) och Hugin (S*Fylgias Hugin d24, hankastrat född 051120) i full fart med att försöka ta livet av varandra. Månades tema beskriver bra hur normaltillståndet är här hemma sedan Fuffens och Hugin flyttade in. Inte en lugn stund, skulle man kunna sammanfatta läget.
Hugin: - Nu du din dryga skitunge ska du få vad du förtjänar!
Fuffens: - Vad gör du Matte?! Fotar du när jag ligger i underläge? Det var det elakaste jag har varit med om.
Två dagar kvar

#64 Givetvis håller jag en tumme för den fina sparringbilden på dina två vackra katter. Jättefin bild verkligen, Mauritz ser ut att ha så mycket spring i kroppen.

Visst fick man väl bidra med fler bilder bara det inte var på samma katt?
Här kommer en bild på min IC S*Spotless Gullveig, vit blåögd dam, född 040216. Bilden platsar för att den visar att man minsann inte behöver någon att busa med om man är en liten cornish-tös, det går alldeles utmärkt att brottas med sig själv! På bilden är Gullveig knappt en månad.

#69 Mäh…
åhh vilken gullig marsipan-nos-gullegris!!!
Vilken nääsa!
#69 Hur många bilder som helst från samma person bara det är olika katter på varje

#68 Tack, ja han är otroligt snabb och en riktig gymnast. Det är sååå himla roligt att se när de jagar varandra i full karriaär och Mauritz ändå lyckas hoppa över Karin.
#71 Jag får nog kattnappa en söt kisse, så man får lägga in fler bilder 
Nu är det dags för juryn att arbeta